InsideGamer nept de boel

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Xyber, 4 feb 2004.

1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Alleen een timeportal eh.

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    terug in de tijd naar V3 :eek:

3. Guus

Guus Narf.

Leuk Bevonden:
    0
    Gamecom heeft het denk ik toch bij het juiste eind, de kritiek is onderbouwd en 'niet zomaar iets'. Ze beschuldigen ISG ook niet maar stellen hun publiekelijk een vraag, daar is, in mijn ogen, niets mis mee. Zeker niet als dit waar blijkt te zijn. Aangezien ik nog geen reactie heb gezien van ISG denk ik steeds meer dat er een waarheid achter zit. ISG, laat wat van jullie horen :)

4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik vind het ene beetje stook gedrag. Hoe weten hun dit en waar baseren ze het op? Beetje roddelpers gedrag, hou ik niet van. Als je aandacht wilt door het trashen van anderen, onderbouw het dan en ga niet zomaar sites aanvallen.

Ik vind het niet proffesioneel staan als je zomaar anderen aan gaat vallen. maar Gamecom is de hele tijd al op die toer bezig ofzo :{

5. MCK

MCK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben ook gezegd dat ze een andere weg zijn ingeslagen waarbij ze naast games ook gamesites en uitgevers reviewen. Ach, de 1 houdt ervan, de ander niet.

6. Xyber

Xyber My name is sam!

Leuk Bevonden:
    0
    Mwah, ik waardeer de nieuwe stijl wel. Ik vind het best wel een groot iets mocht het waar zijn, en als Gamecom dit niet naar buiten gebracht had dan zou helemaal niemand er vanaf weten. Maarja, IG claimt er niks mee te maken te hebben zoals verwacht, maar als ze wel wat van plan waren dan zal dit vast als afschrikking gewerkt hebben.

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Wie geeft hun het recht om andere sites te reviewen? Laat ze eerst zelfs maar een een goede site maken :{

8. Guus

Guus Narf.

Leuk Bevonden:
    0
    Ze reviewen helemaal geen andere sites, als dat soort praktijken idd gebeuren dan dient dat zeker naar voren te worden gebracht. InsideGamer ontkent dat uiteraard, maar andere sites, waaruit insider only info is gelekt, daarvan bleek IG idd over passes te bescheken. Dat is uit de dader zelf vernomen, die dit nu uiteraard ontkent. De nieuwe stijl van GC is overigens geen 'afkraak' gebeuren, ze reporteren gewoon ander nieuws, iets wat daadwerkelijk iets teweeg brengt.

Op wat voor soort 'toer' doel je dan, als je crieus meent dat GameRelease gelijk had ben je ERG naief in mijn ogen...

Als je dit alleen maar van andere hebt gehoord denk ik toch echt dat je zelf eens eerst moet gaan onderzoeken/lezen voordat je met een beschuldigende vinger wijst...

Laatst bewerkt: 6 feb 2004
  9. Xtinction

Xtinction Uitsterving ja :D

Leuk Bevonden:
    2
    <--- bij GC

Hordo: wij vinden dat wij een hele aardige site in elkaar hebben gezet. Het is anders dan normaal, het hoeft niet te concurreren met grote bazen als gamer, CZ en XBW. Ik persoonlijk vind dat ik goede reviews schrijf, dus een beetje kritiek op die van anderen mag echt wel.

En natuurlijk mag jij het daarmee oneens zijn, hell we nodigen jullie uit om met ons te discussieren, dat je ervoor kiest om dat niet te doen is aan jou. En voor het geval het je niet is opgevallen, als er een keer een goed artikel verschijnt, zullen wij dat ook vermelden, zoals we al eerder hebben gedaan.

10. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Maar wat is dan precies jullie doelstelling? Het is een gamesite, maar als ik de frontpage bekijk kan ik daaruit niet afleiden dat het een site is om gamenieuws te leveren. Hoogstens zo nu en dan om je mening te spuien over die gebeurtenissen. Als gamer ga je voor nieuws iig niet naar GC.

Wat je er wel kan lezen zijn de rants. Zijn jullie daarmee begonnen om persoonlijk wat vrijer te kunnen schrijven over games, of om hitskwekende suggestiecolumns over ándere sites te schrijven? Het lijkt wel een soort externe Content Code Commissie :confused:

11. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik bedoel de toer met artikelen over dingen die mensen gehoord hebben van jaapie die het weer van pietje heeft gehoord die het weer op de WC van truus heeft vernomen. Hartstikke leuk om sensatie te scheppen, maar er zit niks feitelijks in, en dat vind ik onproffesioneel en niet netjes.

12. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Persoonlijk vind ik het niet netjes om alleen voor de lol te ranten over van alles en nog wat. Beetje aandacht trekkerij. En kritiek op andere mag, maar wel gegronde kritiek en niet dit soort op niks gebaseerde uitspraken.

13. Xtinction

Xtinction Uitsterving ja :D

Leuk Bevonden:
    2
    We hadden 3 mensen van Gamemag als bron, wij vonden dat voldoende om het als een mogelijke waarheid te zien (zo hebben we het ook aangedragen, niet als waarheid), waarna we om reactie vroegen die tot in een laat stadium uitbleef.

