Skull & Bones, een dispuut dat Amerika aan haar voeten heeft?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tigerstyle, 2 mrt 2004.

1. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Na het eerst gelezen te hebben op een internetnieuws pagina, heb ik mezelf ernaar geinformeerd, en wat sites erover bezocht. Waar gaat het dan over? Over een dispuut van Yale-University waar elk jaar de 15meest belovende studenten van het examenjaar inmogen, en complete geheimhouding over bestaat. En waar, en daar gaat het om, niet alleen Bush lid van is (geweest), maar ook Kerry. Ofterwijl de 2 presidentskandidaten van dit jaar (Howard Dean niet meegerekend). Dit is toch wel vreemd, aangezien er maar 800levende leden dan dit dispuut zijn. Verder zijn er nog 2 andere presidenten lid, namelijk vader Bush en William Howard Taft. Verder is elk lid wel een of andere olie-magnaat of iets van dattum (hoge, invloedrijke posities).

Wat vinden jullie hiervan? Je kunt zeggen dat het niets voorstelt, en ze zowiezo al veel in petto hadden voor de toekomst, maar 4presidentskandidaten?? Het lijkt me wel duidelijk dat ze op de een of andere manier wel elkaar helpen omhoog te komen.

Maar is dit dan ook geen slechte zaak? Ze houden hier volledige geheimhouding over, terwijl er veel naar gevraagd wordt door de media, als President moet je er toch op de 1e plaats zijn voor het volk en zou je toch wat meer (uberhaupt enige) informatie moeten geven. En het zou toch kwalijk zijn te weten dat ze elkaar omhoog helpen tot dit soort posities, en we dus min of meer vantevoor voor een groot deel onafhankelijk worden van het dispuut Skull & Bones dat nu in Yale zit.

Achtergrondinformatie:
    CBS
    Filmpje Nova (10minuten)
    Uitgebreid artikel

Laatst bewerkt: 2 mrt 2004
  2. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dit dispuut alleen de best op school willen hebben omdat ze nu al 4 presidenten hebben groot gebracht. Als ze bekend worden komt er allemaal "tuig", en dat hebben ze misschien liever niet.
    Dat de presidenten dit niet verteld hebben, maakt op zich niet uit. Nu weet iedereen het toch, alleen zouden ze het eigenlijk zelf moeten bekendmaken. En dat omhoog helpen zal nou ook weer niet zo geweldig zijn. Het zal wel een goede school zijn...

3. biertje-bbm

biertje-bbm Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt een beetje op die film skulls ;)

4. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Whaha, waar heb je het over *Naam Tinman_nl* De regeling vna de beste, en maar 15, is er vanaf het begin al (opgericht ergens aan het einde van de 19e eeuw, 1871 ofzo).
    en * Naam Tinman_Nl* Vindt je het niet vreemd dat er van de 800nou nog levende leden, er 3president zijn geweest, dan kan het wel een goede school zijn, dit zijn toch verpletterende cijfers. Er woont een halfmiljard man in amerika dus..

En Biertje-bbm, de film skulls is hier op gebaseerd als ik me niet vergis.

5. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Bijde delen :+

@Tigerstyle Dat er 800 levende leden zijn maakt me niet uit. Maar dat er 3, misschien 4, presidenten vandaan komen is toch logisch. Omdat ze daar waarschijnlijk de beste opleiding krigen die er maar is, worden ze klaargestoomd voor het grote bedrijfsleven en zullen ze daar dus wel in uitblinken. Dat er maar 15 binnen mogen is hun regeling dat moeten ze zelf weten.

6. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Maar ik zei er niet voor niets bij hoeveel mensen er wel niet in Amerika wonen, en wet je hoeveel goede scholen er wel niet zijn? Het is toch een miraculeus nummer? van elke 250 leden van die groep is er 1President.... WOW. En niet alleen presidenten, maar ik zag op internet een hele waslijst.. en ze zitten allemaal enorm hoog.. Zie jij daar niets achter?

7. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat is nou eigenlijk je punt? Of ze elkaar omhoog helpen of niet? Natuurlijk doen ze dat. De wereld bestaat uit vriendjespolitiek, of je het nou leuk vindt of niet.

8. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het wel stoer eigenlijk....

9. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    @ SjonKanon, ja, dat is mijn punt.. maar dit gaat dan ook wel iets verder als 'gewone' vriendjespolitiek. Je hebt het hier over 800ENORM machtige mensen in Amerika die zeer intiem met elkaar verbonden zijn, en zo met elkaar het hele land zouden kunnen sturen in principe. En als zij zich tot president omhoog halen, is dat al helemaal een kwalijke zaak, want in wat voor democratie leef je dan? Want van de presidenten van Amerika is wel bekend dat ze hun beloftes nooit nakomen, en altijd veel beloven en zeggen tijdens verkiezingsperiodes om de kiezers gerust te houden/aan te trekken.

