1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wetenschap] Tijdreizen mogelijk?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 10 apr 2003.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dit lees ik wel vaker. Maar hoe weten ze dit zo zeker? Dat kan je toch niet onderzoeken met experimenten? Dat snap ik niet.
    Maar je zegt eerst dat de tijd voor jou langzamer verstrijkt dan in de rest van het heelal. Dus de tijd in het heelal gaat sneller in vergelijking met dat van jou. Dan zou die theorie van Aart oer die 6000 jaar dus wel kunnen kloppen. Maar dan zeg je dat als je met 60% van de lichtsnelheid gaat dat er 25% minder tijd verstrijkt maar dat heelal dan stilstaat.:eek: Ik neem aan dat je bedoelt dat de tijd stilstaat, maar dan zou je toch eigenlijk aan het reizen zijn terwijl er niks gebeurt in het heelal.:eek:
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2004
  2. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben bedoel in de zin dat het heelal niet beweegt, niet dat de tijd stilstaat. Dit is een theorie van Einstein. En dit is bewezen. Dit is experimenteel getest met idd vliegtuigen en atoomklokken, en het verschil kwam overeen met de voorspelde waarde. (dwz. de formule klopt dus)
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2004
  3. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is al bewezen met atoomklokken. Tijdreizen moet je niet zien op de Donald Duck manier waarbij je naar het verleden kunt, alleen in de toekomst reizen kan.
    Zodra je met een gigantische snelheid reist gaat de tijd langzamer voor jou, maar voor je omgeving niet. Vandaar het verschil van 5950 jaar als jij 50 jaar met de lichtsnelheid reist (eigenlijk 99%, 100% kan niet) en je omgeving niet.
     
  4. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    100% kan niet omdat je dan oneindig zwaar bent?
     
  5. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar jullie zeggen hier (bijna) allemaak dat wanneer je sneller dan het licht gaat dat je dan zeg maar een stukje in het verleden gaat, om het zo even te zeggen, maar dat zou als een logische verklaring in mijn ogen betekenen dat wanneer je neit sneller dan het licht naar de toekomst zou moeten gaan, en precies op de lichtsnelheid stil zou moeten zijn!!..Klinkt vreemd, maar lijkt wel logisch met tegenovergesteld enzo!!En aangezien wij zo neit naar de toekomst gaan klopt het verhaal op logische wijze dat je met licht terug in tijd gaat niet kan.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2004
  6. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Tijdreizen vind altijd al plaats, zodra je in een vervoersmiddels stapt, reis je al met een andere tijd dan je omgeving.. Het is allemaal relatief.. Het extreme tijdreizen is niet mogelijk:
    voor reizen in het verleden moet je een negatieve snelheid hebben.. Onmogelijk.
    Voor reizen in de toekomst moet je sneller dan het licht gaan; ook onmogelijk, je zou dematerialiseren omdat licht pure energie is, en geen materiaal..

    Het is allang bewezen dat tijdreizen onmogelijk is met Einstein's relativiteits theorie: e=mc²..
    Tuurlijk mag je deze in twijfel trekken, maar de meeste wetenschappers blijven er achter staan tot nu toe :)
     
  7. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    licht kan deeltjes verplaatsen
    dus als je een sterk genoege licht kracht bron maakt kan je al je deeltjes verplaatsen met de lichtsnelheid ( ik weet niet of je dan dood ben en ik heb ook geen natuurkunde)
     
  8. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    :9, sorry ik kon het gewoon niet laten 8)

    maareh.....iig, volgens mij heb je niet nagedacht over wat je post.
    Je reist toch continu naar de toekomst? Je wordt toch continu ouder? Dus klopt het wel(waarschijnlijk, het is niet te testen).
     
