[XOne] [Centraal] @Home en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door The Doctor, 12 mrt 2003.

  1. CAP1

    CAP1 Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    @home? @home maastricht neem ik aan, want @home groningen
    heeft bij breedband upload van 16 en bij basis upload van 8
    en dat is te weinig voor xbox live heb ik me laten vertellen
     
  2. The Bear

    The Bear ...

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, woon in Zwolle.

    Als je met basis wel op Live kan, dan kan je denk ik ook wel gewoon online met xbconnect toch?
     
  3. H3in

    H3in Ja idd

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    ff een vraagje
    ik heb soms enorme last van lag als ik op live speel

    ik maak gewoon verbding via de pc naar de xbox
    mijn upload zit altijd zo rond de 10 kb
    maar ik lees datr sommige mensen ook zo een upload hebben
    maar ze hebben nergens last van
    hoe kan dit?
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2004
  4. Gameholic

    Gameholic Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste forumbezoekers,

    Hier weer een reply van iemand die weer eens een halfwerkende verbinding heeft.

    Het gaat om het volgende:

    Met games zoals PGR2 kan ik gewoon met geen enkele game connecten. Rainbow Six 3 en Ghost Recon: IT werken naar behoren alhoewel ik ook vaak disconnections krijg en last heb van lag. Ik heb al meerdere threads gelezen op dit forum maar vooralsnog heb ik geen oplossing kunnen vinden.

    Ik heb een @Home breedband verbinding en woon in Tilburg. Ik heb een Sweex router (niet helemaal bekend maar er zijn hier meerdere mensen die hem gebruiken heb ik gelezen). Daarop zijn aangesloten 2 pc's en dus mijn Xbox. Aangezien ik nog geen derde kabel naar boven heb geleid ben ik genoodzaakt mijn kabel te switchen tussen mijn pc en xbox, maar ik neem aan dat dit geen verschil maakt aangezien de router steeds opnieuw, automatisch alles detecteert.

    Aan de router kan het overigens niet liggen, want ik heb bij mijn ouders dezelfde router in gebruik en daar werkt Live perfect! (zij gebruiken Telenet in Belgie)

    Ik heb zoals er op verschillende fora stond de bekende 3074, 3074 en 88 poorten opengezet en ik heb enkele ip adressen in de DMZ gezet. In mijn xbox instellingen staat dat het ipadres van de xbox 192.168.2.103 betreft, het gekke is alleen dat als ik mijn Xbox aangesloten heb, ik niet kan zien in mijn routerinstellingen dat deze ook daadwerkelijk geconnected is, zoals je dat wel ziet bij pc's die eraan hangen. Is dit normaal?

    Toen heb ik maar de internet connection test gedaan, de 1e keer verliep alles vlekkeloos maar als ik dan voor de 2e maal een test doe loopt ie vast op het DNS gebeuren. Na verdere tests blijf ik de foutmelding DNS not resolved hebbeb. Wat kan ik hier aan doen?

    Kortom, ik kan met sommige games online, maar zeker niet vlekkeloos. PGR2 is een ware ramp, en het hele totaalbeeld is gewoon crappy dus! :mad:

    Wie kan mij verder helpen? Alvast bedankt

    Met vriendelijke groet,

    Maarten
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    poeh ... dit is even een lastig probleem ... Het probleem ligt idd bij je provider en kan verschillende oorzaken hebben ... modem, router en verbinding. Probeer eens je router uit te zetten als je een verbinding maakt met je xbox. Of neem je ip gegevens over van je pc ..
     
  6. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook @home met de sweex router. het probleem ligt volgens mij aan de router, want dit probleem had ik ook met een aantal games zoals pgr2. via de directe verbinding heb je hier geen last van.

    maar laatst was ik effe aan het kloten met mijn router en toen deed ie het perfect, maar nu niet meer|:-
     
  7. Royal

    Royal Active Member

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    0
  8. GAGGAG

    GAGGAG The Outsider

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Naruto-kun

    Naruto-kun ~Dancing Konoha~

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    WebWereld bericht dat de door @Home beloofde snelheids-verhoging enige vertraging heeft opgelopen. Het bedrijf beloofde een maand geleden, op dezelfde dag dat Chello verschillende snelheden verhoogde, de uploadsnelheid van het @Home Breedband-abonnement binnen een maand te verhogen naar 256Kbps. Jan Bakker, woordvoerder van @Home, maakt nu bekend dat deze deadline niet gehaald is. Er zal nu binnen enkele dagen begonnen worden met het gefaseerd invoeren van de hogere uploadsnelheid. Over ruim twee weken, 24 maart, zal elke @Home-abonnee moeten kunnen genieten van de verhoogde snelheid
     
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit klopt dus van geen kant. Het kan makkelijk zijn dat ze pas ergens rond september klaar zijn met dit alles:mad: Vandaar dus mijn overstappen naar ADSL.
     
  11. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    hier is de upload al verdubbeld naar 25 kB/sec
     
  12. Randyjc

    Randyjc Duck Tape :x

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    de ene keer is het 25 en de andere keer weer 16 bagger @home

    word er gek van :confused:
     
  13. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik wil @home Basic nemen kan ik daar mee live...

    Het is 312 Kbit's

    Ism dit genoeg


    JA/Nee
     
  14. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee. @Home basis is 64kbit uplink en dat is te weinig.
     
  15. Apsutee

    Apsutee Apsutee

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar @Home gaat dit jaar (begin ervan) een mogelijkheid invoeren om tegen een kleine vergoeding de upload snelheid van je basis pakket te verhogen naar 128kbps en dat is wel genoeg voor live (ik heb @home een email gestuurd met deze vraag en kreeg dat als antwoord terug)
    Ik heb echter ook een email gestuurd naar @home met de vraag als live wel zeker kan, omdat ze nergens het xbox compatible logo hebben staan. Hierop kreeg ik als antwoord dat dat niet mogelijk is met @home, omdat ze niet zouden weten wat je minimaal nodig hebt voor xbox live. vreemd, want in de online help op de @home site staat gewoon dat je met je xbox online kan spelen via xbox live:confused: |:-
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, 128Kb uplink is voldoende.

    Ik vraag me echter af wat er met "begin van dit jaar" bedoeld wordt.

    Bij mij thuis zeggen we "begin van het jaar" als we het over Januari of Februari hebben... :confused:
     
  17. Apsutee

    Apsutee Apsutee

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, maar die email kreeg ik pas een week geleden ofzo, kvond t al raar klinken om bijna halverwege t jaar het over t begin van dit jaar te hebben|:-
     
  18. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Hehe, eindelijk toen ik vanmorgen het internet opstartte merkte ik dat de up en download snelheden omhoog zijn gegaan 8) nu maar hopen dat het ook zo lekker snel blijft.


    _0/
     
  19. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    waar kan je zon internet test doen, zodat je kan zien hoe snel je internet is?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    www.speedtest.nl
     

Deel Deze Pagina