Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    In dat rijtje kan ik me aardig vinden, alleen vind ik dat Nas er niet in thuishoort. Hij is wel goed, maar soms vind ik hem overschat.
    Zijn eerste CD was goed en it was wriiten von dik ook goed, maar toch meer bergafwaarts. Stillmatic vind ik nu niet zo'n hele goede cd meer. Dus Nas zou ik dan omruilen als we het echt over de grootste allertijden hebben. Voor Tupac en anders vind ik zeker dat Eazy-E ook zijn plaats verdiend heeft.
     
  2. THRM

    THRM Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat Jay-Z er eerder in thuis hoort dan Nas
     
  3. Karelax

    Karelax Guest

    ne eniet Jay Z doe dan Guru ofzo maar in iedergeval Rakim, Krs-One van Kane heb ik niet zoveel maar AnDre 3000 kan er ook best bij
     
  4. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Andre 3000 mag er van mij ook bij ja
    Eazy E is vind ik net als Tupac een dope persoonlijkheid maar zn rapskills zijn toch echt wel minder dan de andere in het rijtje
    daar komt nog bij dat veel zn teksten (vooral in NWA tijd) door anderen zijn geschreven
     
  5. Karelax

    Karelax Guest

    Ja en die wraen niet echt uber vet opzich, ik weet niet ik vind hem wel lachen hij is een beetje een story teller..
     
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Nou als we het over story tellers gaan hebben dan kan je ook Slick Rick erbij zetten.

    Als we het echt over de 5 grootsten op aarde gaan hebben moeten dat wel degenen zijn die de grootste invloed hebben gehad:

    Tupac, Biggie, Big daddy kane, Rakim en KRS naar mijn mening.

    Andre en jay_Z zijn wel goed, maar niet legendarisch.
    al kan dat nog komen..
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2004
  7. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Andre is legendarisch..sommige mensen hebben het alleen nog niet door
    veel nederlanders denken ook dat Rosa Parks het eerste nummer van Outkast was...toen Rosa Parks uitkwam had Outkast al meer invloed op de southside gehad then you could ever imagine.
    Veel Rappers van deze tijd (oa Eminem) noemen Andre ook als er gevraagd wordt over hun top 5 aller tijden

    Wat Pac betreft...hij heeft niet echt invloed op hiphop(wat betreft de rap skillz) gehad
    dus ik praat puur over flow etc. Pac heeft meer invloed gehad over hoe mensen zich gedragen (zelfde geld voor DMX)
    Kool G Rap bijvorbeeld heeft veel meer invloed gehad dan Pac.
    Check style van Raekwon, Mobb Deep, Fat Joe etc ....check dan eerste CDs van Kool G Rap
    Wie heeft Tupac met zn rhyme style beinvloed? Jah Rule? Jah Rule kan niet rappen

    Jay Z is zeker legendarisch...alleen dig ik em niet altijd
     
  8. iverson

    iverson Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat common ook niet mag ontbreken in dit rijtje. Hij is één van de weinige gasten in hiphop (samen met outkast en the Roots) die elke cd iets vernieuwends probeert.

    Dit blijkt ook als je zijn oude nummers als resurrection vergelijkt met het album like water for chocolate en onlangs electric circus. Misschien dat deze vernieuwing op dit moment niet door iedereen wordt gewaardeerd, maar deze albums zullen naar mijn mening in de toekomst veel hiphop artiesten beinvloeden.....
     
  9. Rmeijer

    Rmeijer Regime Life!

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken Andre vanaf day 1, nl. Southernplayalisticcadillacmuzik/playas ball ('94). Ik weet waar ik het over heb. Ik vind Andre alles behalve legendary. Wat Pac betreft hij heeft verandering gebracht qua inhoud! met life topics en (maatschappelijke) issues. Niet gewoonweg rijmen. That ain't shit. Zijn inhoud heeft miljoenen mensen beinvloed (waaronder rappers). Dankzij hem gaan de teksten van tegenwoordig ergens over! Hij is een grondlegger, een pioneer!! Makaveli the don lives on!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  10. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    ik zat al te wachten op the pac followers.....
    dat deden mensen al lang voordat hij dat deed
    Chuck D heeft vind ik trouwens ook veel meer recht op een vermelding dan PAC

    quote van Physiology op een ander forum:
    hits the spot vind ik

    en Xero Hour

     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2004
  11. Snake330

    Snake330 SnakeStyle NL

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Over Big Daddy Kane, Rakim en Krs One/BDP zijn we het allemaal eens volgens mij. Biggie mag hier van mij ook bij!
    Tupac hoort hier niet bij en Andre is wel een pionier geweest maar dan vooral in het zuiden van Amerika en niet de hele rapscene dus hoort hij hier ook niet bij.
    Ik vind dat Common (Sense) wel in het rijtje thuis hoort want wie wil er niet rappen zoals hij het doet en hij is uiterst creatief.
    De enige over wie ik jullie nog niet heb gehoord zijn Das EFX alle albums die ze gedropt hebben zijn zwaar goed en toen ze hun eerste album Dead Serious uitbrachten werd hun stijl onmiddelijk door iedereen geïmiteerd zelfs door Krs.....
     
