De nieuwe Berlijnse muur????

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door X BelieveR, 25 feb 2004.

1. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Als er 1 volk is dat weet hoe het niet moet dan zijn het de Joden wel.. na alles wat ze in de 2de wereld oorlog hebben doorgemaakt.. maar wat doen ze nu zelf? nu zijn het de palestijnen die in 'getto's' moeten leven, wiens bezittingen worden afgepakt, wiens land word gestolen, wiens huizen worden vernield en worden vernederd, gekleineerd en gepest.. door de JODEN notabenen.. nee.. ik heb geen goed woord meer over voor de joden.. Ze zouden beter moeten weten.. Ik heb gene medeleiden met ze..

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Wat mij wel eens is opgevallen aan jouw posts is dat je over het algemeen dingen veels te zwart wit ziet..
    Zo eenvoudig is het vaak niet en zeker niet in dit geval.
    Je kan niet zeggen die joden moeten beter weten dus ik heb geen medelijden met ze.
    Er zijn genoeg joden die wel met palenstijnen samen kunnen leven. Die opkomen voor de rechten van palenstijnen.
    Dat kon je ook zien bij die demonstraties in den haag. Er waren joden voor de muur, maar er waren ook joden die samen met palenstijnen protesteerden tegen de muur.
    Je kan het dus niet maken om alles zo makkelijk over 1 kam te scheren.
    Tuurlijk er zijn genoeg foute joden/israelies. En zelf ben ik het ook niet eens met het regerings beleidt wat daar momenteel gevoerd wordt. Maar er zijn ook foute palenstijnen, lui die niets maar dan ook niets doen om de vrede daar te bevorderen.
    Die lui die gevechtshelicopters etc op palenstijnse burger doelen afstuurt zijn hufters en in mijn ogen evenslecht als de nazi's die de joden vervolgt hebben. Maar die lui kan je niet als representatief zien voor de hele joodse/israelische bevolking.

edit: zelfmoord extremist kan je tenslotte ook niet als representatief zien voor de gehele palenstijnse bevolking ;)

Laatst bewerkt: 26 feb 2004
  3. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Hier wil ik even op inhaken. De Joden woonden oorspronkelijk in Israel, maar zijn verdreven en hebben zich over de hele wereld verspreid (diaspora). In geen een land werden ze volledig geaccepteerd. Vooral in Rusland, Portugal en Spanje zijn er ernstige vervolgingen en massamoorden geweest, waardoor veel van hen besloten hebben om naar de lage landen te trekken. (Belgie en Nederland). Voor de 2e Wereldoorlog was Amsterdam eigenlijk vrijwel helemaal Joods en kende een welvarende economie inclusief een bloeiende diamantindustrie. Na de 2e Wereldoorlog is weer eens duidelijk geworden dat men de Joden niet accepteert en ze niet welkom zijn. Maar waar moeten ze dan heen? Naar huis kan niet meer want Israel is inmiddels opgeeist door een Arabische stam die denkt dat ze er recht op hebben. Uit respect en medeleven verdienden de Joden gewoon een eigen staat. Dat waren we hun min of meer wel verschuldigd. Uiteindelijk hebben ze na duizenden jaren hun thuisland teruggekregen. Het land waar ze zelf over hun lot kunnen beslissen en niet gediscrimineerd worden.

Maar dan beginnen andere Arabische landen zich ermee te bemoeien en willen geen Joodse staat in de Arabische wereld. Israel ziet zich genoodzaakt een gigantisch leger op te bouwen en een geheime dienst op te richten die zijn weerga niet kent (mossad). Deze dienst was het ook die achter de schuilplaats van Saddam Houssein kwam. Door deze maatregelen heeft Israel o.a. een aanval van het toendertijd veel machtigere Egypte weten te overleven. Sterker nog, ze hebben de Sinai woestijn op Egypte heroverd, welke ze na een aantal jaar weer terug moesten geven. Ariel Sharon was bij deze operatie de opperbevelhebber. Hij werd gezien als een volksheld.

