Domme Muziek

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jermain, 18 mei 2004.

  1. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Precies hiphop is breed!
    Ik luister eignelijk alleen maar hiphop en sommige vrienden geven altijd commentaar derop en zegge zo van '' Hiphop is alleen maar yoyoyoyo bitch'' en dat vind ik zo irritant want luister bijvoorbeeld naar Miss you van DMX daar komt geen 1 keer zoiets in voor en zo zijn er meerdere van.
     
  2. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Hij mag toch zijn eigen mening geven? Want waar gaat deze thread over?? ;)
     
  3. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Maar hiphop breder noemen dan Rock s nogal een domme uitspraak, er zijn zoveel varianten en mogelijkheden, want wat is precies Rock? IS dat the Who, of The Stones, is dat Nirvana? OF wete ik veel wat, allemaal Rock maar heel verschillend.
     
  4. hardcore-sjefke

    hardcore-sjefke Hardcore 4-ever

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    hip hop is gewoon dom. Alles wat op hip hop of r&b lijkt is rotzooi!!
     
  5. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Ja daar heb je wel gelijk in rock is ook erg breed en het zal ook wel breder zijn dan hiphop.
     
  6. Sultan_of_Swing

    Sultan_of_Swing Active Member

    Berichten:
    438
    Leuk Bevonden:
    1
    Echt domme muziek vind ik nummers als There Aint No Party Like An Alcoholic Party en ChaCha Slide. Van die nummers waar weinig tot geen melodie in zit en met een goedkope dreun er in.
     
  7. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Het gaat erom dat mensen overal beweren dat Hardcore (House/Dance in het algemeen) erg gemakkelijk te maken is. Natuurlijk is Metal niet makkelijk te maken, maar Hardcore ook niet. (Goeie Hardcore, dus, slechte muziek kan iedereen maken, ongeacht welk genre). Jij hangt een heel lulverhaal op over hoe verschrikkelijk House muziek wel niet is, dus zeg ik dat je je niet aan moet stellen.


    Op dezelfde manier is het onzin om te zeggen dat alle Hardcore enkel een bassline en een makkelijk te maken melodie is.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2004
  8. holy auron

    holy auron Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    allemaal kutmuziek

    klassiek is the shit!!!!
    klassiek is ownage, subliem, perfect, politiek doordacht en correct
     
  9. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    ik weet niet in hoeverre jij het serieus meent, maar klassiek klinkt mij soms best mooi in de oren...
     
  10. holy auron

    holy auron Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    ik bedoel maar, klassiek is ownage
     
  11. armageddon

    armageddon Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet waarom iedereen nu zit te verkondigen dat bepaalde stijlen muziek heel makkelijk te maken zijn, want dan hebben ze het duidelijk nog niet zelf geprobeerd.
    Probeer jij maar eens met Music Maker 2004 een leuke trancehit in elkaar te draaien, lukt je praktisch niet tenzij je er echt veel moeite in stopt. Er komen zoveel meer dingen bij kijken dan slechts het aan elkaar plakken van fragmenten muziek.
    Ik speel nu zelf al 2,5 jaar elektrisch gitaar en ben erg fan van Metallica, Muse en Rammstein en als je zegt dat metal makkelijk is en met slechtgestemde gitaren, dan heb je er echt geen kaas van gegeten. Al klinkt Rammstein makkelijk, de solo van bijvoorbeeld Links 2 3 4 kan je echt niet spelen zonder een beetje basistechniek en veel oefenen en dan heb ik het nog niet over de solo's van Metallica of uberhaubt de riffs van de bovenstaande bands. Probeer jij maar eens als complete n00b binnen 10 seconden 20 verschillende powerchords (die overigens uit 3 noten bestaan ;)) achter elkaar te spelen...lukt je nooit (From Whom the Bell Tolls, Metallica, bij de intro).
     
  12. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    lol, nou ja, ik dacht dat powerchords hetzelfde zijn als een vijf akkoord, kortom de drieklank min d emiddelste klank. Pete Townshend gebruikte dat heel veel als Rock Guru :) Die derde noot is dan zeker weer de grondnoot?
     
  13. armageddon

    armageddon Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    jup..
    bijvoorbeeld D-A-D...maar het maakt niet zo heel veel uit hoor :)
    btw..Peter Townshend is een held! :D
     
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Maarja, wat is dan domme muziek. Ieder geval niet datgene wat je wel of niet makkelijk na kunt maken, want dat blijkt nog wel moeilijker te zijn dan je denkt. Ik blijf er nog steeds bij dat domme muziek muziek is zonder inhoud. Volgens mij om je dan toch geen de kant uit van de ubercommerciele muziek en andere simpel gemaakte deuntjes om geld in het laadje te brengen. Dus als iemand zegt hiphop, harcore, rock of iets dergelijks dom te vinden is dat denk ik meer een smaakverschil dan dat het echt domme muziek is. ( want probeer zelf maar eens een goede raptekst, een vette beat of een strakke gitaarriff te maken) De naam frans bauer komt dan toch steeds vaker bij me op ( no offens frans ;) ) of van die slagermuziek. Eigenlijk zo'n beetje alles wat op een gemiddeld carnaval wordt gespeeld. :)
     
  15. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Mijn opmerking over slecht gestemde gitaren, was natuurlijk sarcastisch bedoelt. :{
     
  16. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    hahaha, sarcatische sadist :)

    Pete Townshend is briljant, zijn melodietjes vind ik echt geweldig, en zoals hij soms wegkomt met dreiu akkoorden. baba O'Really op Who's next is qua akkoorden simpel maar die oude synthezier en de viool maken het technish een wondertje :)

    En natuurlijk pinball wizard. Briljant into. (En dan roepen mensen dat het simepl is, het lijkt verdomme wel een bach schema gespeeld op een gammele elektrische gitaar)
     
  17. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Blues is in theorie simpele muziek, maar de rifjes en een goede sound creërenm is best lastig. Het zelfde geld voor rock and roll, maar elk heeft zijn charme en er is zeker tal;ent voor nodig om een goed nummer te schrijven.
     
  18. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is pas moeilijk om een melodietje te verzinnen die goed in je gehoor blijft hangen.

    Ik heb ook electrische gitaar, en ik speel eigenlijk alleen maar blues. Dit is gewoon zwaar relaxt. Lekker improviseren enz.
     
  19. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind R&B en vooral! Hip Hop echt hele irrante domme muziek, echt van die commerciele TMF bende muziek pffff irritante 50cent en alles met dat gangsta gelul echt heeeeeeeeeeeeeeeeel slecht:) muziek moet je op uit je plaat kunne gaan dus Hardstyle/Hardcore rult geweldig mooie deuntjes lekker stampuh echt super en van Vaderlandse bodem!!:)
     
  20. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    De laatste zin |:- sorry maar dat vind ik simpel :'-(
     

Deel Deze Pagina