InsideGamer nept de boel

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Xyber, 4 feb 2004.

1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Mijn vraag aan jou is waarom je dit allemaal zo krampachtig naar buiten brengt? (No flame intended, just curious) Ik snap dat het zeer storend is en waarschijnlijk zou ik ook wel de drang hebben om het eea naar buiten te brengen maar op een of andere manier stoort het me dat er weer een nieuwe groep is opgestaan die met elkaar ruzie wil maken.

2. MCK

MCK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Huh, heb je het nu over gamecom of over de mensen die daar reageren? Want zonet zeg je dat de stijl wel leuk vind om te lezen.

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Klopt. Maar dat betekent niet dat ik me niet afvraag waarom je zou willen rellen. Gamecom is dit pad in geslagen, fine, als het je niet bevalt bezoek je de pagina niet, als het je wel bevalt bezoek je de pagina wel. Ik ben alleen benieuwd naar waarom ik altijd dezelfde personen daar zie rellen en waarom je überhaupt wíl rellen.

4. Xyber

Xyber My name is sam!

Leuk Bevonden:
    0
    Wel raar dat een eindredacteur van IG (Marvin/Besz) zo trots is op het feit dat hij het Gamemag forum kon binnenkomen door speciale methodes. Waarom zou hij dat uberhaubt willen proberen? :) Ook claimden ze nooit te hebben gereageerd in dat persbericht, maar wat blijkt, ze hebben dit dus wel gedaan alleen dan onder een andere naam. IP-check did it all: klik

Ik weet niet of IG nu wel zo te vertrouwen valt over dit hele gebeuren. Zoals nu bewezen zijn er wel meer dingen waarover ze gelogen hebben, dus waarom niet over het stelen van de passwords...

5. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik zeg ook niet dat ik jou niet geloof, maar ik ga ook niet gelijk IG beschuldigen. Voor nu zeggen die niks gedaan te hebben (logisch) dus tja wat kun je dan bewijzen?

En net als Wouter vind ik dit soort dingen meer voor onderling regelen ipv flaming op de website te plaatsen ofzo.

6. MCK

MCK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die dezelfde personen zijn toch de crew? Zullen wel kleine crew hebben.
    Tot nu toe zijn de rellen wel met een reden geweest denk ik zo, want ze zeggen niet "wouter heeft ruzie met Mirik over v3!" :p

7. Xtinction

Xtinction Uitsterving ja :D

Leuk Bevonden:
    2
    Jelle beweert nu glashard dat GM staat te liegen en GM dus andersom. Kvind et jammer dat Jelle pas zo laat (officieel) reageert, had hij dit in het begin gedaan dan was die hele middendiscussie niet nodig.

Magoed, 1 van de 2 partijen liegt dus, welke het is weet ik niet (natuurlijk heb ik vermoedens, maja dat heb ik bij elke X-files aflevering ook...), ik weet maar 1 ding... ik volg de rant met veel aandacht, ik vind het interessant, al is het maar vanwege mijn gedragsbiologische achtergrond :)

8. Luigi

Luigi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    GamemaG zelf heeft er geen woorden aan vuil gemaakt. Totdat Gamecom van Bjorn te horen kreeg over deze actie van IG. Zij waren woedend hierover en vroegen ons om toestemming voor een rant. Bjorn heeft hier toen toestemming voor gegeven. Jurgen en ik, leiding van GamemaG, hebben al aangegeven het hier niet mee eens te zijn geweest. Later bleek IG plotseling alles glashard te ontkennen. Alles wat ons gewoon face to face gezegd was, bleek niet meer waar te zijn etc.

Vervolgens werd er door IG ook nog eens een persbericht vrij gegeven waarin Gamecom in kwaad daglicht werd gesteld en GM als leugenaar werd afgeschilderd. Dit wekte een dusdanige irritatie dat we er inderdaad op door zijn gegaan. Telefoontjes met o.a. Marvin mochten niet baten. Zij bleven bij een compleet nieuw standpunt terwijl Jelle maandag nog in een leuk gesprek het had toegegeven.

