Guusje nederhorst overleden!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Rinus, 29 jan 2004.

1. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    veel te jong

2. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Dit heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Het gaat hier om goed fatsoen. Als je kijkt naar de reacties van de mensen in deze thread en als vervolgens iemand als dutch_badass dan met zo'n botte post aan komt zetten dan moet je ook niet verbaasd zijn dat men hier kwaad op reageert. Iemand hoeft het niet eens te zijn met hoe mensen hier reageren, maar breng dan wel het fatsoen om niet op zo'n manier te reageren als hij dat deed. Zoiets doe je niet in een thread als deze.

3. dutch_badass

dutch_badass New Member

Leuk Bevonden:
    2
    En toch deed ik het
    En ik lach om die reacties van jullie

Whaha.......Boomer met z`n ik ram je voor je bek ofzoiets
    W00t ! 8)

4. MCK

MCK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het mee eens. Ik kan mij er zo aan irriteren dat mensen helemaal over de zeik gaan als iemand vloekt met ****** en dat je meteen reacties krijgt als "hoe kun je dat nu zeggen, m'n vader heeft het of mijn opa had het".

Er heerst zo'n taboe op het woord dat het compleet scheef getrokken wordt. Bij het simpelweg noemen van de ziekte kijken mensen je al, afwachtend of ze je erop aan kunnen spreken hoe fout jij wel niet bent. Men vergeet alleen dat er dagelijks wel hoge mate gescholden wordt met "tering" of "tyfus". En daarnaast, met het schelden van het woord wens je het niemand toe.

Maar zoals ik al zei, ik erger me kapot aan mensen die zeggen dat je fout bent omdat ze iemand kennen met de ziekte. Vaak moet ik mij inhouden om niet keihard "NOU EN?" te schreeuwen, want het is alleen maar aandachttrekkerij. Ik ken zelf mensen met de ziekte, en die schelden zelfs met het woord. En als iemand mij uitscheld voor "blablalijer", dan is het laatste waar ik denk die persoon die het heeft. Ik bedoel, je mist een complete redenatie als je het onderscheid niet kunt maken tussen iets toewensen en het simpelweg gebruiken van een scheldwoord.

5. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Het is best wel interressant om te zien hoe zo'n thread kan ontsporen.

Dutch_badass legde een lijntje en kreeg beet.
    Tot en met de eerste, weinig subtiele, response van dutch_badass las ik alle reakties en ik kwam tot de conclusie dat ik de meeste reakties overdreven en aanstellerig vond. Begrijp me niet verkeerd, K. is vreselijk; ik weet er alles van en ik vind het erg voor de nabestaanden, maar ik word altijd zo misselijk van 'het Hollandse-saamhorigheidgevoel'. Om de een of andere reden leg ik dan altijd de link met o.a. 'kijkers' ( mensen die een snelweg stilleggen door naar een ongeluk op de andere rijbaan te kijken of niks doen en kijken hoe iemand op de een of andere manier bezig is met lijden) en ander hypocriet gedoe. Vraag me alleen niet waarom want daar heb ik geen antwoord op.

Nogmaals, begrijp me niet verkeerd. Deze post is niet bedoeld om te dissen.

Laatst bewerkt: 31 jan 2004
  6. Xyber

Xyber My name is sam!

Leuk Bevonden:
    0
    Hier sta ik helemaal achter. Hij had het alleen wel wat subtieler kunnen brengen. Nu komt het zeer asociaal over jegens Guusje en is zijn mening ook niet serieus te nemen. Net zoals die van alle mensen die even hersenloos als hijzelf terug lopen te schreeuwen.

Het hele gedoe rond Guusje raakt me ook niet om eerlijk te zijn, maar omdat het overleiden aan ****** op welke leeftijd dan ook gewoon erg is toch gecondoleerd.

Laatst bewerkt: 1 feb 2004
  7. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    dutch_badass je denkt dat je grappig ben denk? Als je over dit grappig probeerd te zijn doe dat dan is in de buurt van mensen die dit hebben, of bij familie leden (als je die hebt, volgens mij ben je een kind dat niet fatsoendelijk is opgevoed). Ik vind het triest dat je zo reageert. Zoals al vaker gezegt: Beetje respect kan geen kwaad. Je hoeft niet zielig te gaan zitten doen, maar alleen het woord sterkte is al voldoende om je respect te tonen. Blijkbaar voor jouw is respect teveel, voor mij is mijn respect voor jouw teveel.

8. dutch_badass

dutch_badass New Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben niet grappig
    Respect voor hun.......omdat ze op TV komen ofzo

Kerel elke dag gaan er zovelen dood aan ******
    Neej en als er dan een BN`er dood gaat neej dan is iedereen opeens

Oooooh respect hier respect daar

Pffff kom op zeg

Kvind et gewoon zo dom dat iedereen dan opeens meteen zielig gaat zitten doen

9. Xguus

Xguus GeBOKt!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het zat er al aan te komen dat Guusje ter overlijden stond, ook al wisten velen dat niet. Zulke dingen gebeuren en het is diep triest.

Het is goed om bij zulke gevallen stil te staan, het onderzoek naar het bestrijden van deze ziektes dient imo flink opgevoerd te worden, over een tijd hebben veel meer mensen de ziekte in kwestie.

Het gedicht van Kane is overigens prachtig mooi.

Wel is het (zoals altijd) inderdaad (@ Dutch Badass) weer een punt dat zulke dingen zeer vaak andere mensen overkomen, maar Guusje was toevallig een persoon die in de belangstelling stond (waarvan dit topic als bewijs getuigd) en vandaar dat het in media belangrijk is. Zulke dingen gebeuren veel vaker. Rust in vrede Guusje. Het zij zo.

Laatst bewerkt: 1 feb 2004
  10. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

amen to that_O_

11. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als mensen eerst eens de thread doorlezen voordat ze met een puberale "wat kan het mij schelen" opmerking komen, was er niks aan de hand geweest.

12. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Hoe moet je nou respect betuigen tegenover (familie en kennissen van) mensen die aan ****** overleden zijn als je ze nieteens kent! En dus niet weet dat ze overleden zijn? Guusje Nederhorst "kende" ik wel en daarom betuig ik mijn medeleven op deze manier. Dat heeft niks te maken met het feit dat zij toevallig een keer in 1 of andere kutserie heeft gespeeld, als het jouw oma was geweest had je mijn medeleven ook gehad.

Deel Deze Pagina