Wat te doen tegen fietsendiefstal?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mike, 21 jan 2004.

1. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    De laatste fiets die ik kwijt geraakt ben aan onverlaten was zo verschrikkelijk toegetakeld dat ik nu nog steeds op zoek ben naar de idioten die dat gedaan hebben (ik wil ze graag aangeven bij de cops).

Het frame was in een mooie hoek gebogen, 1 wiel was om een boom getrokken, het andere wiel lag op 1 nacht ijs en mijn stuur heb ik nooit meer gevonden. Die lui moeten echt gefrustreerd zijn geweest (= een teken van slechte genen).

2 Weken later werd de fiets van mijn pa gejat terwijl ik hem gebruikte als leenfiets. :mad:

Laatst bewerkt: 21 jan 2004
  2. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is je eerste fiets te grazen genomen door de Hulk of zo. Zwaar klote voor je.
    Het is ook altijd verstandig om een code in je fiets te laten graveren.
    Geen hi tec maar ook effectief.

Laatst bewerkt: 21 jan 2004
  3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    er komt geen plan tegen deze criminalitiet.
    simpelweg omdat de kosten niet tegen de opbrengst opkunnen.
    in amsterdam worden elke dag 700 fietsen gestolen....wil je dat gaan bijhouden dat moet je er 12 extra bureau's voor openen die het bij moeten gaan houden.
    een verloren fiets is niet meer traceerbaar..........er worden immers auto's en motoren gejat die een waarde hebben van een complete fietsenstalling met inhoud die ook voorgoed weggesluisd worden en nooit meer terug gevonden.
    zoeken naar jou fiets is het vinden van de naald in de hooiberg.
    kortom.......er wordt niks mee gedaan.

4. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Bom op je fiets en als je m kwijt ben op de ontsteker drukken en dan hopen dat de dief op je fiets zat :)

5. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Haha lol 8)

Mijn fiets is laatst van het station gestolen, ik baal d'r echt van! Dit is mijn systeem:

Iedereen krijgt een pasje, met een unieke pincode en ID code. Als je je fiets in zo'n standaart wil neerzetten moet je je pasje in een automaat doen, nummer van de standaard en kling! voorwiel gelocked!
    Alleen JIJ kan het slot weer opendoen.

Best goed idee toch?

6. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, en dan wordt je pasje gejat.

Volgende!

7. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ok die van een bom is misschien wat te gevaarlijk voor omstanders... dan maar dit: een vlammen werper op je zadel gericht en die dan afgaat als een andere kont dan de jouwe erop zit...

8. superball

superball Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mijn fiets is getverdemme al 4 keer gepikt! dé ultieme rededemie is niet op je fiets rijden! of anders zet ik hem tegewoordig vast met een ringslot en een ondoorknipbaar hangslot, joekel van 2 kg

9. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn fiets staat altijd binnen, of thuis of op mijn werk.
    Het vast zetten met kwalitatief hoogwaardige sloten is de enige oplossing inderdaad.
    Wel ergens aan vast natuurlijk.

Full proef systeem bestaat niet, wel de kans verkleinen.

10. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, dat komt in feite neer op een kluis voor je fiets. En die hebben ze hier op Station Wijchen wel, maar daar ga ik niet voor betalen... :)

Mja, koop binnenkort brakke tweede hands met wielen en dan vind ik het best...

11. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Mja helemaal als je naart station zoals jij moet. Daar worden ze vooral gejat. Gewoon zon ouwe rag fiets kopen :D

12. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    jah, en dan wordt ie opgehaald door de gemeente reinigings dienst. Dat deden ze laatst bij een station:confused:

13. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    jat gewoon een nieuwe bij het station 8)

14. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Het is echt te triest voor woorden dat we allemaal op barrels moeten rijden omdat ie anders gejat wordt. Dan maar 13 extra politiebureau's openen. Dit soort shit moeten we uitroeien. We gaan toch niet tollerant doen over misdaad? Ja we kunnen er niks tegen doen dus passen wij ons maar aan? Aanpassen ammehoela! Ik koop een fiets die ik wil en een ander moet er met zijn gore poten vanaf blijven. Als niks werkt ben ik zelfs voor handen afhakken, levenslange gevangenisstraf, vuurpeleton, dodelijke injectie, vierendelen.

Hier wordt ik dus echt neidig om, dat mensen het gewoon accepteren dat hun fiets wordt gejat. Bij wijze van spreke moet je je fiets onbeheerd zonder slot achter kunnen laten zonder dat iemand anders hem meeneemt.

Dieven en de kopers van dit soort fietsen moeten hard worden aangepakt. Politie moet eens invallen doen op de zwarte markt etc en meer actief zijn op internet of koninginendag, daar worden dit soort fietsen namelijk verpats.

15. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    zo zo, HARD TALK!!:) :) :)

maar ja, ben met je eens, gassies moet met die tere vieze vlerken van de goede fietsen afblijven die overal staan geparkeerd!!!!
    anders gewoon... KLIK... aim...FIRE!!!:mad: :mad: :mad:

16. daanking

daanking Have you seen him?

Leuk Bevonden:
    0
    jaja en jullie rijden zeker ook nooit door rood... iedereen is fokkin crimineel als je maar goed genoeg zoekt

17. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Jij bent meestal niet van de poeslieve aanpak hè?

18. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    hmm laatst kon ik me eigen fiets niet meer loskrijgen omdat iemand um geprobeerd open te maken, helemaal naar huis tillen (achterkant tillen) focking lamme arm :)
    toen thuis zelf het werk afgemaakt met een hamer, echt belachelijk, dat terwijl me fiets gewoon in de stad stond. Geen politie ofzo in de stad, terwijl ik 2 dagen ervoor nog een boete kreeg van 25 Euro omdat ik me licht vergeten aan was te doen...wat een stakkers

Laatst bewerkt: 23 jan 2004
  19. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Enige systeem lijkt is een opvouwbare fiets die je in je zak kan stoppen, moet ie natuurlijk niet gerold worden maar is wel een mogelijkheid....8)...maar beetje onmogelijk....maar gelukkig gebruik ik mijn fiets niet meer zoveel, maar ik weet wel dat je er echt van kan balen als die foetsie is!!

20. Iron Maiden

Iron Maiden kikkE op jezelf.....

Leuk Bevonden:
    1
    mijn fiets is zelfs gejat bij een winkel centrum, waar beveilinging door het hele centrum lopen, en die beveiligings nerdjes maar zeggen dat het veilig is en er cameras hangen

Deel Deze Pagina