@home? @home maastricht neem ik aan, want @home groningen heeft bij breedband upload van 16 en bij basis upload van 8 en dat is te weinig voor xbox live heb ik me laten vertellen
Nee, woon in Zwolle. Als je met basis wel op Live kan, dan kan je denk ik ook wel gewoon online met xbconnect toch?
ff een vraagje ik heb soms enorme last van lag als ik op live speel ik maak gewoon verbding via de pc naar de xbox mijn upload zit altijd zo rond de 10 kb maar ik lees datr sommige mensen ook zo een upload hebben maar ze hebben nergens last van hoe kan dit?
Beste forumbezoekers, Hier weer een reply van iemand die weer eens een halfwerkende verbinding heeft. Het gaat om het volgende: Met games zoals PGR2 kan ik gewoon met geen enkele game connecten. Rainbow Six 3 en Ghost Recon: IT werken naar behoren alhoewel ik ook vaak disconnections krijg en last heb van lag. Ik heb al meerdere threads gelezen op dit forum maar vooralsnog heb ik geen oplossing kunnen vinden. Ik heb een @Home breedband verbinding en woon in Tilburg. Ik heb een Sweex router (niet helemaal bekend maar er zijn hier meerdere mensen die hem gebruiken heb ik gelezen). Daarop zijn aangesloten 2 pc's en dus mijn Xbox. Aangezien ik nog geen derde kabel naar boven heb geleid ben ik genoodzaakt mijn kabel te switchen tussen mijn pc en xbox, maar ik neem aan dat dit geen verschil maakt aangezien de router steeds opnieuw, automatisch alles detecteert. Aan de router kan het overigens niet liggen, want ik heb bij mijn ouders dezelfde router in gebruik en daar werkt Live perfect! (zij gebruiken Telenet in Belgie) Ik heb zoals er op verschillende fora stond de bekende 3074, 3074 en 88 poorten opengezet en ik heb enkele ip adressen in de DMZ gezet. In mijn xbox instellingen staat dat het ipadres van de xbox 192.168.2.103 betreft, het gekke is alleen dat als ik mijn Xbox aangesloten heb, ik niet kan zien in mijn routerinstellingen dat deze ook daadwerkelijk geconnected is, zoals je dat wel ziet bij pc's die eraan hangen. Is dit normaal? Toen heb ik maar de internet connection test gedaan, de 1e keer verliep alles vlekkeloos maar als ik dan voor de 2e maal een test doe loopt ie vast op het DNS gebeuren. Na verdere tests blijf ik de foutmelding DNS not resolved hebbeb. Wat kan ik hier aan doen? Kortom, ik kan met sommige games online, maar zeker niet vlekkeloos. PGR2 is een ware ramp, en het hele totaalbeeld is gewoon crappy dus! Wie kan mij verder helpen? Alvast bedankt Met vriendelijke groet, Maarten
poeh ... dit is even een lastig probleem ... Het probleem ligt idd bij je provider en kan verschillende oorzaken hebben ... modem, router en verbinding. Probeer eens je router uit te zetten als je een verbinding maakt met je xbox. Of neem je ip gegevens over van je pc ..
ik heb ook @home met de sweex router. het probleem ligt volgens mij aan de router, want dit probleem had ik ook met een aantal games zoals pgr2. via de directe verbinding heb je hier geen last van. maar laatst was ik effe aan het kloten met mijn router en toen deed ie het perfect, maar nu niet meer
goed nieuws voor @home gebruikers : http://www.troublesathome.nl/index.php?section=nieuws&page=item&id=460
WebWereld bericht dat de door @Home beloofde snelheids-verhoging enige vertraging heeft opgelopen. Het bedrijf beloofde een maand geleden, op dezelfde dag dat Chello verschillende snelheden verhoogde, de uploadsnelheid van het @Home Breedband-abonnement binnen een maand te verhogen naar 256Kbps. Jan Bakker, woordvoerder van @Home, maakt nu bekend dat deze deadline niet gehaald is. Er zal nu binnen enkele dagen begonnen worden met het gefaseerd invoeren van de hogere uploadsnelheid. Over ruim twee weken, 24 maart, zal elke @Home-abonnee moeten kunnen genieten van de verhoogde snelheid
Dit klopt dus van geen kant. Het kan makkelijk zijn dat ze pas ergens rond september klaar zijn met dit alles Vandaar dus mijn overstappen naar ADSL.
Maar @Home gaat dit jaar (begin ervan) een mogelijkheid invoeren om tegen een kleine vergoeding de upload snelheid van je basis pakket te verhogen naar 128kbps en dat is wel genoeg voor live (ik heb @home een email gestuurd met deze vraag en kreeg dat als antwoord terug) Ik heb echter ook een email gestuurd naar @home met de vraag als live wel zeker kan, omdat ze nergens het xbox compatible logo hebben staan. Hierop kreeg ik als antwoord dat dat niet mogelijk is met @home, omdat ze niet zouden weten wat je minimaal nodig hebt voor xbox live. vreemd, want in de online help op de @home site staat gewoon dat je met je xbox online kan spelen via xbox live
Ja, 128Kb uplink is voldoende. Ik vraag me echter af wat er met "begin van dit jaar" bedoeld wordt. Bij mij thuis zeggen we "begin van het jaar" als we het over Januari of Februari hebben...
Tja, maar die email kreeg ik pas een week geleden ofzo, kvond t al raar klinken om bijna halverwege t jaar het over t begin van dit jaar te hebben
Hehe, eindelijk toen ik vanmorgen het internet opstartte merkte ik dat de up en download snelheden omhoog zijn gegaan nu maar hopen dat het ook zo lekker snel blijft. _0/