Na deze monsterzege deinsden de Arabische grootmachten terug en lieten Israel met rust. Maar dan proberen ze op een andere manier Israel te vernietigen. Een volk dat Israel, na het gedwongen vertrek van de Joden ten onrechte opeiste en het Palestina noemde eist een deel van de nieuwe Joodse staat op. Dit zijn de o zo zielige Palestijnen. Die Palestijnen van jullie die recht hebben op een staat. Ik zeg je als er iemand recht heeft op die staat dan zijn het de Joden wel. Lees de Bijbel of als je daar geen waarde aan hecht, de geschiedenisboeken maar eens na.
    Israel is opnieuw genoodzaakt om haar eigen staat te verdedigen, opnieuw heeft het te maken met Arabieren die de Joodse staat willen vernietigen. En ja toen was er een man, Ariel Sharon genaamd die opstond en een oplossing wilde bieden. Gerechtigheid, een einde aan dit landjepikkerij. Want als we het daar toch over hebben, DIT IS HET TOPPUNT VAN LANDJEPIKKERIJ!!! Men verkoos hem tot premier opdat hij een einde zou maken aan het geweld en Israel zou beschermen zoals hij dat ook bij Egypte heeft gedaan.

Begrijp me goed ik keur zijn aanpak niet goed, maar het is wel begrijpelijk. Wat moeten ze anders? Ja Palestijnen nemen jullie onze vruchtbaarste grond maar, en ja hier hebben jullie Jerusalem (onze heilige plaats) er ook nog bij! Een bomaanslagje hier en daar mag ook wel, dat maakt ons niets uit. NATUURLIJK NIET! Iedere aktie vraagt om een reactie. Ik vind het meer dan begrijpelijk dat men op deze manier reageert, of het vredebevorderend is, is wat anders. Van mij verdient de familie van een zelfmoordcommando het huis te worden afgenomen. Bulldozer erover en klaar. Het klinkt hard, ik weet het, maar het is een middel dat afschrikking veroorzaakt. En wat moeten ze anders? Praten zeker..... dat doen ze al 25 jaar. Jaren lang heeft Israel moeten toegeven en zwichten voor de Palestijnen. Want het is immers alleen Israel die concessies moet doen. Hebben jullie daar wel eens over nagedacht? Het is Israel die haar nederzettingen moet opgeven, het is Israel die haar vruchtbaarste grond moet afgeven, het is Israel die haar heilige plaats Jerusalem, gegeven door God zelf, moet afgeven alsof het niets is. Of je het gelooft of niet, je snapt nu hopelijk wel dat het zeer gevoelig ligt. De Palestijnen zijn overwegend moslim en hebben ook al Betlehem opgeeist. Iets waar ik persoonlijk ook problemen mee heb. Waarom juist die plaatsen? Waarom de meest Heilige en gevoelige plekken op deze aarde? Ik kan het fout hebben maar dan klopt er toch iets niet......

Al deze feiten op een rij hebben mij besloten om onvoorwaardelijk achter Israel te staan, vooral in deze tijd waarin een directeursvrouwtje die denkt enige intellegentie te bezitten de media ten onrechte tegen Israel ophitst. De mediaberichtgeving is zwaar gekleurd en gericht op de Palestijnen. Ik trek me daar niets van aan. Ik heb de situatie met eigen ogen mogen aanschouwen, (zelfs een bomaanslag) en ik trek mn eigen conclusies.

4. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    de joden na 1000 jaar in israel terug zetten was 1 van de domste ideeen in de geschiedenis van domme ideeen.....

Laatst bewerkt: 27 feb 2004
  5. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    idd, bovendien ga jij er voor het gemak maar even aan voorbij dat Jerusalem niet alleen voor Joden, maar ook voor Moslims (en Christenen, maar die doen even niet mee) een heilige plaats is.
    Ze zijn idd heel lang geleden verjaagd, maar als jou voorouders enkele tientallen generaties geleden zijn verjaad, geeft dat jou niet het recht om andere mensen te verjagen. Natuurlijk is het Isreal die concessies moet doen, ze hebben alles wat de Palestijnen hadden al afgepakt.

6. SagarAmarjit

SagarAmarjit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ X BelieveR, leuke verheerlijking van de Joodse geschiedenis.

Zoals hierboven al gezegd is door andere is het logisch dat de Isreali's consessies moeten doen. Het is toch vreemd dat de Joden een land belooft is waar al andere mensen wonen. De Engelse hebben hier aan meegewerkt, maar men heeft niet gezegd waar.

