[XOne] [Centraal] Probleem: "Niet zien en horen van personen" tijdens een Live game

Discussie in 'Games' gestart door WouteR, 26 jun 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224


    ... ehm je zit toch op een bedrijf netwerk aangesloten? Welke modem heb jij .... want het kan dan ook een modem probleem zijn ... (MTU probleem wel te verstaan).... dan is de oplossing een andere modem aanschaffen ... en als het een alcatel is deze te gaan tweaken .....

    Maar doordat je zegt dat je op een bedrijfnetwerk zit kan het ook zijn dat er inderdaad een paar porten zijn afgesloten en moet je dus bij de systeembeheerder gaan slijmen
     
  2. Tuneman

    Tuneman Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    klein vraagje: maakt het uit hoe hoog de mtu is? moet ie per se op 1492? ik heb 'm nu op 1500 staan.. of moet ie gewoon hoger zijn dan 1465?

    btw.. heb linuxdoos (suse 8.0) als router firewall.. portforwarding en traffic shaping aan om upload niet over te belasten..

    greetz,

    Tuneman
     
  3. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Sweex Broadband Router, ik zal is vragen aan de "computerman" van dat bedrijf of dat inderdaad zou kunnen, en of het mogelijk is om die paar porten die afgesloten zijn te openen, maar zelf denk ik nog steeds dat het aan de firewall ligt, want content downloaden kan ik ook niet bij elk spel bijv Splinter Cell lukt het niet, en bij mm3 mechaussault enzo wel.

    Dus ik zal die punten, die Penjannl en jij opgenoemd hebben even met hem bespreken, en dan zie ik wel of er wat aangedaan kan worden.
     
    Laatst bewerkt: 29 feb 2004
  4. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    Tijdens een spelletje zie ik me broer - die hier paar straten vandaan woont - stilstaan.
    Paar weken terug ging ik xbox en kwam me broer tegen , nu werkte het gewoon wel.
    Nu wilde ik van de week weer proberen en het werkte gewoon weer niet, hoe komt dit ?
     
  5. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Weet iemand of en hoe je bep. poorten kunt openzetten bij het Alcatal Speedtouch 510 Multi PC modem/router? Want ik denk dat dat ook een aantal van mijn problemen kan verhelpen... en welke poorten moet je eigenlijk open hebben voor Live? Oh ja, ik heb Planet Internet Comfort ADSL (2048/384)

    Edit: Op de site van speedtouch.nl vond ik dit:

    NAT instellen voor toegang tot eigen servers of on-line gaming

    Standaard zorgt de NAPT (Network Adress & Port Translation) in de SpeedTouch 500 en 600 series router modems ervoor dat alle poorten van buitenaf (WAN-zijde=Internet-zijde) niet geopend zijn d.i. als een stevig slot op de deur naar het lokale netwerk.
    Indien men in het lokale netwerk servers wil inrichten (zoals bijv. HTTP-, FTP- of VPN-server) of remote toegang tot PC's wil toestaan (bijv. PC-Anywere of Telnet) of bij On-line Gaming, dan dienen hiervoor poorten in de modem geopend en geforward te worden naar bepaalde computers in het lokale netwerk.
    Hierbij geldt: steeds één poort naar één bepaalde computer.
    Hiervoor is het Windows programma "NAT-manager" beschikbaar. Naast een aantal bekende standaard poorten kent dit programma ook de mogelijkheid iedere andere gewenste poort te laten openen en forwarden voor één bepaalde computer in het lokale netwerk. Per default wordt de NAT-entry op de router modem ingericht voor de PC waarop de NAT-manager actief is.
    Download Windows NAT Manager
    Opmerking 1: Voor een permanent juiste werking is het noodzakelijk om de betreffende computer van een vast IP-adres te voorzien binnen de gebruikte adres-range.
    Opmerking 2: De controle op goede werking van de NAT port-forward voor servers dient vanaf het internet te gebeuren (je moet buiten staan om de toegangscontrole op binnenkomst te kunnen verifiëren) bijv. zelf via een extra kiesverbinding vanaf de eigen locatie of door een vriend(in) of familielid vanaf een andere locatie.

