@bender..
ben wat laat met reacties maar heb het op het moment erg druk met van alles en nog wat.
quacky heeft het probleem bij de "noten" denk ik.
als jij in het dashboard bij de geluidsinstellingen alles op digitaal heb staan...dolby aan en dts aan dan moet er ten alle tijden een digitaal audio signaal door je optische kabel stromen.
als ik mijn xbox aan zet (ook gewoon met de met de lade open) dan zie ik in mijn processor dat deze een dolby digital signaal binnen krijgt,uit hoeveel kanalen dit bestaat en zelfs de frequentie.
1= kijk eerst eens of je kabels (zowel optisch als advanced scart) niet kaduuk zijn.
test dit bv eens op een andere xbox.
2= zijn je kabels heel,weet je dan zeker dat het niet aan je xbox zelf ligt....wellicht is de audiokaart in je xdoos wel aan snot.
3=je zal het wel goed hebben staan maar kijk het even na om alles uit te sluiten.....staat de receiver zo ingesteld dat hij de optische ingang wel waarneemt?
in veel receivers zit een keuze menu om de diverse digitale in/uit gangen te activeren en te benamen.
ikzelf denk dat het probleem eerder bij de xbox(en eventueel de kabels) ligt dan bij je receiver......wat voor receiver heb je by the way??
ps...als je wilt kijken in je kabel en op zoek bent naar het rode puntje kan je beter de optische kabel uit de receiver trekken en kijken of het aan die kant wel oplicht...ik zou niet eens weten of je uberhaupt wat ziet als je de kabel uit de scart trekt(zoals jijzelf zegt).....mischien ben ik wel gek
Laatst bewerkt: 29 jun 2004