De Joden wilden Isreal dit is zeer begrijpelijk, maar als daar al mensen wonen, dan kan je deze niet simpelweg het land uitsturen. Ze stuurden ze weg, omdat ze het Joodse karakter van Isreal zouden doen vervagen. Ze hebben niet eens geprobeerd om in vrede te leven met deze mensen. Ze moesten gewoon verkassen naar vluchtelingenkampen, dan moet je niet raar opkijken dat er haat ontstaat. Ik vind dat bepaalde Joden teveel aan zichzelf denken, ik weet niet hoe dit komt. Het zou kunnen komen door het feit dat ze nergens geaccepteerd zijn, maar nu gaan ze andere niet accepteren, omdat ze toevallig ergens wonen.

Ik keur het huidige gedrag van de Palestijnen niet goed, maar deze kan ik beter begrijpen dan het gedrag van de Israeli's. Omdat deze niet door de regering word uitgevoerd. De Israeli's doen alsof de acties die zij ondernemen te rechtvaardigen zijn.

En ik denk dat beide partijen de boeken(Tora en Koran) maar open moeten maken bij het deel over geweldloosheid. Ik kan me niet voorstellen dat daar niets over in staat. Want oog om oog maakt alleen maar blind.

7. mieke

mieke me is a jedi

Leuk Bevonden:
    0
    met het bouwen van zo'n muur roep je toch juist veel meer agressie op? Als jij daar nou woonde en een pallestijn was en je famillie woonde 10km verderop wat zou jij dan doen??
    de joden gaan haten met gevolg: nog meer aanslagen...

of niet soms?

8. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Oja, als er een volk recht heeft op een eigen staat, dan zijn dat wel de Joden. Ik merk dat mensen hier weinig verstand hebben van de Bijbel, dat maakt mij niet uit. Maar als je de moeite zou nemen omdat dat eens te lezen, merk dat het geen dom idee was.

Hebben jullie dan totaal geen medeleven met de Joden? Zijn jullie dan vergeten wat er in de WO 2 is gebeurd? Hebben jullie dan geen grijntje begrip voor het hebben van een eigen Joodse staat. Is het dan al zo snel vervaagd? Ik hoop het niet....

Ik merk dat mensen hier als argument gebruiken dat de Joden de Palestijnen hebben verjaagd. Dat is NIET zo. Het doel was om samen te leven. Maar de Palestijnen wilden een eigen staat en wilden dat bereiken dmv terrorisme. Hierdoor is de situatie totaal geescaleerd. Het ontstaan van vluchtelingenkampen is dus niet alleen Israels schuld en ze hebben ze ook niet weggejaagd.

Waar ik me aan stoor is dat men blijkbaar vindt dat de Palestijnen meer recht hebben op Israel als de Joden. Ik vind dit zeer opmerkelijk. Keer op keer zijn de Joden verjaagd uit hun vaderland. Een Arabisch volk is er daarna heen getrokken en is er gaan wonen. (FEIT!!!). Wie heeft er dan meer recht op dat gebied? Waar staat in de Koran ogeschreven dat de Palestijnen verbonden zijn met Israel.... nergens. Dat kwam later pas. Uit geloofsovertuigingen horen de Joden in Israel.

En ja het klopt dat jerusalem ook voor de christenen en de moslims een heilige stad is. De rotskoepel zou de plek zijn waar mohammed naar de hemel zou zijn gegaan. Ik heb hier persoonlijk grote twijfels over. Het is immers precies de plek waar de tempel van de Joden heeft gelegen. Ik vind dit heel toevallig maar ja.... En de Christenen maken er geen probleem van, maar het zijn juist de moslims die zo ongelooflijk fel en oorlogzuchtig zijn. Alles voor Allah, Djihad, Hamas, Hezbolah. Geloof me de ware intentie is om Israel te vernietigen, een Joods land binnen een Arabische wereld. Dat heeft niets met het Palestijnse vraagstuk te maken.

Je kunt je ogen ervoor sluiten... maar dat doe ik niet.

9. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    twijfels over geloven heeft geen enkele zin, die mensen geloven dat nu eenmaal... :{

Joodse staat prima, maar je kunt niet zomaar een land claimen waar al andere mensen wonen... Vind je het erg gek dat de palestijnen een eigen staat willen?? stel nu dat er hier een hele berg chinezen (of wat dan ook, niets perse tegen de chinezen) kwamen wonen, en dit land over zouden nemen.....zou jij er blij mee zijn??