Overigens hebben we Jelle's naam tot vandaag geheim gehouden. Jelle zei het gewoon om vriendschappelijk te zijn en een keer toe te geven waarom essentiele dingen uit het crewforum lekten. Dit waardeerden wij, maar als het vervolgens per ongeluk naar buiten druppelt en de complete IG crew alles glashard ontkent en met een rechtzaak dreigt, ja dan zijn we pissed.

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dus eigenlijk heb je hetzelfde probleem als IG, en dat is losbandige 'redactie'leden die fout handelen in de naam van de pagina waar ze voor 'werken'.

Opgelost dus.

10. Luigi

Luigi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, Bjorns reactie was namelijk begrijpelijk. Ik was namelijk ook vet kwaad over het feit dat IG zomaar ons crewforum inkwam. Verschil is dat Bjorn voor een rant van GC was en ik tegen. Maar een discussie als deze is sowieso niet relevant ten opzichte van de gebeurtenis. Ik neem aan dat bij iedereen begint door te dringen hoe IG te werk is gegaan.

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben geen vriendjes of fan van IG maar ik kan 1. wel begrijpen dat het moeilijk is voor 'de leiding' om andere mensen in toom te houden en 2. de miscommunicatie ook wel begrijpen. De één ontkent, de ander bekend. Logisch, bij zo'n gevoelig onderwerp.

Ik kan je alleen maar aanraden je volwassen op te stellen tegenover die knapen, is de enige manier waarop je waardig je gelijk behalen kan hoewel ik betwijfel of je daar nog achteraan moet gaan.

Maargoed, waar bemoei ik me ook mee :)

12. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Heb het helemaal gevolgd en ben erg verbaasd over Insidegamer. Voor een bedrijf dat zo graag "professioneel" wil overkomen gaan ze wel goed af met de anonieme postings. Dat doe je toch niet als je een beetje respect hebt?

En Wouter, waarom zou gamecom XBW gaan bekritiseren? Daar zouden ze alleen maar mee afgaan omdat er niets fouts is. Volgens mij zijn ze juist positief over XBW.

13. Luigi

Luigi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou bijna medelijden met IG gaan krijgen. Na Gamecom en GamemaG moeten ze nu waarschijnlijk ook al Gamevillage gaan lastig vallen met dreigementen over aanklachten, rechtbanken en juridische adviseurs.

http://www.gamevillage.nl/index.php?act=ST&f=59&t=16818

Nekschot voor IG in deze kwestie? Dit maakt de gang van zaken op een zeer objectieve manier wel heel duidelijk voor iedereen.

14. Danny_GV

Danny_GV GameVillage

Leuk Bevonden:
    0
    Lol. Heb me volgens mij zo objectief mogelijk gehouden en vrijwel alleen maar dingen verteld die al bekend waren. Heb gisteren een goed gesprek met Ruben gehad waarin hij enkele dingen uitgelegd heeft en nog wat extra info gegeven gaf. Volgens mij is een zaak als deze er sowieso eentje die aandacht verdient. Het is al met al toch een waarschuwing om zorgvuldig je wachtwoorden te kiezen.

Laatst bewerkt: 9 feb 2004
  15. Luigi

Luigi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben erg tevreden over de column, op deze manier hoeft niet iedereen eerst een gigantische rant met 275 reacties te lezen om tot een oordeel te komen. Alle belangrijke dingen staan in de column.

Maar goed, waar gaat dit over eigenlijk. Er word gedreigd met een rechtzaak, omdat WIJ een deuk in hun naam gemaakt zouden hebben. :|

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik weet niet precies hoe de onderlinge verhoudingen liggen tussen die pagina's, maar ik vind het een beetje overdreven met modder gooien eigenlijk :) Houd de rel lekker tussen Gamecom, IG en Gamemag. Ruben gaf zelf al aan het liever niet op Gamecom gezien te hebben (als ik het goed begrijp) dus waarom zou je het dan nog verder willen verbreden, of is dit een individuele actie van Gamevillage? And if so, waarom dan?