En aangezien er daar in Amerika toch wel gestemd wordt op diegene met het meeste geld, de beste afkomst en een beetje voor zijn beloftes (want die hebben ze allemaal wel), krijg je dus presidenten waarvan er geen duidelijke reden is WAAROM ze president zijn, en niet weet wat zij nou eigenlijk met hun land willen.

10. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Het valt mijn inziens toch nog wel mee met die verschrikkelijk grote invloed die deze mensen hebben als je dit rijtje van meeste succesvolle skull & bones mensen ziet. Als je elk jaar de 15 meest veelbelovende studenten uitkiest op een Ivy league universiteit, oftewel de elite van de elite, dan is het toch niet vreemd dat er veel zijn die boven gemiddeld presteren in de maatschappij?:

Sloane Coffin, Jr. ('49)
    V. Van Dine ('49)
    James Buckley ('44)
    Bill Buckley ('50)
    Hugh Cunnigham ('34)
    Hugh Wilson ('09)
    Reuben Holden ('40)
    Charles R. Walker ('16)
    Yale's 'unofficial' Secretary of War, Robert D. French ('10)
    Archibald MacLiesh ('15)
    Dino Pionzio ('50), CIA Deputy Chief of Station during Allende overthrow
    William and McGeorge Bundy
    Richard A. Moore ('3?)
    Senator David Boren ('6:cool:
    Senator John Kerry ('66)
    ...and, of course, George Herbert Walker Bush. Bush tapped Coffin, who tapped Buckley.

Some other prominent Bonesmen include:

Henry Luce ('20), Time-Life
    John Thomas Daniels ('14), founder Archer Daniels Midland
    Gifford Pinchot ('89), President Theodore Roosevelt's chief forester
    Frederick E. Weyerhaeuser ('96)
    Harold Stanley ('08), founder of Morgan Stanley, investment banker
    Alfred Cowles ('1:cool:, Cowles Communication
    Henry P. Davison ('20), senior partner Morgan Guaranty Trust
    Thomas Cochran ('04) Morgan partner
    Senator John Heinz ('31)
    Pierre Jay ('92), first chairman of the Federal Reserve Bank of New York
    George Herbert Walker, Jr. ('27), financier and co-founder of the NY Mets
    Artemus Gates ('18), President of New York Trust Company, Union Pacific, TIME, Boeing Company
    William Draper III (50), the Defense Department, UN and Import-Export Bank
    Dean Witter, Jr.('44), investment banker
    Senator Jonathan Bingham ('36)
    Potter Stewart ('36), Supreme Court Justice
    Senator John Chaffe ('47)
    Harry Payne Whitney ('94), husband of Gertrude Vanderbilt, investment banker
    Russell W. Davenport ('2:cool:, editor Fortune Magazine, created Fortune 500 list
    Evan G. Galbraith ('50), Ambassador to France and Managing Director of Morgan Stanley
    Richard Gow ('55), president Zapata Oil
    Amory Howe Bradford ('34), husband of Carol Warburg Rothschild and general manager for the New York Times
    C. E. Lord ('49), Comptroller of the Currency
    Winston Lord ('59), Chairman of CFR, Ambassador to China and assistant Secretary of State in the Clinton administration

Laatst bewerkt: 3 mrt 2004
  11. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Dat vindt jij niet indrukwekkend?, ik vindt het wel een imponerend lijstje. Maar het gaat er niet alleen om dat ze daarvandaan komen en rijk geworden zijn, meer om het feit dat ze zo'n band met elkaar hebben. Heb je het filmpje gezien van Nova? Nee, dan doe dat even, dan weet je waar ik het over heb.
    En ik snap ook wel dat je als prominente student van Yale wel een grote toekomst te wachten staat, maar zij halen er wel heel veel uit.

12. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Waar lig je wakker van? Dit soort clubs bestaan toch in Nederland of elk ander land?
    Jij ziet het verband niet, volgens jou worden ze machtig door dat dispuut, maar in feite mogen ze pas dat dispuut in als ze al machtig zijn en een toekomst voor zich hebben liggen.

Al deze heren die al lid zijn geweest waren voor hun lidmaatschap al behoorlijk rijk en hadden invloedrijke ouders. En dat je elkaar helpt in de toekomst vind ik logisch, daar zijn dit soort verbanden voor.

Maar als je dit soort praktijkjes interessant vindt moet je eens zoeken op de "Hawks", een behoorlijk machtige groep binnenin de Republikeinse partij.

13. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Dus jij denkt dat Bush en Kerry gewoon door hun opleiding presidentskandidaat zijn? Ze zijn nog niet machtig op hun 18e..
    En het gaat juist om het woord 'machtig'. Maar het gaat er ook om dat dit zo'n intens verbonden club is. En dat niemand er wat over kwijt wil, ook niet de president, terwijl de amerikaanse media daar wel om vraagt. Kijk dan ook alstublieft even het filmpje van Nova.