De joden zijn inderdaad al vele eeuwen terug weggejaagd, maar dit is zolang geleden, dat je hier m.i. geen enkel recht what so ever meer aan kunt ontleden.

edit: vind jij overigens ook dat alleen de indianen recht hebben op de V.S. en de aboriginals op Australie??

10. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Dat voorbeeld van die Chinezen klopt niet. Chinezen hebben hun roots in China. Ze hebben al een eigen land. Nederland heeft daar niks mee te maken. Joden hebben hun roots in Israel. Zij hebben hun thuisland in Israel. Dat kun je afdoen met te lang geleden. Maar geschiedenis kun je niet uitwissen. Al was het een miljoen jaar geleden. Voor hen is Israel belangrijker als bijv. Friesland voor de Friesen. Zij geloven dat hen dat land beloofd is door God zelf. En als je het wil weten, ja ik vind dat de aboriginals en de indianen wel degelijk recht hebben op die landen. Zij waren de oorspronkelijke bewoners. Net als de Joden dat in Israel waren.

Je kan het afdoen als te lang geleden, maar ik noem het gerechtigheid. De drang naar Israel is bij iedere Jood nog aanwezig. Dat gevoel gaat niet weg. En het feit dat de Joden er eerder waren als de Palestijnen maakt de veronderstelling dat de Palestijnen meer recht op Israel hebben alleen nog maar wranger....

11. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    oorspronkelijk komt de mens uit afrika.....kan ik nu afrika claimen...... 8)

ik geloof dat god mij heel afrika heeft beloofd namelijk....

12. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat slaat nergens op natuurlijk. Dat JIJ het niet gelooft moet jij weten, dat is je goed recht. Maar dit slaat natuurlijk nergens op. En ik krijg de indruk dat jij niet WIL geloven dat de Joden er eerder waren als de Palestijnen..... het zijn toch echt feiten

13. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    het gaat erom, dat ze er de afgelopen 1000 jaar niet waren, en dat er in de tussentijd andere mensen een bestaan hebben opgebouwt

14. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dus... dan moeten we die duizenden jaren daarvoor maar in de prullenbak gooien alsof ze er nooit geweest zijn? Dan moeten we de geschiedenisboeken maar verbranden, want die maken toch niets uit.... tuurlijk niet. Tijd speelt geen rol, beide volkeren hebben er gewoond. De Joden zelfs heel wat eerder en langer als de Palestijnen. Je kunt dat niet vergeten. Je kunt niet op basis van tijd zeggen dat het ene volk er meer recht op heeft als de ander. Wel kun je kijken naar de verbondenheid die beide volken met het land hebben.... en trek dan maar je eigen conclusie.

15. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    je kunt niet zomaar een land overnemen waar andere mensen al wonen, en ik ben hier klaar mee trouwens...

16. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    nee en dat kon 1000 jaar eerder blijkbaar wel....

17. SagarAmarjit

SagarAmarjit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn de Joden niet door Moslims uit het land gestuurd.

18. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is de fout die veel israel-aanhangers vroeger maakten en nog maken. De tijd heeft wel een rol gespeeld. De situatie was en is anders dan duizend jaar geleden. Men kan niet zomaar een land claimen op basis van oude geschriften. De sentimenten over onrecht dat de joden is aangedaan hebben een te grote rol in de beslissing gespeeld. Achteraf kun je stellen dat, dat een domme fout is geweest. Een beslissing die is voortgekomen uit emotie i.p.v rationaliteit. Het europese antisemitisme werd simpelweg goed gemaakt over de rug van de palestijnen. Beiden partijen zullen de actie-reactie mentaliteit juist moeten doorbreken. Het dogma: op actie moet reactie (van dezelfde orde) volgen, is de oorzaak van veel ellende.

EDIT: 'Verbondenheid met het land' is een lege term. Stel je voor dat iedereen opeens land ging claimen op grond van verbondenheid met het land.

19. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    lol als je x believer moet geloven wel, tijd speelt volgens hem immers geen rol...

Laatst bewerkt: 28 feb 2004
  20. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    X Believer zegt dat de tijd geen rol speelt, maar ook dat de tijd wel een rol speelt... Net wat hem uitkomt :{

Deel Deze Pagina