1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Je verhaal raakt kant noch wal, je verwart AUX-IN met AUX-OUT. Als je nou eerst eens een kloppend verhaal maakt en dat met die + en - snap ik ook niet helemaal want AUX heeft Rood en Wit voor Links en Rechts.
     
  2. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet toch al dat de Aux ingang kapot is, dus ik ga gewoon bellen!
     
  3. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Als het een AUX INgang is kan je er NOOIT geluid 'UIT' krijgen.
     
  4. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    Nou blijkt er dus een nieuwe versie te zijn: de Creative gd580. Die dan maar doen? Is ie even duur? en is ie echt veel beter?
     
  5. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    deze heeft dts support en dts klinkt veel beter dan dolby surround
    en is dezelfde prijs
     
  6. Bender

    Bender Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo DTS experts, ik heb een probleem...

    Gisteren heb ik speciaal voor mijn XBOX een DTS receiver gekocht met optische ingang etc. Daarnaast bij de Dixons een (helaas third party...) advanced scart cable geshopt.

    Na alles aangesloten te hebben, XBOX ingesteld te hebben op DTS krijg ik via de optische kabel geen geluid... :-(

    Wanneer ik de optische kabel uit de Scart-kabel haal en in het gat van de aansluiting loer zie ik het rode licht alleen even aan gaan wanneer ik mijn XBOX aanzet. Daarna helemaal niet meer.

    Heeft iemand een suggestie waar dit aan kan liggen? Het zit dus schijnbaar niet in de receiver en niet in de kabel. Kan het liggen aan het feit dat het een of andere gajes-Scartkabel is in plaats van een originele MS?

    Thanks...
     
  7. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    Volgens de FAQ ondersteunen de meeste spellen (nog) geen DTS... alleen Dolby Digital.
     
  8. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    * Je moet in het dashboard DTS én dolby digital aanzetten.
    * Verder zijn er GEEN games die DTS ondersteunen.
    * Xbox ondersteund wel DVD's met DTS sound. Deze moet je vaak via het menu op de dvd aanzetten. De meeste staan default op dolby 5.1
    * Stop een redelijk nieuw spel in je xbox en kijk of je receiver overschakeld naar dobly digital (op de meeste is dit een ledje of via het display)
     
  9. Bender

    Bender Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de suggesties. Ik heb zowel de DD als DTS aangezet. Ik zou verwachten dat Halo dan automatisch wel geluid zou geven, maar helaas... De DTS heb ik inderdaad ook voornamelijk voor de films, maar ook daarbij geen geluid... Is het zo dat het eenmalig rood knipperen uit de optische uitgang van de scart-kabel een signaal doorgeeft aan de versterker of die wel of niet aan moet ofzo?
     
  10. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope.. als je DD hebt aangezet, dan zou hij gewoon een rood licht moeten blijven geven. Als het effe aan gaat en dan weer uit, lijkt het mij dat je adv. scart thingy niet goed werkt. Ik zou er dus mee terug gaan.
     
  11. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    @ voytec: ik heb precies dezelfde tv en ik snap even niet wat je wilt doen......je wilt èn je tv èn je Xbox op de stereo en dan ga je ze apart aansluiten.
    De PW8506 heeft aan de achterkant twee vrouwtjes-tulpstekkers zitten die signaal uitsturen (de audio uitgang). Ik heb het bij mij zo aangsloten dat de Xbox in mijn Tv zit met het scartblokje en dan de audio uitgang van de Tv aangesloten op mijn stereo. Zo wordt al het geluid doorgetuurd naar de stereo, of je nu aan het spelen bent of gewoon Tv aan het kijken bent. Zo hoef ik maar een snoertje naar mijn stereo aan te leggen en heb toch goed geluid zonder signaal verlies.....
     
  12. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    maar geen dolby digital
     
  13. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    dat klopt, maar dat is neem ik aan niet de bedoeling, aangezien hij met tulpstekkers in de weer is en niet met een optische kabel.
     
