Pesten, ervaringen en tips

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jackson, 19 jun 2004.

  1. Switchback

    Switchback Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mij in de klas zit iedereen elkaar te pesten, dus ik weet ook niet of dat ondet ouwehoeren of pesten valt.

    tis iig niet leuk/stoer/bikkel/die-hard/imponerend om het met zen allen tegen één of een paar te doen, das gewoon laf
     
  2. NeMeHoB

    NeMeHoB XboX oWnaGe !!

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Bah bah bah, wat zijn er toch een rascistjes in de notendop hier zeg. Het zijn toch altijd die buitenlanders of meestal .. blablabla. Ik vermoed dat de mensen die zulke dingen schrijven, niet eens weten waarom er in Nederland zoveel allochtonen zijn.

    Jongens veel allochtonen van de eerste generatie kwamen hier omdat wij zo nodig onze eigen viezigheid niet op konden lossen. Wij hadden geen mensen die putjesschepper wilde worden of schoonmaker (daar waren wij te goed voor |:- ) En dus maakten we een paar mooie beloften aan wat Turken en Marokanen en lieten ze onze vieze banen doen. Dit waren dus slecht betaalde banen. Gevolg: hun kinderen hadden ook minder kans van slagen omdat ze al vroeg moesten werken of hun school niet afmaakte omdat ze niet gestimuleerd werden van huis uit. Je begrijpt natuurlijk dat de mensen die hier kwamen werken, zelf ook niet zwaar onderricht waren in de literatuur. Uiteindelijk dus ook weer slecht betaalde banen kregen; gevolg: criminaliteit! Helaas, maar waar. Ik denk dat NL het verschuldigt is aan de allochtone groep mensen hier om ze om de goede rails te zetten. Zowel de regering als de "mensen uit de buurt". Onderling moet er gewoon een goede verstandhouding komen!

    P.s. Jammer dat de meeste mensen hier niet eens een goede Nederlandse taalvaardigheid hebben!!!

    (En ja hoor fouten maken is menselijk, misschien vind je hierboven ook wel een foutje, maar over het algemeen is mijn taalgebruik en spelling goed)
     
  3. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Je generaliseert wel heel erg hierboven zeg, mijn opa heeft altijd hard gewerkt in een fabriek en heeft altijd de smerige klussen moeten doen. Mijn moeder kon daardoor niet naar school, dus het is echt dikke onzin om nu de allochtonen als 'de losers' af te schilderen en de autochtonen als 'de schuld'. Ik vind het falen van een educatie geen reden tot criminaliteit. Iedereen heeft een talent, een eerlijk talent (geen Garret de Meesterdief dus...), waar iemand geld mee kan verdienen. (Zoniet, dan maar hard werken)

    De kansen liggen altijd hoger bij de bovenlaag, dat geld voor Nederlanders net zo.


    Er word echter wel veel gegeneraliseerd en daarmee bedoel ik, discriminerend gegeneraliseerd. Anders konden we nu ook 'De Nederlanders', de autochtonen, als een crimineel volk bestempelen.
     
  4. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Als ik me niet vergis was er in die tijd een groeiende werkgelegenheid. Als je dan kunt kiezen tussen dat soort werk en ander zogenaamd "beter" werk dat ook nog eens een stuk beter betaald werd dan is het toch niet zo vreemd dat men daar voor koos of wel soms? En wou je nu soms gaan beweren dat men werd misleid? Voor ons mochten het dan slechtbetaalde banen zijn, maar die immigranten konden op deze manier in een korte tijd meer verdienen dan ze in hun eigen land met gelijkwaardig werk in jaren konden verdienen. Als ze al werk hadden tenminste. Ze grepen deze kans dan ook aan om er voor te zorgen dat ze hun gezin en familie beter konden onderhouden. Dat het daarna mis is gegaan qua intergratie is te danken aan iedere betrokkene. De politiek, de gewone burger en de immigranten zelf. Kom dan ook niet met die slachtofferrol aanzetten aub.

    Maar ik geloof niet dat deze thread hier over gaat of wel soms?
     
  5. Lord Kain

    Lord Kain Active Member

    Berichten:
    444
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb zo n 5 jaar van me leven last gehad van een of ander ventje die bij me op school zat echt iriteerend was dat maar tegenwoordig heb ik niet zo n last meer ik zit op de middelbare school nu maar ik heb wel veel vrienden maar ik ben nooit echt opgew8 ofzo maar ik weet wel hoe het voelt om gepest te worden ik zeg ook tegen iedereen kom altijd voor jezelf op zoals graveheart zei ik kwam een keer voor mezelf op en toen was het afgelopen met het pesten dus ik zou zeggen laat het kaas niet van je brood eten en begin ook nooit zelf met pesten want op het eind ben je zelf de pineut
     
  6. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    [​IMG]
     
  7. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    haha, lol :D


    btje veel vrije tijd?? ;)
     
  8. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben nooit opgewacht ofzo, wel een paar keer gefokt, maar weet je. Vanaf de eerste keer dat je gefokt word of voor lul word gezet etc moet je gelijk dreigen en anders meteen beginnen te meppen, neem lekker een knuppel mee naar school en sla die gast lekker verrot, dan ben je er gelijk vanaf! Als je denk dat het vanzelf over gaat word je geestelijk gek als het te lang duurt, leraren doen meestal ook niets!
     