  12. Rmeijer

    Rmeijer Regime Life!

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    DiaLogical; klopt Public Enemy en Paris hadden eerder cd 's uitgebracht waar ze deze topics adresseerden.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2004
  13. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    hold it down is het laatste album van DAS EFX die ik ken...en die was best wel whack
    volgens mij hebben ze daarna nog een album uitgebracht maar dat weet ik niet zeker
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2004
  14. Karelax

    Karelax Guest

    Als we het over pioneers etc. hebben moag wu-tang zeker niet ontbreken
     
  15. Snake330

    Snake330 SnakeStyle NL

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    als het goed is in november 2003 een nieuw album uitgekomen maar ik hem nog nergens vinden en Hold it down is ook het laatste album maar zeker niet whack met nummers als Real Hiphop, Represent the Real (ft. KRS), 40 & a blunt en zelfs één van hun vetste nummers staat op dit album: No Diggedy. Maar goed dit natuurlijk míjn mening!
     
  16. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    oke..ik geef toe ...whack was een beetje overdreven..maar goed vond ik em zeker niet
    de tijd heeft DAS ingehaald vind ik..zelfs Kris kon hun niet meer redden
    maarja..is een kwestie van smaak
    maar dan heb je het over een groep en dat is weer een heel andere discussie vind ik

    wie vinden jullie de:
    beste MCs
    beste producers
    beste albums
    beste groepen
    meest overschatte rapper
    in elke catagorie maximaal 5 namen noemen
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2004
  17. Karelax

    Karelax Guest

    Beste MCs: Krs-One, Ghostface Killah, Rakim, Tupac, Big Pun, Atmosphere
    Beste Producers: Dr.Dre (rappend is ie slecht maar achter de knoppen..) Madlib, Premier, Rza
    Beste albums: Enter the wu-tang, all eyez on me, Capital Punishment, Killer Bees, Iron Man (van Ghostface killah)
    Beste Groepen: Wu-tang Clan, Public Enemy, Onyx
    Meest overschatte rapper: 50 cent, Jay-z
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2004
  18. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    Een tijdje geleden meldden wij je over een nieuw album van Bad Boy Records ter ere van hun tien jarig jubileum. Er is nu nieuwe informatie over bekend gemaakt.

    We wisten al dat P. Diddy Eminem, Lloyd Banks en 50 Cent bij de remix van het liedje 'Victory' wou betrekken, die Biggie en P. Diddy ooit opgenomen hadden. Nu is er ook bekend dat Eminem niet met dat liedje meedoet maar in de plaats van hem Busta Rhymes, ook een lid van de Shady Records family.

    Hij zal het liedje dus samen gaan doen met P. Diddy, Lloyd Banks van de G-unit en natuurlijk Biggie. Andere artiesten die zullen featuren op het album zijn Genuine, Total, Biggie's vrouw Faith Evans, Mase en Loon. Hier is het volledige overzicht van alle tracks op het album:

    1. P. Diddy, Notorious B.I.G., Busta Rhymes, 50 Cent, Lloyd Banks - "Victory 2004"

    2. Black Rob - "Whoa"

    3. Notorious B.I.G. - "Hypnotize"

    4. Notorious B.I.G., P. Diddy, Mase -"Mo' Money, Mo Problems"

    5. Craig Mack - "Flava in Ya Ear"

    6. P. Diddy, Faith Evans, 112 - "I'll Be Missing You"

    7. Notorious B.I.G. - "Big Poppa"

    8. Carl Thomas - "I Wish"

    9. P. Diddy, Loon, Mario Winans, 9.

    10. Genuine - "I Need a Girl, Pt. 2"

    11. Mase - "Feel So Good"

    12.Total - "Can't You See"

    13. 112, Notorious B.I.G. - "Only You" remix

    14. Mase - bonus track

    Het album zal Bad Boy 10 CD gaan heten en zal uitkomen op de dag dat Biggie zeven jaar geleden stierf, 9 maart dus.



    Ben benieuwd :)
     
  19. Snake330

    Snake330 SnakeStyle NL

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste MC's: Krs-One, Biggie, Big Daddy Kane, Common, Jay-Z
    Beste Producers: DJ Premier, Easy Mo Bee, Rza, Prince Paul, Frankie Cutlass
    Beste albums: Wu Tang - Enter the Wu, NAS - Illmatic, BDP - Criminal Minded, Biggie- Ready to die, Lost Boys - Legal Drug Money
    Beste Groepen: Wu Tang, BDP, Lost Boys, DAS EFX, Fugees
    Meest Overschatte Rapper: 50 cent, Master P.
     
  20. Karelax

    Karelax Guest

    Prince Paul, daar had ik zown lijp nummer van 'Men in Blue'
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina