1. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nog geen thread over vliegeren gezien, en toen ik dat woord bij de zoekfunctie in typte vond hij niks over vliegeren, dus ik hoop dat er mensen zijn die dit wel eens doen.

ik heb zelf alleen een hele kleine stuntvlieger van 1.35 m, niks bijzonders, maar ik ben nou van plan om een matras vlieger te kopen, ik wil hem dan niet gebruiken voor het rijden in buggy's of kit-surven, maar voor het jumpen. toen had ik een advertentie op marktplaats gezet, en toen kreeg ik deze mail van iemand
    dus toen wist ik al heel wat meer.
    na dit te lezen zat ik er toch over na te denken om een nieuwe vlieger te kopen en geen 2de hands vlieger.
    als je nog tips of vragen hebt, vertel/stel ze hier!

als hier niemand antwoord, kan je ook gewoon ff kijken op www.vliegerforum.nl

Laatst bewerkt: 12 apr 2004
  2. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol, al 60 keer bekeken en nog maar 0 reacties, er zijn volgens mij niet zo veel mensen die interesse in vliegers hebben hier.

maar ff ontopic:
    ik dacht eerst "mischien is het toch wel zonde, ik woon heel ver van het strand af (1.30 uur rijden ofzo) maar hij zei dat hij zelf ook 70 Km van het strand woonde, en dat hij altijd sprong op een groot veld (ongeveer net zo groot als een voetbalveld) nou weet ik zeker dat ik er een ga kopen.

3. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Tip voor je als je gaat kitesurfen :D Koop geen matras, als ie crasht in het water krijg je hem niet meer vliegend eruit en moet je weer naar de kant om hem op te laten. Beter is een geschikte vlieger voor waterstarten met opblaasbare tubes. Zo lopen dan de gaten in een matras niet vol water en ze bevatten geen stokken die stuk gaan. Ze zijn iets wat aan de prijzige kant maar het scheelt een hoop frustratie.

Ik heb zelf 2 jaar gekitesurft maar wegens tijdgebrek kom ik er niet meer aan toe. De spullen van me staan nu stof te happen. Daarvoor heb ik jaren het strand in Oudorp onveilig gemaakt met m'n buggy. Totdat ik kennis maakte met kitesurfen, daarna meteen al m'n spullen verkocht :cool:
    Het is een dure hobby, als je wil beginnen met allemaal nieuw materiaal moet je toch tellen op een €2000,- of meer. Het weer is heel veranderlijk in Nederland en je hebt dus voor verschillende vliegers nodig om je aan de winkracht aan te passen. Grotere vliegers voor weinig wind, kleinere voor meer wind. Om een beetje te kunnen kitesurfen moet er windkrachtje 4 staan wil je een beetje vooruit komen. Daarnaast heb je nog eens een wetsuit nodig, surfschoentjes een board om op te varen en niet te vergeten een trapeze (want de vlieger zelf houd je met je armen geen 10 minuten vast 8) ). Hoe verslavend het ook was, ik ga er niet meer mee verder.

Als je wil gaan kitesurfen dan raad ik je aan eerst eens een les te nemen om te kijken hoe het je bevalt. Er zijn eigenwijze bij die ineens een klap geld uitgeven en later spijt krijgen omdat het of te moeilijk voor ze is of omdat ze het simpelweg niet leuk vinden. Het is zeker leuk, als je het kan teminste. Om het te leren ben je toch maanden bezig voordat je eindelijk eens fatsoenlijk kan varen zonder dat je telkens te pletter valt op het water.

Als je nog spullen nodig hebt ... ;)

4. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor al die tips, maar ik wil niet gaan kitesurven, maar gewoon gaan vliegeren en dan "jumpen".

5. Killswitch

Killswitch hungry 4 more??

Leuk Bevonden:
    0
    jee vlieger topic! :9

Ben zelf ook verslaafd aan vliegeren. Ik ben een paar jaar geleden begonnen met een simpele speed kite. Zon 3 hoek je weet wel. Toen ik ontdekte dat ik het alleen leuk vond om te vliegeren als het me veel kracht koste om te blijven staat vond ik het tijd om een matras te gaan halen.
    Inmiddels heb ik matras met een spanwijdte van 5 meter. Deze bevalt me erg goed en is zeker een garantie voor het nodige springwerk :) K weet nog goed toen ik hem voor het eerst opliet in een weiland tegenover ons huis. Het had geregend dus het gras was helemaal doorweekt. Er stond een windkracht 4 a 5 .
    Toen ik dat ding de lucht in stuurde zwiepte het mij voorover en kwakte ik vol met me gezicht in de blub en werd vervolgens 10 meter door het natte gras gesleept. Heerlijk :9 :+

De overstap van een stuntvlieger naar een matras is wel groot.
    Een matras is veel trager en wil nog wel eens dubbelklappen als je iets te ver stuurt.

6. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat lijkt me ook zo vet!
    iemand die al veel ervaring heeft rade me de blade III 4.9 aan, maar die vind ik iets te duur €590,00 ik wil ongeveer €250 tot €300 aan uitgeven.
    pizza the hut, welke raad jij me aan?
    p.s. die prijs is van www.hoog-vliegers.nl

7. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat ik de buster 3.0 ga kopen, hij is niet te duur, en kleiner dan de blade III, deze is 3.0 m².
    eerst wilde ik er een van 4.0 m² kopen, maar dat is veel te groot, als ik dan ga vliegeren en het is windkracht 3 en ik spring, kom ik 25 meter verder neer, en vervolgens ga ik weer omhoog, dat gaat dan zo door. dan vliegt de vlieger mij, inplaats van ik de vlieger. ik ga hem kopen bij www.hoog-vliegers.nl . ik heb gehoort dat de handles (dus waar je de vlieger mee bestuurd) rot dingen zijn, dus ik koop andere.

8. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de buster 3.0 gekocht, bij www.hoog-vliegers.nl . Ze worden thuisbezorgt, (kost wel €7.50 extra, maar is goedkoper dan daar helemaal heen rijden) Ze hadden hem niet, maar ze krijgen hem waarschijnlijk volgende week. ik heb al een weiland, en een groot grasveld gevonden waar ik kan vliegeren.

Laatst bewerkt: 3 apr 2004
  9. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hem nou sinds woensdag, ik heb er nou 2 keer mee gevliegert, maar het lukte niet omdat het windstil was, gisteren en vandaag, helemaal geen wind :mad:

10. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Dat is Nederland met haar zeeklimaat :p Altijd veranderlijk/vlagerig weer.

11. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Jubelee! Vliegeren roeleert 8). Heb er zelf ook 1 gekocht afgelopen herfstvakantie op Schiermonnikoog. Ik kocht er eerst 1 maar die wou niet goed vliegen :mad:, dus had ik die maar weer teruggebracht. Ik mocht 'm dus inruilen van de verkoper in de supermarkt :). Die nieuwe deed het ook voor geen ene meter, komen we erachter dat ie verkeerd is afgesteld en dat dat dus ook met de vorige het geval was :+. Dus maar opnieuw afgesteld, vlieger deed het goed, ik blij, ik vliegeren :D.

12. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Vliegeren is cool 8)

als er wind is

13. cydroid

cydroid -=AaD=-

Leuk Bevonden:
    0
    kitesurfen is ook vet en als er niet genoeg wind is om te kiten met board dan zonder en lekker door het water worden gesleurd :) ik gah et alleen nietm eer doen bij zeewater 0 graden :mad: was week ziek :mad:

14. Killswitch

Killswitch hungry 4 more??

Leuk Bevonden:
    0
    arrghh altijd die eeuwige "geen wind frustratie " in dit pokkelandje. En was er eindelijk wind dit weekend ben ik een van mijn lijnen kwijt :mad:

15. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja, lijkt me ook vet, maar ik woon heel ver van de zee, minstens 1.30 uur rijden :mad:

16. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb vandaag voor de 2de keer echt gevliegert, het lukte helemaal niet, ik werd meegesleurt, of ik wilde of niet, mischien klinkt het leuk, maar dat was het niet, ik kon echt helemaal niks meer doen, soms werd ik zelfs op mijn rug getrokken. ik wou dat het is een keer windkracht 3 was ofzo, en niet windkracht 5/6.

17. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb inmiddels al best vaak ge-kite, 2 keer aan zee (ijmuiden, en dan ijmuiderslag) het gaat al redelijk goed. ik ben nou van plan een mountainboard te kopen, dat is een soort groot skateboard met grote wielen waarmee je over het gras en strand kan, met een vlieger. ze worden ook gebruikt om af te dalen van bergen (dan wel zonder vlieger) ze zijn niet zo goedkoop (€150 tot €400) en dat voor een plankje met wielen.

18. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    paar foto's ijmuiderslag:

19. vodka_mike80

vodka_mike80 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een tip voor je, ga eens op het net zoeken naar vliegerfeesten! Deze worden door heel nederland gehouden!

De vader van mijn vriendin heeft een buggy, en zit bij een vliegerclub. Haar broertje heeft ook een mountainboard.... Ben gister ff weze kijken op het vliegerfeest in Bergeijk..

Deel Deze Pagina