    Meer informatie over NAT/NAPT, multi-NAT, transparent-NAT is te lezen in een Application Note.
    Download Application Note NAT


    Kan ik het hiermee fixen? En welke poorten moeten er dan open (voor Xbox Live EN Internet/E-Mail)? Mag je wel poorten verandere van de provider? (Is dit niet illegaal ofzo) En is het risicovol? Moet dit perse met deze NAT manager porgramma? Of kan het ook met 10.0.0.138 pagina voor instellingen?

    Bij voorbaat dank :p
     
    Laatst bewerkt: 29 feb 2004
  6. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Groter dan 1465 is prima. MTU van 1500 is niet aan te raden, want dat zou je internet verbinding negatief kunnen beinvloeden. I.h.a. kun je maximaal een Maxmtu van 1492 gebruiken.

    Toen ik nog mijn Vigortje gebruikte had ik 'm altijd op 1470 staan. Momenteel heb ik een Linksys en daar staat ie default op 1492.

    NB: Je vraag hoort in de thread over routers en niet in deze thread.
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dan hebben jullie kennelijk geen vaste IP adressen en zitten jullie de ene keer wel in het zelfde subnet en de andere keer niet.

    Check het zelf eens: Wat zijn jullie beider IP adressen en netmaskers als ie het doet en wat zijn de beider IP adressen en netmaskers als ie het niet doet?
     
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    De poorten zijn 3074 TCP, 3074 UDP en 88 UDP. Dat stond ook een hele pagina terug, maar kennelijk is de zoekfunktie te moeilijk voor je (of ben je er gewoon te lui voor en moet een ander het maar voor je opknappen...)

    Je kunt je probleem waarschijnlijk inderdaad met het door jou genoemde programma fiksen. Je kunt het ook fiksen door in je browser naar de routerconfiguratie te gaan.

    Tenslotte hoef je niet bang te zijn voor je provider. Je verandert geen poorten van je provider; je verandert beveiligingsinstellingen van je eigen netwerk en dat is je volste recht. Het veranderen van je beveiliging is altijd risicovol als je niet weet wat je doet. Als je enkel de genoemde poorten doorstuurt naar het IP adres van je Xbox is dat niet gevaarlijk.
     
  9. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Sorry Penjannl, ik gebruik altijd de zoekfunctie en die gaf aan dat ergens in deze thread mijn antwoord zou staan, maarja, deze thread is wel 17 pagina's lang...... en hiervoor had ik ook al de hele 'content donwload problemen' thread doorgelezen (27 pagina's ofzo) dus ik voelde me een beetje gaar 8)langzamerhand....

    In elk geval, bedankt voor je antwoord _O_
    Ik zal proberen of het werkt :p
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    *TIP*

    In je opties menu kan je show thread per page aanpassen (bijv show 100) ... dan heb je nog maar 3 pagina's over
     
  11. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Nee, Fardo, :p ik bedoelde, 27 subpagina's binnen de thread...... :p
    Maar, nog een ding....

    Penjannl schreef -en dus zal het wel zo zijn :p -op de vorige pagina het vorige....


    Nogmaals, ik weet bar weinig van netwerken en servers, maar de Xbox kan toch ook hosten? Dan fungeert het toch ook als server en dus als potentieel veiligheidslek? :confused:
     
  12. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Oh ja, en ik zie nu dat jij in de vorige pagina het over 3072 TCP en UDP hebt en hier over 3074 TPC en UDP.... Wat is het nou?