  9. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    Je spreekt jezlef tegen, tijd is relatief, wanneer je in je auto gaat rijden ga je sneller dan je langzamer rijdende (of niet rijdende etc) omgeving.. En dit is toch al naar de toekomst gaan.. We hebben toch al spaceshuttles terugontvangen die 4sec voorliepen op de rest van de wereld, om het zo maar te zeggen. En sneller reizen als het licht lijkt me ook onmogelijk, omdat het volgens Einstein je dan ook oneindige massa hebt, maar ietsjes onder de snelheid van het licht heeft toch hetzelfde effect?
     
  10. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Daarom noemde ik het extreme tijdreizen, dus een jaar in de toekomst gaan bijvoorbeeld.. Anders had ik het wel tijdreizen in het algemeen genoemt, en dan had ik mezelf tegen gesproken :)

    En om net onder de snelheid van het licht te gaan zitten is praktisch onmogelijk, theoretisch echter niet.. Dit komt omdat je voor iedere meter per seconde die je sneller wilt gaan, absurd veel energie in je "voertuig" moet stoppen (ik geloof dat dat begint bij de halve lichtsnelheid of daar in de buurt).. Zover is de techniek nog lang niet, en of het ooit zover komt vraag ik me af.. In ieder geval is het onmogelijk omdat met "Aardse" elementen te bereiken.
     
  11. maarten01king

    maarten01king Copito de nieve

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je het beste een onderscheidt kunt maken tussen reizen naar het verleden en naar het heden. Ik zou liever naar het verleden willen reizen. Dan neem ik gelijk een boekje mee met voetbaluitslagen en dan ben ik rijkkkkkkkkk!!!!!!
     
  12. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    We weten allemaal dat dit de komende 40jaar nog niet gaat gebeuren, maar is het theoretisch en praktisch TE DOEN? volgens mij wel.. Vooruitgang gaat in een rap tempo, en over 200jaar? Wie weet kun je zo wel jaren naar voren knallen in de tijd.
     
  13. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Door snel te gaan, gaat de tijd langzamer. Daardoor ga je relatief ten opzichte van een stilstaand object dus nog sneller. Betekend dat niet dat hoge snelheden halen bij een gegeven snelheid zelfondersteunend wordt?
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2004
  14. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    je draait het om.... dit staat op zo'n beetje elke pagina van dit topic uitgelegd, dus dat ga ik niet nog eens doen
     
  15. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zie het nou ook. Iets te snel geschreven.
     
  16. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat ik eigenlijk niet snap is dat veel mensen hier zeggen van ja, hoe sneller je gaat en bla bla, maar ligt het nu aan mij(zal wel), maar als je maar blijft versnellen ga je als je het mij vraagt echt niet naar toekomst of verleden, je bent gewoon ergens op een plek sneller, maar dat heeft toch helemaal niks met toekomst of verleden te maken??Misschien lastig te begrijpen....maar hoop dat jullie het snappen,
     
  17. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    lastig voor jou volgens mij.....ik ga het iig niet allemaal nog eens uitleggen.

    Mijn tip aan jou: Lees het topic eens door... :{

    N.B. Je reist altijd naar de toekomst....
     
  18. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    als iemand vanaf zn geboorte af met een vliegtuig rond de aarde blijft vliegen en een ander blijft altijd stil staan, is de gene die met het vliegtuig beweegt jonger????
    bij een tweeling bijvoorbeeld?

    of moet je dan eerst met lichtsnelheid reizen?
     
  19. hardcore-sjefke

    hardcore-sjefke Hardcore 4-ever

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Als we ooit terug zouden kunnen gaan in de tijd, waarom worden we dan niet bezocht door mensen uit de toekomst?
     
  20. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien zijn ze er in de toekomst allang achter en bezoeken ze ons nu ook.
    Maar dan reizen ze trug in het verleden, maar moeten ze misschien alles geheim houden omdat de mensheid nog niet klaar is voor zown grote ontdekking. Daardoor raakt de hele wereld misschien in paniek ofzo en gebeurt er weer iets heel ergs wat niet goed is voor de toekomst van de aarde/mensheid. ;):p

    Of gewoon wat er al eerder is gezegd: Omdat je als je trugreist naar een andere dimensie trugreist.
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2004

Deel Deze Pagina