Ik daag je verder uit om 1 op niets gegronde uitspraak te vinden in de rants... (kzou et klote vinden als het je lukt, maar eerlijk gezegt denk ik dat het een verloren zaak is)

Voor gerbo:
    Inderdaad, bij ons kom je niet voor het nieuws, dat is het hele idee, omdat tig sites dat al doen. Bij ons kom je om leuke stukjes en meningen van mensen te lezen, zoals bij bijv Penny-arcade. En natuurlijk de nodige review tussendoor, om te zien hoe een spel zich verhoud tot de rest

. Zie het als een site waar je elke dag een nieuwe (korte) column hebt. Persoonlijk lees ik dat liever dan nieuws over de zoveelste screenie. Ik lees ook liever een duidelijke mening over een spel "ik heb me er op een vrijdagavond onwijs mee vermaakt met een stel vrienden op de bank" dan het standaard "de graphics zijn matig ivm met games als PGR2". Nou hoef je dit natuurlijk niet met me eens te zijn, hell ik schrijf reviews ook nog steeds op die manier, omdat dat simpelweg DE manier is om het te doen, maar toch vind ik een echte mening ernaast over het plezier wat een spel kan leveren ook erg belangrijk.

Wij hopen dat andere mensen het ook met ons eens zijn. So far gaat het ons prima af....

14. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Sjonge heel verhaal getypt, gaat ie flippen :)

Samengevat dan maar...

Als normale gamer die informatie over zijn spellen wil zou ik eerder kiezen voor een ''nieuwssite'' die rationele vergelijkingen trekt tussen spellen. Of je een game ''vrijdagavond met vrienden op de bank lekker hebt kunnen spelen'' komt bij ons op het forum. Maar maakt dat GC een publiek frontpageforum? Als ''insider'' lees ik graag verhalen van PA, maar hebben gewone gamers behoefte aan een mogelijke fraude tussen websites? Want daar gaat deze discussie over..

Ik waardeer het als er een onderbouwde mening over games of ontwikkelaars wordt gegeven. Ik zou echter niet trots op mezelf zijn als ik zo'n stuk als over IG had geschreven. Een website te schande zetten zonder met hard bewijs te komen.. Of het nou waar is of niet, blijkbaar zijn zelfs de betrokkennen daar nog niet achter. Maar kan je je daar als derde partij dan zomaar mee gaan bemoeien? In mijn ogen niet..

15. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ok een van de vele voorbeelden dan

"Vanuit een betrouwbare bron werd mij verteld dat een gamesite niet zo zorgvuldig met vertrouwelijke informatie is omgegaan. Wachtwoorden van crewleden van collega gamesites zouden uit de eigen database worden achterhaald en gebruikt om hun crewforums te bespioneren"

En dat baseer jij op een betrouwbare bron die aan een kant van het verhaal zit. De andere kant heb je in het begin al verketterd. Dit vind ik niet gegronde informatie die een andere site zwart maken terwijl nergens echt feiten staan. Ik kan ook uit betrouwbare bronnen hebben vernomen dat GameCom andere sites hacked en prono over internet verpreid...

Het nieuwe stuk geeft in ieder geval informatie, DAAR heb je iig wat aan. Alhoewel het nog steeds van een kant getint is en je ziet duidelijk dat je de mannen van gamemag meer gelooft.

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Juist Gerbo kan het weer zo mooi zeggen :cool:

17. MCK

MCK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is hetzelfde zeggen als "Wie geeft XBW het recht om games te reviewen? Laat ze eerst zelf maar een goede game maken :{"

Los daarvan, ik denk dat Insidegamer gewoon goed betrapt is. Natuurlijk zullen ze er alles aan doen om gamecom in de spotlight te trekken als "roddelsite", maar gamecom heeft eigenlijk nog nooit onzin geplaatst.

En verder, je moet denk ik open staan voor andere dingen? Bezoek je weleens Penny Arcade? Moet je zeker doen! Dat is namelijk gewoon slap lullen over wat gamers interesseert en dus niet alleen over games.

18. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Same here, maar de laatste tijd horen we wel vaker over relletjes (o.a. met Gamer.nl) dus het zal me niets verbazen als het echt zo gaat. Er werken een hoop jonge kindertjes bij IG... :{

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Is dat niet juist wat jij zo leuk vind? Ik bedoel, ik kan me nog goed herrinneren dat jij zo vol was van De Telegraaf en alle SBS programma's, zijn die niet precies hetzelfde als wat jij hierboven nu belachelijk maakt?

Gamecom slaat een nieuwe weg in. Ik vind het leuk om te lezen, hoewel dat misschien ook komt doordat XBW er nog niet echt heel erg negatief in is voorgekomen :+

Wat me wel opvalt is dat het altijd dezelfde personen zijn daar (vooral reagerende, non-Gamecommers) die het zich aantrekken en in mijn ogen het alles wel op een érg kinderlijke wijze opvatten. Altijd zijn het dezelfde personen van die kleine pagina's waar zelfs ík nog nooit van gehoord had met de grootste mond, die zich proberen te mengen in 'de strijd'.

Waarom zou je en public willen rellen met andere pagina's? Moet je onderlinge conflicten niet gewoon onderling uitvechten of gewoon laten liggen? Andere pagina's beconcurreer je toch juist door altijd van je zelf uit te gaan en je dus altijd op jezelf blijven te concentreren?

Ooit had ik van elke leuke Nederlandse gamepagina een halve afvaardiging in mijn MSN/ICQ lijst staan maar het constante aanhoren van fanboy-achtige praktijken tegenover andere pagina's en het patsen over het eigen kunnen maakt me ziek. Nog altijd.

20. Luigi

Luigi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jordi, ik ben bij jou wel bekend als Ruben Bos, hoofdredacteur en mede eigenaar van GamemaG.nl. Alhoewel ik toegeef niet altijd even eens te zijn met het beleid dat GC voert wat betreft uitlatingen naar andere site moet ik wel even kwijt dat GC in dit geval iets naar buiten brengt wat zeer serieus te nemen is. Jelle, voor jou ook bekend heeft het me afgelopen maandag allemaal verteld namelijk.

Deel Deze Pagina