    Edit

    Ik probeer nu de poorten open te zetten in het router configuratie menu....Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is er bij DHCP, DNS en Static Routing niets wat waar ik naar moet kijken om de poorten open te zeten... bij NAPT staat echter een entry:

    NR: 1
    Type: Temp
    Inside Adres: 10.0.0.151:3074
    Outside adres:unspecified 3074
    Prot: udp
    State:NONE

    Is dit wat ik zoek? Het is wel UDP 3074.... Er wordt nergens TCP 3074 of UDP 88 genoemd .... moet ik die dan nog instellen?
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2004
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Uh... kut... Het is inderdaad 3074. Sorry voor de typo. EN je moet zowel TCP als UDP 3074 openstellen (en ook UDP 88 ).

    Je eerste entry is goed, mits je XBox op IP adres 10.0.0.151 zit (?), deze moet je dus ook maken voor TCP 3074 en voor UDP 88.
     
  14. Tuneman

    Tuneman Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    pejannl is het niet udp 88??? ipv tcp 88.. maar ja je kunt ze ook allebei door routeren...

    overigens heb je gelijk met de opmerking.. mijn vraag had bij de routers gemoeten.. voorlopig werkt het op een mtu van 1500 perfect... ik kan altijd weer lager. maar begrijp je opmerking over negatief beinvloeden niet helemaal.. maar ik zoek dat wel eerst ff op in het rouer gedeelte ;) je mag me ook wel een berichtje sturen en het uitleggen...

    thanks,

    Tuneman
     
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, inderdaad. Het is udp 88 en niet tcp 88.

    Te veel eer... Ik ben er reuze blij mee.
     
  16. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een half jaar niet met een vriend kunnen gamen online omdat we dicht bij elkaar wonen. maandag heb ik xbox live helpdesk gebeld en ons probleem uitgelegd, sinds gister kan ik weer met mijn vriend gamen!
    ze hebben waarschijnlijk een aantal instellingen veranderd bij @home of xbox live.
    dus mensen, bel gewoon die fucking Xbox helpdesk!!8) _O_

    Evert
     
  17. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Hoi, buiten het probleem met het joinen (andere thread) heb ik nog een probleem; Ik kan een aantal mensen niet horen :{ Het gaat hier om; goodfella stef en darkalliances (Als ik het goed spel) Ik heb het hierover gehad met iemand die toevallig ook in die server was. En die zei tegen, goodfella: Heb jij mikey nl gemute ? Nee dat heb ik niet, maar ik heb een nieuwe router en dus moet hij miss instellingen veranderen. (dat hoorde ik dus niet voor de duidelijkheid, dat werd mij daarna vertelt) Die jongen die dat dus vroeg aan hem vertelde mij het volgende; "Je moet iets veranderen aan je routerpoorten" ..... nu mijn vraag WAT :confused:

    alvast bedankt --- Mikey NL/MIK€¥
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2004
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hebben de oplossing gewerkt die in deze thread staan vermeld? met andere woorden wat heb je al geprobeerd ... we kunnen het namelijk nog een keer uit kauwen ... maar dan vallen we in herhaling

    tip verander in je profile (edit options)


    Number of Posts to Show Per Page:Use this option to set the number of posts to show in a thread before splitting the display into multiple pages.
    Use Forum Default Show 5 Posts Per Page Show 10 Posts Per Page Show 20 Posts Per Page Show 30 Posts Per Page Show 40 Posts Per Page Show 50 Posts Per Page Show 100 Posts Per Page Number of Posts to Show Per Page:

    naar 100 dan hoef je nog maar 3 pagina's door te spitten :)

    anders moet je deze porten open zetten (ip --> xbox) De juiste redirect poorten voor Xbox Live: TCP 3074, UDP 3074 en UDP 88
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2004
  19. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    bedankt dus als ik het goed begrijp dan moet ik naar ip gaan en dan die nummertjes invoeren die jij naar mij hebt gepost ?
     
  20. Dat moet je in het menu van je router instellen.
     

Deel Deze Pagina