1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

'Rouw in het openbaar is puur egocentrisme'

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door the Outblast, 14 mrt 2004.

  1. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Dan kan je gewoon toe zitten kijken wanneer de volgende er tegenaan rijdt 8)

    Wat hier was: Toen Pim Fortuyn er net was en al zijn plannen een beetje vertelden, waren al die buitenlanders bij mij op school/klas vet boos op hem. En toen ging ie dood, wat was het toen toch ineens een goede man, en aardig en dit en dat..op dat soort mensen kots ik echt :{
    Dat is gewoon pure egocentrie (:confused:).
     
  2. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    egh nee dat is gewoon meelullen.
    En dat is ook een beetje wat ik over het algemeen vind van die tekens van rouw. Het is niet zozeer omdat het echt gemeend wordt maar omdat iemand anders het ook doet. Beetje kudde gedrag.
    Als mensen het echt menen vind ik het niet erg als ze een x of whatever in hun msn naam zetten. Maar als het er alleen om gaat om erbij te horen gaat het fout.
     
  3. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    hoe kun je nou een x in je msn-naam zetten een teken van serieuze rouw vinden??

    (btw, gefeli met je benoeming tot mod :D )
     
  4. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    ik bedoelde ook niet dat ik dat echt een serieuze manier van rouwen vind. bedoelde alleen maar daarmee te zeggen dat als men het echt meent het niet zoveel uitmaakt hoe iemand een teken van rouw/steun geeft.
    Maar veelal is het alleen maar om erbij te horen.

    edit:
    toegegeven zo'n x is ook niet serieus.
    Wat mij alleen echt stoort zijn mensen die zo'n register tekenen en vervolgens daarmee gaan lopen patsen.
    Ken.. egh kon zo iemand ten tijde van Diana

    (en thx)
     
  5. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Ben ook niet echt een condoleance schrijver, maar snap niet precies waarom je er problemen mee hebt dat andere mensen wel condoleren?

    Laat ze. Stuit me zelfs tegen de borst om dan een vrome dominee uit te gaan hangen die wel weet hoe, wanneer en om wie je mag rouwen. Rouwen is iets persoonlijks, als mensen zich op deze wijze willen uiten is dat hun goed recht. Typisch calvinisten die zich daar druk overgaan maken, leefregels voor anderen denken te moeten verzinnen...treurig
     
  6. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    hahaha, ik een calvinist 8)
    edit: ik wil trouwens helemaal niemand opleggen om wie, wanneer en hoe ze moeten rouwen. Ik zou veel liever zien dat er veel meer persoonlijk wordt stilgestaan bij gebeurtenissen waar condoleances voor geopend worden. die condoleanceregisters verloederen de hoofdzaak een beetje vind ik; 'ik heb mijn condoleance getekend, dus ik heb erbij stilgestaan'... DAT vind ik fout..
    het grootste probleem is dat de integriteit van de meesten die condoleances tekenen nogal twijfelachtig is. Zoals in de quote al staat, is zo'n openbare uiting van rouw meer een teken van: 'kijk mij eens begaan zijn'

    kijk maar eens naar het nieuws; mensen die Pim Fortuyn nooit hebben ontmoet, en amper iets van politiek weten zie je huilen om 'onze Pim'. Mensen die Lady Diana eerst een arrogante trut vonden zie je ineens een bloemetje leggen omdat 'het toch zo'n goed mens was'...

    DAT stuit mij tegen de borst
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2004
  7. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Jawel, dacht laat een tegengeluid horen :). Moet je zwaar aanzetten dat soort zaken ;).

    Maar och ff doordrammen. Je stelt dat de integriteit twijfgelachtig is. Dit kan je vermoeden, maar niet zeker weten.

    Misschien is iemand, die ondanks zijn aversie tegen bijvoorbeeld een P. Fortuyn, totaal onder de indruk van een politieke moord in dit landje en daarom het condoleance tekent wel oprecht?
     
  8. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    rouw betuigen en serieus verwachten dat mensen daar steun aan hebben, vooral condoleances zoals bijvoorbeeld hier op dit forum, geven mi echt blijk van het idee dat de wereld enkel om jezelf draait.

    edit: verkeerde acct, ik ben outblast(ik heb deze acct omdat je je naam niet kunt veranderen en zal hem actief gaan gebruiken zodra ik TGM in kan)
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2004
  9. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Precies, ik heb Pim Fortuyn nooit ontmoet en ik zou ook zeker niet op hem gestemd hebben. Toch was ik zeer onder de indruk van de moord en zal ik ongetwijfeld ergens iets gedaan hebben dat hier onder rouwen wordt gerekend, maar om mij dan egocentrisch te noemen? Dat slaat echt als een appel op een peer, gevoelens zijn persoonlijk en om nou iedereen die rouwt om een persoon die ze persoonlijk nooit ontmoet hebben (maar die wel op wat voor manier dan ook een rol speelden in hun leven) egocentrisch te noemen.... dat vind ik gewoon asociaal.
     