17. Danny_GV

Danny_GV GameVillage

Leuk Bevonden:
    0
    *zoekt naar post onder column*

Ik had trouwens toestemming van Ruben om de column te posten.

18. Luigi

Luigi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Wouter

Door de keiharde ontkenning, het persbericht en dat ze dreigde juridische stappen te overwegen als wij niet een rectificatie of oplossing zouden geven. Zij zijn in mijn ogen fout dus toegeven leek me logischer dan nog harder van je afbijten. Ik heb geen contact met GV gezocht, ik kreeg een mail van Danny om uitleg omdat hij bezig was met een column. Dan leg ik liever goe duit wat er gebeurd is dan er niet op ingaan. Op deze manier is voor iedereen veel duidelijker wat er gebeurd is.

19. MarvinIG

MarvinIG Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Heren,

Ben Marvin van Insidegamer en wil graag toch het één en ander rechtzetten, de reden waarom ik hier plaats, i.p.v. op alle andere threads is dat ik hier niet meteen onderuit gehaald word door mensen met oogkleppen op. Wil graag het volgende duidelijk maken

1) Column op GV
    Als dit zo’n objectieve column is, waarom is er dan geen hoor en wederhoor toegepast, dit wordt wel gesuggereerd, door mij te quoten! Dit kwam uit een msn gesprek met Ruben GM. Een ander punt die dit weergeeft is mij te quoten als algemeen directeur van IG, dit ben ik al sinds 31 dec niet meer, ben content sales manager. Deze column is dus geschreven aan de hand van gesprekken met Ruben, dus hoezo objectief?

2) Posten onder andere namen
    Nog steeds wordt mijn naam bij GC zwart gemaakt, ik heb nimmer en nooit gepost onder een ander account, en heb ze dit ook vaak genoeg gemeld, maarja dát plaatsen is niet sensationeel genoeg.

:cool: Melding van Lek
    Nadat de rant geplaatst werd ben ik te rade gegaan bij onze redactie, mij is ten gehore gekomen dat een mod, welke twee maanden geleden ontslagen is, zo nu en dan info poste op het modforum op IGF. Heb contact met hem gezocht en hij heeft mij uitgelegd hoe en wat, heb daarna GM gemaild dat ik het zou willen uitleggen, maar dan wel graag een rectivicatie.

4) Juridische Stappen
    Er is alleen melding geweest dat er vandaag iemand een gesprek zou gaan hebben met een juridisch adviseur over de gang van zaken, dit is heel wat anders dan met rechtzaken gaan smijten!

Wij blijven er bij dat het om valse beschuldigingen gaat, de reden waarom Jelle laat heeft gereageerd was omdat we ons niet op dit lage niveau wilden begeven om via een site ons te verdedigen. Vind de manier waarop GameCom dit gedaan heeft niet juist, en iedereen kan lezen dat het een ontzettend suggestief en uitlokkende post is. Pas na update werd er een andere kant van het verhaal gemeld, maar nog steeds worden wij zwart gemaakt op niet onderbouwde menigen.

Marvin

20. Danny_GV

Danny_GV GameVillage

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, ik heb inderdaad geen contact met IG opgenomen. Reden daarvoor is voornamelijk dat er normaal gesproke na een officieel persbericht geen verklaringen afgelegd worden. Ook hebben jullie laten weten niet blij te zijn met de post op GameCom, dus nam ik aan dat jullie überhaupt niet mee wilden werken. Toch had ik jullie in ieder geval de kans moeten geven, dat geef ik toe.

Ik wil indien jullie interesse hebben alsnog wel een gesprek houden, maar dat zal vandaag niet meer lukken (heb zo vergadering). Van dat gesprek zal ik dan een update in de huidige column plaatsen. Indien je interesse hebt, kun je contact opnemen via ons contactformulier , optie Redactie (nieuws).

Over het punt dat ik je als "algemeen management InsideGamer" aanduidde, dat staat zo op de crewpagina van InsideGamer. Die informatie is dan dus verkeerd in de column beland via jullie eigen site. Denk niet dat je mij daar verantwoordelijk voor kunt stellen.

Danny,
    GameVillage

Deel Deze Pagina