1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

'Rouw in het openbaar is puur egocentrisme'

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door the Outblast, 14 mrt 2004.

  1. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    het begint me een beetje te irriteren dat mensen hier gewoon wat neerpleuren zonder ook maar iets te lezen of te weerleggen wat ik of Outblast hebben gesteld...

    DAT getuigt van bekrompenheid... andermans argumenten niet eens lezen...
     
  2. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, zo kunnen we wel ff doorgaan....

    Vriendelijke vriend, ik had alles gelezen hier wat er te lezen viel....die geprikkelde reaktie van jou DAT getuigt van bekrompenheid.
     
  3. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    *zucht*

    kom dan, alsjeblieft met tegenargumenten...
    waarom zijn mijn argumenten niet waar? waarom is het niet zo dat rouwen in het openbaar egocentrisch is?
     
  4. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    _O_
     
  5. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    aha, dank je voor je overtuigende argumenten:mad:

    @modjes, gooi hier anders maar een slotje op, mensen hier weten blijkbaar niet hoe een discussie werkt...:{
     
  6. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Nogmaals Perfect, het is allemaal niet zo negatief bedoeld. Op de een of andere manier lijkt het op dit forum alsof er altijd een dreigende bijdehande sfeer hangt. (misschien was mijn eerste post ook niet zo goed geformuleerd, dat kan ook)

    Maar waar het imo op neerkomt is; je formuleert het niet goed; er zou moeten staan 'Rouwen in het openbaar KAN egocentrisch zijn.' Strikt vertaald zou 'egocentrisch' betekenen dat je je eigen ik tot middelpunt maakt van alle gedachten.

    Ik snap heel goed wat hier mee betekent word, maar een mens kan toch ook altruist zijn?
     
  7. maarten01king

    maarten01king Copito de nieve

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze thread gaat door op een thread die ik geplaatst heb en dankzij outblast is gesloten

    Perfect shit en outblast lees gewoon ff mijn entry en lul er niet zo over heen. Je moet gewoon soms niet te veel willen discussieren en gewoon mensen actie laten ondernemn. Deze maatschappij kan alleen voortbestaan met ondernemers en niet met dat soort balkenende-types zoals jullie die het normen en waarden debat continue ter discussie stellen! Rot op en stem gewoon volgend jaar weer CDA!!!
     
  8. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn al zat argumenten genoemd, ik heb iig geen zin om mezelf te blijven herhalen.
     
  9. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    helemaal mee eens...

    om iedereen uit te maken voor egoist gaat me ook te ver, en onterecht in sommige gevallen...
    ik geloof ook best dat er mensen zijn die oprecht rouwen, maar ik erger me er er vreselijk aan dat er mensen zijn die in het openbaar staan te rouwen om iemand die ze nooit gekend hebben...

    Het ligt er ook voor een groot deel aan hoe iemand openbaar rouwt; iemand die bloemen neerlegt bij het graf van Pim om met zn smoelwerk op tv te komen; dat is egocentrisch. Iemand die rouwt met een grote groep om te laten zien dat hij ook zo goed bezig is...

    en ik vind het bijna respectloos om een x te zetten in je msn-naam ALS vorm van rouw; dat zie ik meer als een vorm van 'kijk mij eens gedacht hebben aan die persoon/slachtoffers, ik ben maatschappelijk verantwoord bezig'... En denken verder niet aan wat er nou echt gebeurd is, hoe het gebeurd is, of het eigenlijk wel zo dichtbij is als iedereen schreeuwt, wat je er zelf tegen kan doen, etc.. etc...

    En niemand die er iets aan heeft behalve jijzelf aan een openbare vorm van rouw...

    (btw, jajojo, een tegenargument is niet: 'laat mensen in hun waarde'...)
     
  10. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat klopt, maar ik heb ook andere dingen gezegd waarvan de strekking ongeveer overeenkomt met wat jij nu bevestigt: Rouwen in het openbaar is niet per definitie egocentrisch.
     
  11. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    ok, als je het zo stelt, dan ben ik het met je eens...
     
  12. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Nou dat vind ik niet liev :'-(

    Ok argumenten dan maar:

    Zoals net een pagina terug werd gezegd, wie zijn wij om te oordelen hoe je solidariteit toont? Als je het doet is het al goed, op wat voor manier dan ook. Laat iedereen dus gewoon in hun waarde, want zoals ik al zei, jullie maken het wel erg bont hoor :{ Want wat jullie zeggen is het volgende:

    Je mag rouwen, maar niet in het openbaar en alleen maar op de juiste manier, ONZE manier. Wie dat niet doet zal volkomen belachelijk worden gemaakt en egoistisch. Bovendien ben je ook een egoist.

    Genoeg argumenten? }:]
     
  13. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    rouwen in het openbaar is nergens voor nodig......dus waarom zou je het dan toch openbaar doen...?
     
  14. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Eten in het openbaar is ook nergens voor nodig. En voetbal kijken in het openbaar ook niet. Wat te denken van een plank op een stuk hout lijmen in het openbaar.

    Jij vraagt om argumenten en vervolgens kom je met de domste opmerking in deze hele thread, applaus.
     
  15. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Whaha lol 8) Hij heeft wel gelijk tough! _O_
     
  16. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    onzin, de vraag is, wat is het doel achter het tonen van jou rouw....(anders gezegd, het openbaar rouwen, dus...)
     
  17. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    Mensen, waar het hier omgaat is dit: Rouwen in het openbaar is egocentrisch, en of het rouwen nou fout is of niet, ik ben er zeker van dat er veel (te veel) mensen zijn die het ook echt doen om er zelf beter bij te voelen of om zichzelf als meelevend persoon te verkopen. Maar opzich is het openbaar rouwen erg goed, het geeft nadruk op iets wat er gebeurd is, waarnaar er dan meestal ook meer aandacht aan geschonken wordt, en er misschien iets aan gedaan wordt. Kijk, de 'verplichte'minuten stilte (want als je het niet doet ben je onbeschoft) vind ik opzich fout, moet iets voor jezelf zijn, en misschien wil je helemaal niet dat andere mensen hier om 'rouwen' omdat het (naar jou idee0 toch grotendeels schijnheiligheid is, maar wanneer er niks gebeurt zijn we ook niet tevreden, WAAROM GEEFT NIEMAND HIER OM? wordt er dan geschreeuwd.. moeilijk punt vind ik, maar de X-en in namen en dat soort taferelen vind ik beschamend, zielig, kortzichtig, dom en schijnheilig.
     
  18. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Denk je dit eens in:

    Jij loopt over straat, kom je je Spaanse buurman tegen die 3 familieleden heeft verloren, jij vraagt of je iets voor hem kunt doen en je wenst hem veel succes in deze moeilijke tijden. Dit is een soort van rouwen, maar is dit nou egocentrisch? Je helpt die buurman er toch ontzettend mee?

    Je weet wel waar ik naartoe wil ;)
     
  19. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Niemand verplicht je een minuut stil te zijn. Dat beslis je zelf, voor mijn part ga je een houseparty houden in die minuut, die minuut is bedoeld om bij jezelf na te denken, "wat als mijn familie nou daar was" of "wat zou er gedaan konnen worden om dit te kunnen voorkomen?" Je kan niet verplicht worden om die minuut stil te zijn, je verplicht jezelf daartoe, en kan je het je voorstellen dat mensen het onbeschoft vinden als je dat niet doet? Heb dan tenminste het respect om gewoon stil te zijn in die minuut, stoor dan niet anderen die wel serieus willen nadenken.
     
  20. Joeri71

    Joeri71 Keep an open mind...

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar als je denkt dat mensen dat voor zichzelf doen, om zichzelf beter voor te doen...hoe zit het dan met jezlef...en erger nog waar gaat het dan heen met de wereld, als je het goede in mensen niet eens vertrouwd......

    Ik vind dat er eens opgehouden moet worden in deze wereld met het wantrouwen en leugens...ons hele leven hangt tegenwoodig aan elkaar van leugens....
     

Deel Deze Pagina