  10. Joeri71

    Joeri71 Keep an open mind...

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je zegt dat iemand die een condoleance tekent er niet eens echt bij stil gestaan heeft, zit je er in naar mijn idee al naast. Natuur;lijk heb je er wel over nagedacht anders teken je het niet...

    En als je het graag wil ga je gang, het is je goed recht. Als je je wil uitten over hoe erg je het vind mag je dat op elke manier doen die je wil. Als jij het liever voor jezelf houd moet je dat vooral doen, maar als mensen het liever doen door een condoleance laat ze lekker. Dat is niet egocentrisch dat is gewoon om te laten zien dat het jou iets doet, niet om jezlef daardoor beter te maken.....dat is nogal een verschil....
     
  11. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar wat als mensen op hun manier rouwen om mensen? (in dit geval met die x in hun msn naam) Dat is toch niet fout? Het is juist fout om te denken dat je alleen d.m.v. geld mensen kan steunen! Als mensen zich beter voelen door een extra lettertje in hun msn naam te zetten, nou, laat ze lekker! Dat is hun manier van respect tonen en daar moet je ook respect voor hebben, wat jullie doen is het volledig belachelijk maken :{
     
  12. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    en x in je msn-naam zetten is niet belachelijk??

    een condoleance-register kan ik nog enigszins begrijpen, maar een x in je naam zetten is echt het toppunt. Wat schiet je ermee op, behalve laten zien aan je lijst dat je meeleeft met de nabestaanden?

    zoals ik al zei: ik zie veel liever dat iemand er eens over nadenkt als rouw, ipv een x in zn msn-naam zet als 'rouw'
     
  13. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    laten zien aan wie?? denk niet dat de meeste die zo'n X in hun MSN hebben staan een van de nabestaanden in hun lijst hebben.....

    als je rouwt om jezelf beter te voelen ben je niet egocentrisch??
     
  14. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Is dat zo erg dan? |:-
     
  15. maarten01king

    maarten01king Copito de nieve

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Outblast jij begrijpt er echt weinig van! De reden waarom ik die thread had geopend was om solidariteit te tonen naar de nabestaanden door er gezamenlijk bij stil te staan op een bepaalde plaats. het is absoluut geen publieke rouwuiting! Waarom ik dat juist hier plaats is dat ik zelf een tijd in Spanje heb gewoond en daar veel mensen ken w.o. in Madrid. Dit zijn ook Nederlanders die vaak op dit forum komen en zelf vrienden hebben verloren!

    Het is toch triest dat ik eerst moet uitleggen waarom ik dat hier doe! En dat zelf een administrator de thread sluit. Totaal respectloos wat hier gebeurd. Ik denk dat jouw mening puur te maken heeft met de individualisering van de samenleving. Maar vergeet niet dat deze individualisering ook meer aanslagen tot gevolg heeft aangezien niemand meer elkaar in de gaten houdt of voor elkaar opkomt. Het wordt dus erg makkelijk om ergens een koffer achter te laten. Je mag dus ook best kritisch naar je zelf kijken in plaats van alleen naar anderen!

    basta ya!!!
     
  16. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    is er eigenlijk wel iemand die posts leest ipv alleen een reactie geven op de eerste post?? :{

    imo is die thread over condoleances aan nabestaanden van de ramp in Madrid net zo zinvol als wanneer ik een condoleance-thread zou willen opstarten voor het meisje van 4 dat hier een paar maanden geleden door een te snel rijdende auto is doodgereden...

    zoals ik al tig keer heb gezegd: solidariteit toon je niet door een x in je msn-naam of R.I.P. in een topic te zetten, maar door NA te denken over de situatie.
    Is het niet logisch dat vrijwel iedereen dergelijke bomaanslagen veroordeeld?
    Is het niet logisch dat we meeleven met de nabestaanden?
    en als je dat niet zo logisch vind, is het dan logisch om een thread aan te maken zodat iedereen aan elkaar kan laten zien dat wij allemaal meeleven?

    (en ik kan dat niet weten, maar het lijkt me sterk dat er hier veel members in Madrid wonen, en dit forum regelmatig bezoeken?)
    deze thread veel en veel nuttiger
     
  17. maarten01king

    maarten01king Copito de nieve

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Als iemand zijn solidariteit op deze manier wil uiten wie ben jij dan om daarover te oordelen in goed of slecht. Iedereen gaat daar op zijn eigen manier mee om. Laat lekker iedereen in zijn waarde en bemoei je er gewoon niet mee!

    Kom dan gewoon niet in deze thread jongen!!
     
  18. ImpulzZ

    ImpulzZ Katie Holmes

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
  19. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    meestal gaan mensen in een discussie in op andermans argumenten...:{
     
  20. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Jij vond die thread onzin, ik vind deze thread onzin. Zoals ik het ook onzin vind dat al bij voorbaat vast staat dat het uit egoisme voorkomt dat iemand zijn rouw betuigt. Het getuigt van bekrompenheid dat je het zo zwart/wit ziet.
     

Deel Deze Pagina