Kabinetsplan: Strenger wiet-beleid

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SjonKanon, 7 apr 2004.

  1. LYNX

    LYNX easy to peel, sweet.

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    je haalt me de woorden uit de mond.
     
  2. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Volgens de onderzoekers dus wel. Mensen die zichzelf willens en wetens vernaggelen door troep te roken of te spuiten moet je maar beschermen tegen zichzelf. Rokers ook en van mijn part verbannen ze alcohol ook, ik zal het in ieder geval niet missen.
     
  3. Casperge

    Casperge Guest

    ik zie het probleem niet waarom alles nou weer moet worden veranderd,het gaat toch al jaren goed met het wiet-beleid?
     
  4. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Heb jij onderzocht dat alcohol lang zo slecht niet is als wiet? Want de echte onderzoeken wijzen eerder het omgekeerde uit. Mag ik jou daarnaast vragen hoeveel verkeersdoden er ontstaan door THC en hoeveel door alcohol? Alchohol richt vele malen meer schade aan aan de maatschappij dan wiet.

    Dan ben ik wel geintresseerd in waar je die feiten dan vandaan haalt. Alcohol slechter dan wiet? Het lijkt me stuf. Alcohol in grote maten heeft schade op je lever terwijl zelfs het kleinste trekje van een joint je longen al permanent beschadigd.

    Nu dat recht is gezet, kunnen we doorgaan naar het THC gehalte. Natuurlijk willen mensen meer THC uit hun wiet kunnen halen. Als je normaal van een grammetje 2 blowtjes draait voor een avond plezier en je hoeft er nu nog maar 1 te draaien omdat het THC gehalte is verdubbeld, dan kun je voor hetzelfde geld dus 2 avonden plezier hebben. Lijkt me niet meer dan logisch. Dat betekent dus totaal niet dat wiet verslavend is. Het onderzoek heeft niet uitgewezen of het verslavend is of niet, dus daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat alleen om het THC gehalte wat hoger is geworden. Om het daarom tot de harddrugs te rekenen slaat totaal nergens op; het effect is niet veranderd. We gaan de nieuwe halve caffeine koffie toch ook niet tot de thee rekenen, omdat het percentage caffeine is verminderd (extreem voorbeeld maar you get the point :)).

    Ligt er maar net aan. Als ze concluderen dat de THC weldegelijk zulke ernstige gevolgen heeft dan hebben ze mijn stem. Ook zonder Hoge THC vind ik het trouwens al harddrugs maar dat is meer mijn mening. Drugs zijn drugs en alles wat je verslaaft maakt of schade toedoet is voor mij een harddrug.

    Om even terug te komen op het beleid. Ik heb al eerder gezegd dat de overheid dmv dit beleid de controle totaal kwijt raakt over de wiet-industrie. Op dit moment luisteren coffeeshops goed naar de overheid. Houdt coffeeshop 1 zich niet aan de regels en wordt deze dichtgegooid door de politie, dan gaan de klanten naar coffeeshop 2, voor hun geen probleem. De klanten krijgen nog steeds wat ze willen, en er is nog steeds niet veel winst te behalen voor coffeeshop 1 om een illegale handel op te zetten. Dit betekent dat de overheid de coffeeshop regels kan opleggen mbt de zwaardere wiet. Stel bijvoorbeeld het maximum van 5 gram op 3 gram. Of laat de eigenaren de klanten voorlichten over de zwaardere wiet, dat ze dus minder in hun joint hoeven te doen. Je hebt geen idee hoe voorzichtig coffeeshops moeten zijn. Op dit moment is de controle op wietverkoop dan ook zeer goed geregeld. [/QUOTE]

    Ik ben eht met je eens dat het beleid nu nergens op slaat. Of je legaliseert het en regelt zelf de teelt, of je verbied het. Niet gedogen. Ik ben zelf voorstander van totaal verbieden en zo een gezondere bevolking stimuleren, maarja aan de andere kant kan het me ook geen hol boeien dat zoveel mensen hun lichaam verneuken. Zolang ze maar in luchtdichte kamers hun shit moeten oproken en niet zomaar mij laten 'meegenieten'.
     
  5. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    En als Hordo het niet mist, mist niemand het! |:-
     
  6. SjonKanon

    SjonKanon Active Member

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    1
    @ Hordo

    Een trekje van een joint beschadigt je longen nauwelijks. In een joint stop je gemiddeld een halve sigaret. Het is dus bar weinig wat je binnen krijgt, want men rookt joints niet als sigaretten. Daarnaast richt alcohol inderdaad in grote hoeveelheden schade aan, aan je lever. Het richt echter in kleine hoeveelheden schade aan, aan de hersenen. Het is (nog) niet aangetoond dat wiet dit doet.

    Drugs zijn drugs, omdat wij het drugs genoemd hebben. Er zijn vele drugs die je niet verslaafd maken en er zijn vele niet-drugs die je wel verslaafd maken. Zoals jij het zegt behoren alcohol, cafeine, suiker etc ook tot drugs. Wiet is lichamelijk niet verslavend en geestelijk voor een kleine groep mensen. Je kan het vergelijken met een chocoladeverslaving.

    Gedogen doen ze zodat ze geen dingen in de wet hoeven te veranderen. Als het legaal wordt gemaakt en er ontstaan problemen waardoor het illegaal moet worden, dan kost dat meer moeite dan wanneer je het gedoogd. Het is gewoon het beste zoals het nu is.
     

Deel Deze Pagina