InsideGamer nept de boel

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Xyber, 4 feb 2004.

1. Xyber

Xyber My name is sam!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me altijd al afgevraagt of de passwords van mensen achterhaald kunnen worden, en ja hoor, het kan dus. Ook InsideGamer is hier blijkbaar achter gekomen en heeft volgens een rant op gamecom.nl deze informatie gebruikt om "in te breken" in de crew fora van andere sites. Aangezien IG een site met veel aanzien heeft zijn hier ook heel wat member geregistreerd, inclusief crewmembers van overige sites. Door de wachtwoorden van hun eigen site ook in te voeren op andere sites is toegang tot betrouwbare fora dus gewoon mogelijk. Deze manier van fraude vind ik persoonlijk erg misselijk en had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht van deze site. Graag hoor ik ook jullie meningen over dit incident.

Bron: Gamecom

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    De vraag blijft of het mensen van de staf van IG zijn of gewoon de redacteuren, die meestal weinig tot geen binding met een dergelijk brede pagina hebben.

3. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik heb daar gewerkt /werk daar en heb nooit over zoiets gehoord. (serieus)

4. <:.oRoBBeRTo.:>

<:.oRoBBeRTo.:> .

Leuk Bevonden:
    1
    Als dat zo is zo het een aanval op je privacy zijn :eek: en dat mag niet.... Insidegamer heb ik nooit een goede site gevonden maar tog....

5. Stannol

Stannol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om eerlijk te zijn denk ik ook niet echt dat dit het geval is, het is zowiezo een beetje dom als mensen hun wachtwoord zouden gebruiken die ze ook gebruiken om in te loggen op de site waar ze nieuws of iets dergelijk posten.

Het is wel lastig maar ik heb op iedere forum/mail/etc verschillende paswoorden, nu wil ik ze wel eens vergeten, maar daar zijn de password vergeten buttons voor uitgevonden. ;)

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    lacht ik zit ook op meerdere sites.. maar ik gebruik wel meerdere passwords... vind het een vervelende streek...

7. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Zoiets heb ik ook gehoord van iemand die daar werkt en er nogal trots op is. Ik laat het aan IG om meer openheid te geven, maar het is wel waar.

8. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ken ook iemand die der werkt, maar niks van gehoord, t zou goed waar kunnen zijn. Lijkt me zwaar nep. Maar beetje dom om hetzelfde wachtwoord als je voor je eigen site gebruikt te gebruiken ;)

9. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    GameCom gaat weer relluh :cool:

10. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gamecom is der goed in :D Own :D

11. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ja eerst Gamerelease neer halen en nu straks Inside Gamer....ik begin me langzaam af te vragen of GC nu fout is of GR & IG...:confused:

12. Xyber

Xyber My name is sam!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het altijd wel handig om op meerdere sites hetzelfde password te hebben. Ik bedoel.. wie verwacht er nou dat je account gehackt wordt door de admin van zo'n site zelf. Beetje triest, maar goed.

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ach voor de meeste mensen maakt het niet uit ... heck ik heb voor de meeste sites ook het zelfde wachtwoord... maar daar ben ik slechts een Nobody (hier ook trouwens :+) ... maar tja ... als je voor con-cullega's werkt is het wel verstandig om verschillende pw bij te houden ...

14. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Daaag, ik had op IG precies hetzelfde wachtwoord als hier, deze heb ik net dus even gewijzigd, maar als ze dat doen vind ik dat echt triest hoor...

Hmmz en of het raar is om overal hetzelfde wachtwoord te gebruiken, tsja, ik heb nogal een slecht geheugen en ik gebruik echt overal bijna hetzelfde wachtwoord, voortaan zal ik ze dan maar gaan opschrijven ofzo...:{

Laatst bewerkt: 4 feb 2004
  15. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja het is natuurlijk wel zo dat dit niet de eerste keer is dat gamecom in zoiets betrokken raakt. Dus echt betrouwbaar vind ik hun ook niet. Plus als je een beetje eer in je domme donder hebt dan ga je eerst naar insidegamer zelf toe om het uit te zoeken en niet meteen het op je site zetten!

En wat heb je in godsnaam aan die wachtwoorden. Crew forums!?!?!?!? wtf ik weet wat het is maar wat heb je eraan als insidegame zijnde...en crew forums van wat?

16. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Nou, ik denk dat Mirik behoorlijk zou balen als onbevoegden gewoon in het XBW crewforum zouden kunnen komen. Wellicht dat daar V3 al in staat, wat dus niet de bedoeling is dat Insidegamer dat ziet.

En als ze het persoonlijk met Insidegamer oplossen, weet toch niemand van die acties af? Je lijkt wel een PvdA'er met kamertjespoltitiek :D

17. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    dat is idd waar. Maar wie zegt het dat het echt zo is +
    ze moeten eerst maar eens dat crew forum gaan zoeken...

18. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben benieuwd of die lui nog met eenr reactie gaan komen, dit is toch een behoorlijk stevige beschuldiging.

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het gaat hier dus, voor alle duideljikheid, om wachtwoorden van personen die actief zijn voor andere websites en waarmee ze dus de interne, besloten, fora van de redactie kunnen bekijken.

Nu is XBW toch al niet zo gewikkeld in een concurrentiestrijd met andere pagina's dus het lijkt me sterk dat XBW hier in betrokken is. Écht vertrouwelijke informatie (zoals links naar v3 :p) worden daar sowieso niet geplaatst.

Of Gamecom fout is? Nou nee, niet bepaald. Ik vind het een leuke en aparte vorm van het wereldje in de gaten houden en voor zover ik gehoord heb is dit allemaal redelijk gegrond...

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Wat bestaad er een link naar V3 ... gimme 8) ... hehehehe... goes nerdy en begint te blaffen ;)

Deel Deze Pagina