  14. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    En kijken of je hem kan ruilen voor een officiële, zo zie je maar weer: Goedkoop is duurkoop.
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    @bender..
    ben wat laat met reacties maar heb het op het moment erg druk met van alles en nog wat.

    quacky heeft het probleem bij de "noten" denk ik.
    als jij in het dashboard bij de geluidsinstellingen alles op digitaal heb staan...dolby aan en dts aan dan moet er ten alle tijden een digitaal audio signaal door je optische kabel stromen.
    als ik mijn xbox aan zet (ook gewoon met de met de lade open) dan zie ik in mijn processor dat deze een dolby digital signaal binnen krijgt,uit hoeveel kanalen dit bestaat en zelfs de frequentie.

    1= kijk eerst eens of je kabels (zowel optisch als advanced scart) niet kaduuk zijn.
    test dit bv eens op een andere xbox.

    2= zijn je kabels heel,weet je dan zeker dat het niet aan je xbox zelf ligt....wellicht is de audiokaart in je xdoos wel aan snot.

    3=je zal het wel goed hebben staan maar kijk het even na om alles uit te sluiten.....staat de receiver zo ingesteld dat hij de optische ingang wel waarneemt?
    in veel receivers zit een keuze menu om de diverse digitale in/uit gangen te activeren en te benamen.

    ikzelf denk dat het probleem eerder bij de xbox(en eventueel de kabels) ligt dan bij je receiver......wat voor receiver heb je by the way??


    ps...als je wilt kijken in je kabel en op zoek bent naar het rode puntje kan je beter de optische kabel uit de receiver trekken en kijken of het aan die kant wel oplicht...ik zou niet eens weten of je uberhaupt wat ziet als je de kabel uit de scart trekt(zoals jijzelf zegt).....mischien ben ik wel gek:)
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2004
  16. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Het signaal komt vanuit je scart want dat is de Optical OUT, als je hem er bij je Scart uittrekt komt er dus geen licht in het optische kabeltje. Als je hem in je scart laat zitten, en hem bij je reciever eruit haalt en je je Xbox aanzet moet er bij het andere uiteinde wel een rood lichtje zichtbaar zijn.

    Conclusie:
    beuker (sr) is niet gek!
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    zal gelijk eens gaan bellen met het pieter baan centrum en ze dit stukje eens laten lezen.......hoeraaa....ik ben niet gek 8)
     
  18. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat ik wel vind dat je moet doen is je kleding drastisch aanpassen. Want als ze je nog steeds in diezelfde kleren zien worden ze weer aan het twijfelen gebracht.
    [​IMG]
    Die dingen zijn zó uit de mode.:9
     
  19. Bender

    Bender Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor alle goede suggesties including PB-centrum... :)
    Het probleem is gevonden... het was... een gare Third-Party!!! cable...

    Ik ben bij Dixons teruggegaan om de kabel om te ruilen en kreeg weer een nieuwe ervoor terug (ook niet-origineel). Weer aansluiten en weer niets... Toen was ik het zat aangezien ik veel $$ had uitgegeven voor de hele zooi en nog niets had...

    Ik ben toen naar de Free Record Shop gegaan voor een originele Advanced Scart Cable van MS (a 30 euro's). Kabel aangesloten en werken als een tiet.

    Conclusie: Dixons verkoopt gewoon kabels die niet werken (in elk geval niet de optische uitgang) of ik moet de pech hebben gehad dat ik 2 gare exemplaren heb gehad... maar wat zijn de kansen daarop... Dus advies: KOOP ORIGINEEL SPUL! Het beeld is ook stukken beter met de originele kabel.
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    kijk....dat bedoel ik,wederom een mooi voorbeeld dat goedkoop weer eens duurkoop blijkt te zijn.
    ben blij voor je dat alles nu naar behoren werkt...veel plezier ermee :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina