Prinses Juliana overleden!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sam Fisher Jr, 20 mrt 2004.

1. SOESTDIJK - Prinses Juliana is zaterdag om tien voor zes in de ochtend op 94-jarige leeftijd op Paleis Soestdijk overleden. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst bekendgemaakt.

Juliana was van 1948 tot 1980 een zeer geliefde koningin der Nederlanden. Bij haar inhuldiging in de Nieuwe Kerk te Amsterdam zei ze: ,,Wie ben ik, dat ik dit doen mag''. In 1980 maakte Juliana bekend dat ,,haar krachten afnamen''. Haar oudste dochter Beatrix volgde haar in dat jaar op.

Juliana Louise Emma Marie Wilhelmina werd op 30 april 1909 in Den Haag geboren als enig kind van koningin Wilhelmina en prins Hendrik. In 1937 trouwt ze met prins Bernhard van Lippe-Biesterfeld. Het echtpaar krijgt vier dochters: Beatrix, Irene, Margriet en Marijke.

Tijdens de oorlog verblijft de koninklijke familie in Londen. Zorgen om haar jongste dochter Marijke, later Christina genoemd, die oogklachten heeft, drijven in de jaren '50 Juliana in de armen van gebedsgenezeres Greet Hofmans. Dit leidt tot problemen tussen Juliana en Bernhard, maar een constitutionele crisis wordt voorkomen.

Na haar aftreden in 1980 heeft ze een rustige oude dag. De laatste jaren verschijnt ze niet meer in de openbaarheid. Prins Bernhard maakte in 2001 bekend dat ze haar geheugen praktisch volkomen kwijt was.

2. macdaddy

macdaddy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wowww net hoorde ik alleen op de radio dat ze long ontsteking had hmmm

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    :'-( mooie leeftijd maar toch jammer :'-(

4. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    R.I.P Juliana, ze was toch nog 10jr mijn koningin.

94 is meer dan respectabel.

5. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ja de laaste paar jaar heeft ze ook amper kunnen leven.
    Nooit naar buiten, hele dagen verzorgt worden door een privé medisch team.

Het is maar wat je liever hebt maar het is toch wel jammer, ze heeft toch heel wat goeds gedaan voor NL.
    94 jaar is toch wel oud :'-(

Laatst bewerkt: 20 mrt 2004
  6. mieke

mieke me is a jedi

Leuk Bevonden:
    0
  7. TylerDurden

TylerDurden -------------------

Leuk Bevonden:
    0
    R.I.P Juliana

8. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    ik vind dit wel belangrijk ook al ben ik 13:p

9. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    't Is jammer, maar ze was toch best oud geworden, en ook nog in haar slaap :).

R.I.P.

10. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Oud zeer oud, R.I.P.

11. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Mee toooooo :p :'-(

R.I.P.

Wel blij trouwens dat ze geen pijnlijke dood heeft gestorven maar gewoon in haar slaap.

12. J_Star

J_Star Your God

Leuk Bevonden:
    0
    Ken heel dat mens niet eens. Er gaan zoveel mensen dood en dat wordt toch ook niet gepost! o nee vandaag zijn er al paar 1000ende mensen gestorven.

13. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Dit was wel de oude koningin van Nederland hoor, daar mag je best wel ff wat cools over zeggen :cool:.

94 jaar, best oud idd..als ze het maar goed had..toch :)

14. Eagle4

Eagle4 trigger happy madman

Leuk Bevonden:
    0
    Nerd...een prinses is heel iets anders.... slaat nergens op wat je nu post :confused: :'-(

Gecondoleerd :{

15. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het een mooie leeftijd en Prinses Juliana heeft een goed leven gehad. De laaste jaren is haar leven nou niet echt meer geweest wat het was en misschien is het wel goed, want op aarde werd ze steeds dementer. Als ze haar geheugen al volledig kwijt is, is het leven ook geen pretje meer lijkt mij.

RIP Prinses Juliana

16. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    Idd, als je nog niet eens meer weet dat je koningin bent geweest is de lol er wel van af.

Tis idd wel mooi dat ze in haar slaap gestorven is.
    RIP

Laatst bewerkt: 20 mrt 2004
  17. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Van de ene kant heb je gelijk. Want bij al die andere doden staan we niet stil. Aan de andere kant mag je toch wel een beetje respect tonen omdat ze zoveel voor ons land gedaan heeft destijds. Ik ben blij voor haar dat ze gestorven is want ze had helemaal geen leven meer..
    Rust in vrede :)

18. Corolla Friend

Corolla Friend Bhuddymahn

Leuk Bevonden:
    1
    Khoorde het net ook al, vind het wel jammer... Ik ben 12, helemaal niks met Juliana, maar vind het wel erg jammer... Ze had een goed en lang leven, het was goed geweest. :mad:

19. alibi

alibi Guest

mijn oma was in het zelfde jaar als Juliana geboren, maar overleed 3 jaar geleden. 91 jaar geworden dus, 94 is gewoon een prachtige leeftijd. R.I.P Prinses juliana

20. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Ik weet niet of dat nou wel zo'n mooie leeftijd is. Ik wordt zelf liever geen 90 jr. Zit je daar een beetje weg te kwijnen..
    Iig R.I.P

Deel Deze Pagina