En van Hawks heb ik ook al eens gehoord, die ZOUDEN toch alles van achter de schermen regelen, eigenlijk president spelen. Of vergis ik me nou?

Laatst bewerkt: 3 mrt 2004
  14. biertje-bbm

biertje-bbm Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Als we dan toch paranoide gedoen:

Bush sr was hoofd van de cia toen JFK werd vermoord. Velen geven de CIA de schuld van deze mord. Vervolgens word Bush Sr president en zijn zoon volgt hem acht jaar later op. Deze opvolging verloopt niet helemaal vlekkeloos zeker niet als men bedenkt dat het in florida tijdens de verkiezing niet helemaal eerlijk aan toe is gegaan. Laat nou toevallig het broetje van GW bush jr gouvernour zijn van florida.

Tja je zou bijna denken dat tegenwoordig in amerika je via manipulatie van de massa toch nog een monorchie hebt gecreerd.

OFTEWEL: maak je niet druk als je bullshit wil horen dan kan ik je nog wel wat onzin voeren

15. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Whaha, heb ik ook gelezen:) En ik ben niet het type complottheorien, omdat ik me daar onmogelijk in kan verdiepen en dat blijft gissen. Maar het gaat het om de essentie. Een geheim genootschap die veel banden met elkaar heeft (dat is bekend), welk momenteel (en ook de komende 5jaar) aan de macht is in Amerika, en waar niemand wat over kwijt wil. Zelfs niet als het amerikaans volk om uitleg vraagt. Dat is toch fout?? Als jij in Amerika zou wonen, zou jij dan het risico willen lopen dat die club echt een samenzwering is? Nee, en dus vraag je om uitleg, en die krijg je niet. ==> erg fout.

16. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Laten we 1 ding wel even duidelijk zijn, Bush Senior was dus echt niet hoofd van de CIA tijdens JFK's moord (alleen maar goed trouwens dat die geschoten is als je het mij vraagt).

Maar Tigerstyle lijkt iedereen wel wakker te willen schudden op het moment dat hij erachter komt hoe de wereld werkt. Disputen heb je ook in Nederland en die helpen elkaar ook.

En dat ze allemaal hoge functies bekleden heeft niets met een dispuut te maken, maar met het feit dat de kans sowieso al enorm groot is dat je een hoge functie bekleed als je universitair studeert.

17. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Nogmaals, wat vindt je dan van de geheimhouding? Kijk eens dat stuk van NOVA, 10minuutjes. Belachelijk, en zo'n risico mag je niet lopen als amerikaans staatsburger.

En ik wil er niet in geloven dat de wereld overal zo in elkaar steekt, dat het alleen nog maar draait om macht en vriendjespolitiek. Ik ben dan ook pas net 17 geworden, en mijn studentenleven is nog niet begonnen. Maar als ik naar Nederland kijk zie ik daar niets achter, en ik geloof ook niet dat het merendeel van de mensen zo inelkaar steekt als het beeld dat jij nu schetst.

En over JFK, ik denk persoonlijk dat ook goed is dat hij neergeschoten is (althans, dat zijn presidentschap ophield), want zijn lichamelijke gezondheid was er niet, hij was erg ongezond, en hij hield er een rare levenstijl op na, zeker niet geschikt voor een President.

18. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    In Nederland geen vriendjespolitiek? Ben je op je achterste gevallen? De hele bedrijfstop van Nederland wordt in stand gehouden door een kleine 100 man, die bepalen wat er gebeurt.

Bij het solliciteren krijgt een clubgenoot voorrang boven iemand die misschien veel hoger presteert, heck, iemand die lid is geweest waar ik lid van ben geweest krijgt ook voorrang.
    En het percentage dat lid is van z'n club dat jij beschrijft is ongeveer 20% van alle universitaire studenten, die elkaar zeer waarschijnlijk wel een voorkeursbehandeling geven.

19. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    And that's the way the cooky crumbles.
    Maar niet altijd, het is echt niet zo dat die geheime genoodschappen de hele wereld besturen.

20. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Neej, en daar heb ik het ook niet over. Maar ik heb het democratie, als het meest ruime begrip, en daar is hier dus geen sprake van. Niet in Amerika. Kijk, ik ben nog geen lid van de echte maatschappij, ik zit nog in het middelbaar onderwijs, en heb momenteel geen bijbaantje, maar als dit echt the way the cookie crumbles is dan is er iets funtamenteels fout in de maatschappij. En daar moet dan iets aan veranderen. Dit staat synoniem voor het feit dat de rijken rijker worden, en de armen armer (/minder machtig), en dat is fout. Ik zelf ben voor een machtige middenstand.

Deel Deze Pagina