games versus real life

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door slayer15, 22 jan 2004.

1. slayer15

slayer15 ill Ñino

Leuk Bevonden:
    0
    na dat gedoe met die neergeschoten leraar in Den Haag komt weer deze vraag: is het geweld in games van invloed op het echte leven ? ik vind dat onzin want dan kunnen ze het probleem wel heel makkelijk omschrijven

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Het kan een invloed zijn, maar games zullen nooit als enige schuldig zijn. Dat blijkt uit vele onderzoeken: games en films kúnnen een invloed zijn maar zijn nooit de hóófdreden dat iemand een ander door zijn kop knalt. Maar ja, het doet het goed bij verkiezingen he?

3. DonScorpion

DonScorpion Guest

Ik ben het met je eens, want het is en blijft natuurlijk gewoon onzin om meteen na een moordlustig gebeurtenis videogames de schuld te geven. Er zijn nu eenmaal mensen zonder verstand en die nog minder sporen dan een trein van de NS. Ja, wat mij betreft ben je gewoon niet goed wijs als je iemand neerknalt om niets en hebben games daar verder niets mee te maken.

4. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Denk er ook eens aan dat veel gamer hun agressie kwijt kunnen in een game! Ja dan bekijk je het eens van een hele ander kant.

5. DonScorpion

DonScorpion Guest

Als ze het maar bij een game houden.

6. slayer15

slayer15 ill Ñino

Leuk Bevonden:
    0
    soms kan gooi ik me stressbal keihard tegen de muur en dat helpt tegen aggressiviteit, maar ik ga niet compleet flippen dat ik iets doe waar ik spijt van zou krijgen. Ik ken iemand die flikkert zijn controller helmaal aan gruzelementen nou sorry maar das iets te aggressief (en natuurlijk zonde van de controller).

7. DonScorpion

DonScorpion Guest

hmmm inderdaad zonde van die controller, geef hem dan gewoon aan mij ofzo. Maar sommige mensen hebben dat nu eenmaal sneller dan anderen. Wie weet komt er nog wel een anti agressief pilletje voor gamers als het aan Balkenende ligt. Die geeft natuurlijk meteen de schuld aan games als het aan hem lag. En wat dan met films, series en internet waar toch wel veel smerigere dingen in zitten en ook realistischer overkomt dan een game, want wees nou eerlijk, het is en blijft een game. Als je dat niet doorhebt kan het weleens mis gaan. Ohja en die kerel van die controller heeft adhd als je het nog niet wist.

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Niet opnieuw deze discussie...
    Ik vind het onzin. En diegene die het zeggen, zeggen het vaak alleen om er zelf makkelijker af te komen wanneer ze de fout in zijn gegaan. Klagen ze geen developper aan, is het wel weer een artiest. Echt te triest.

9. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik onzin!!:{ :{ :{

Wel zoms na school (of na een rotdag) heb ik zin om een echte groffe match RS3 te spelen en dan kan ik nog wel es tekeergaan!!! 100 bullets op een man als de andere spelers me het leven gunnen!!:) :) :)

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Is eerder dat je agressie kwijt raakt in games en muziek dan dat je er agressief van wordt. Tuurlijk kan een game soms best frustie zijn dat je loopt te vloeken of met muizen loopt te gooien maar je zal er geen schade aan andere door brengen.

11. slayer15

slayer15 ill Ñino

Leuk Bevonden:
    0
    wie kent er iemand die wel is heel erg aggresief kan worden van een game, maar dan wel abnormaal aggr? ik noemde net al iemand. Ik vraag me af of die personen die kwaad over spelletjes spreken niet zelf ook spelen.

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ach, mensen zoeken al eeuwen naar zondenbokken. In de Middeleeuwen waren het heksen en onzedig vermaak, in de 17/18e eeuw was het de wetenschap tov religie, in de 20e eeuw was het muziek, televisie, films en computerspelletjes. En wat hebben we hier van geleerd...? Dat iedereen wel wat te zeiken heeft en iedereen een andere perceptie van de wereld heeft en die op zijn eigen manier uitlegt/interpreteert/opdringt!

13. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    bla niet nog een keer

14. slayer15

slayer15 ill Ñino

Leuk Bevonden:
    0
    na ja als iedereen vindt dat dit onderwerp te veel lijkt op dat wat al afgesloten is (DenHaag) dan kan het nu alweer gesloten worden of niet wouter???

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Is Den Haag afgesloten? Vertel eens...

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Beetje nare gedachte dat elke gamr een gevaar vormt. Weet je dat rond 1900 een gelijke discussie ging over sprookjes? Kinderen sprookjes lezen zou ze ofwel emotioneel kapotmaken of moordlustig. bleek ook onzin te zijn. Zolang de kinderen maaar goed weten wat echt is en wat niet echt is dan maakt het allemaal geen ene moer uit wat ze spelen of kijken.

Deel Deze Pagina