Beertender: Voor de echte bier liefhebber

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 27 feb 2004.

  1. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Ach man laat hem lekker 8)

    Btw Is het nou waar dat bier uit de tap lekkerder is dan bier uit een flesje? Lijkt me sterk!
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hehehe ik wil er wel 1 voor 50 euro of voor splinter cell: PT
     
  3. Ik vind van wel. In een kroeg smaakt een biertje altijd lekkerder dan thuis vind ik.

    Maar ik denk dat het psychologisch is. Zo is er ook onderzoek naar gedaan of een boterham die schuin is doorgesneden, lekkerder is dan een recht doorgesneden boterham. Wat bleek: De schuine was lekkerder.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 mrt 2004
  4. Geen beschadigingen en werkt naar behoren?
    Ik koop er één voor 50 euro. Stuur maar een PM waar het geld heen moet.
     
  5. Stone

    Stone Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    1
    Arme studenten hebben altijd geld voor belangrijke dingen toch. Dan maar wat langer doorsparen voor je wintersport :+ . En als ik je sig zo zie, ben je niet echt 'arm'. Maar goed, iedereen heeft zijn prioriteiten ergens anders liggen.
    Ik had het trouwens niet over een koel/koud biertje, maar over een biertje op de ideale temperatuur! Dat heeft wel degelijk invloed op de smaak, een non-scheikundig voorbeeld: wel eens lauwe koffie gedronken? De ideale biertemperatuur is 6-8*C en warmer of kouder doet de smaak gewoon geen goed! Als jouw balkon of vriezer hier probleemloos voor kan zorgen dan ben je al een heel stuk op weg, maar...........dan het drukverhaal...dat maakt zeker wel uit! Dit zorgt voor een perfecte koolzuurverdeling in het glas en een langhoudende schuimkraag (welke weer zorgt dat het bier het koolzuur behoudt en niet verschraalt, een zgn 'dood' biertje). Als je je biertje uit een flesje inschenkt, heb je dit effect niet en moet je je biertje ook niet te lang laten staan, want dan wordt de smaak nog minder.
    Hoe het komt dat je van goed getapt bier minder snel een kater krijgt, weet ik ook niet, maar ik geloof niet dat het drinkoppervak ermee te maken heeft. Van flesbier krijg je namelijk net zo snel een kater als je het in een glas schenkt.
    Zo, heel verhaal weer, maar wel duidelijk, toch!?O-)
     
  6. El aurens

    El aurens Bravo!

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker...

    Ik denk ook dat het koolzuur ermee te maken heeft met hoe lekker een biertje smaakt, dus waarom een getapt biertje beter bevalt dan een biertje uit een flesje.
     
  7. guAsTo

    guAsTo Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    3
    :pBIERTJE:p
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    mocht je ze nog hebben ... dan heb ik nog steeds intresse ;) ... stuur maar een pm
     
  9. Ik wil er zelfs 4 bestellen bij je! Stuur pls een PM!!!
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik wil er mogelijk ook meer, maar ik hoor het wel :+
     
  11. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    We gaan hier natuurlijk geen 'van de vrachtwagen gevallen' shit lopen aan te bieden he? En als je erop ingaat ben je al even onwetend |:-
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    |:- Damm dan ben ik net zo slecht als in die thread van Jr. :eek:

    trekt zijn woorden in ... en gaat vanvond weer een biertje drinken in de kroeg
     
  13. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    hoeveel heb je nog over van die beertenders, ik heb wel interesse :eek: |:-
     
  14. rocco

    rocco live 2 the maxx

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de beertender en als bierliefhebber vind ik hem maar tegenvallen. Niet het apparaat (op de storende brom van de compressor na) maar de kwaliteit van het getapte pilsje. Ik proef bij lange na niet die frisse koolzuursmaak van een echt tapje.
    Na enig onderzoek over de werking van het apparaat is dit ook te verklaren. Simpel gezegd men neme 13 flesjes bier, doen deze in een zak, stoppen de zak in een vaatje, koelen het, en drukken het bier middels lucht rondom de zak er uit.

    :confused: gezien de vele positieve reacties wederom het bewijs dat 'tussen de oren' veel gebeurd.

    Nou ik proefde het gelijk hoor.

    grtz rocco
     
  15. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Beertender: Voor de echte bier liefhebber
    Wow!

    Dit klopt dus echt niet...

    De echte kenner weet dat het "echte" bier hier niet uitkomt. Of je moet er een ander vaatje instoppen.
     
  16. Stone

    Stone Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    1
    Had je er wel een goed gekoeld vaatje inzitten dan, aangezien dat koelen via de beertender nogal wat tijd in beslag neemt!? Ik heb hem zaterdag voor een feestje namelijk weer gebruikt en ben er nog steeds heel erg over te spreken en dat zit echt niet tussen mijn oren, want daar zou mijn maag het niet mee eens zijn. Als mede-bierliefhebber proefde ik wel degelijk een (positief) verschil met een flesbiertje!
     
  17. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    precies..jupiler
     
  18. Barbatruuk

    Barbatruuk huub huub huub

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    2
    iig niet heineken... grolsch, gulpener, westmalle triple 8) ik noem maar wat
     
  19. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik nog niet op... dus ik kan het niet ontkenen. De Westmalle Triple en Karmeliet staan bij mij hoog op de lijst.

    Wat de Beertender betreft, ik denk dat de echte liefhebber deze niet aanschaft.

    Het echte bier komt uit een fles met een "mooi" etiket. Je moet kunnen lezen hoe ambachtelijk het gemaakt is.. toch?! En ieder biertje heeft z'n eigen glas.
     
  20. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    De Beertender is voor nerds die graag cool willen overkomen. Je denkt toch niet dat ik m'n biertje ga tappen? Daar heb je barmensen voor, zodat jij rustig op een kruk kunt zitten al pratend met je maten.
    En als ik thuis ben open ik liever een koud biertje met een flesopener dan dat ik een één of ander vrouwenapparaat moet aanzetten waar in plaats van "de lekkerste espresso maak je thuis!" bier uitkomt. Laten we wel wezen, je bent of een nerd zonder verstand van bierzaken of een nicht die graag zijn zaakjes zelf maakt.
     

Deel Deze Pagina