  9. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Applaus voor Nosh, zonder punten lezen is heel vervelend.....
     
  10. Qeep

    Qeep Guest

    Ik ben gelukkig nooit gepest en ik heb het ook nooit gedaan ook! Ik vind mensen echt kansloos als ze iemand pesten die misschien nog wel zekerder van zichzelf is als de 'pester in kwestie'. Ik bedoel, als je je onzeker voelt dan moet je daar wat aan doen, een positieve oplossing zoeken en niet andere mensen de grond in gaan stampen.

    Maar kinderen en pubers zijn nou eenmaal hard en het schijnt menselijk te zijn dus het zal denk ik nooit verdwijnen, maar het kan en mag gewoon niet!
     
  11. Lord Kain

    Lord Kain Active Member

    Berichten:
    444
    Leuk Bevonden:
    2
    Man zeur niet mijn comp deed het gisteren vreemd toen ik dat schreef dus.
     
  12. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja en daarom deden alleen je leestekens het niet? :{
     
  13. Lord Kain

    Lord Kain Active Member

    Berichten:
    444
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn comp is gewoon raar soms punt!
     
  14. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Vaak is het probleem te vinden bij de ouders van de pesters, die klaarblijkelijk hun kind niet kunnen opvoeden.
     
  15. janizzz

    janizzz wazig persoon

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    ben trouwens heel vaak gepest omdat ik duits ben( yay ga maar weer schelden of voor oordelen maken), vroeger flipte ik altijd uit en daarna durfden ze niks meer. Nou ben ik er wat rustiger onder, ik lul ze gewoon uit en dan staan ze er met een bek vol tanden. Pesten heb ik eigenlijk nooit gedaan alleen soms voor de lol tegen iemand die ik ken beetje elkaar proberen te dissen, is wel leuk :p . vind echt poep als je iemand gaat pesten, echt zo van, oja ik verveel me, dus ga ik maar andere mensen lastig vallen en hun een kut tijd bezorgen.

    edit: die eene net met dat van die buitenlanders dat ze het vuile werk deden enzo, ja dus? daarom mogen nu de kinderen en klein kinderen hier voor problemen gaan zorgen?
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2004
  16. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    :{
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2004
  17. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat lijkt me echt Scheiße
     
  18. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Iemand me 1 week gepest toen ik een bril had ( heb nu lenzen :p )... Na een week had ik er wel genoeg van en toen mepte ik em op zijn muil, brak zijn neus, toen was het meteen afgelopen. Was nog op de basisschool... Hou niet zo van vechten, maar het was toen wel effectief... ben er toch niet echt voorstander van: Dus niet pesten, hoeft er ook niet gemat te worden. Nergens voor nodig.
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2004
  19. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat heeft iedereen hier toch met kinderen en pubers? Volgensmij zijn jullie dat allemaal geweest en ik vind het gewoon vrij lullig hoe iedereen over ze praat. Ik voel me hier vrij persoonlijk door aangesproken... :{ Ik kan er zelf ook niet veel aan doen, of wel? Niet alle pubers en kinderen zijn "hard" hoor..

    Waarom is het leven soms toch zo wreed :'-( :'-( 8)
     
  20. xbox_thijs

    xbox_thijs wannabe-timesplitter

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben op de basisschool ook behoorlijk gepest. Toen ik in groep 6 zat waren het altijd meisjes (!) uit groep 8 die me pestten. Op die leeftijd komen de meisjes net in een groeispurt en ik was altijd al behoorlijk iel. Die dachten dus dat ze me wel even de grond in konden boren. Dat heeft een hele tijd geduurd, maar uiteindelijk kon ik er ook niet meer tegen. Aan het eind van het schooljaar flipte ik een keer, toen de leraar de klas uit was. Ze zaten weer allemaal te klieren, dus ik kreeg letterlijk een rode waas voor mijn ogen, zoals ze altijd zeggen. Ze zaten met zijn drieen op een rij en ik schoof eerst de stoelen kei hard tegen de tafel zodat ze bijna geen adem meer kregen. Daarna begon ik heel hard aan hun haren te trekken, ook omdat ik helemaal flipte en ik wist zo snel niks anders. Daarna was het in de klas wel wat minder en kwamen wat klasgenoten ook wat meer voor me op, maar als ik zo'n meisje nu nog in het dorp tegenkom kijken ze me nog altijd lelijk aan. Nu kan ik ze ondertussen wel afbluffen met mijn blik.

    Ik zit op waterpolo, en daar maak ik ook regelmatig iets mee van ventjes die ons zouden opwachten o.i.d.
    En ik moet toegeven, puur op wat ik zelf heb meegemaakt, dat het vaak blanke patsertjes zijn, maar er zijn ook altijd wel een paar turken of marokkanen bij. En ik ken ook zat turken en marokkanen die wel gewoon heel goede gasten zijn, maar er zitten gewoon rotte appels tussen, net zoals bij de blanken.
    Maar als zoiets gebeurt bij de training, gaan we altijd met het hele team tegelijk naar buiten, vaak nog met één of twee trainers erbij. Dan gaan ze altijd achteruitlopend schelden. Prachtig vind ik dat.
    En laatst toen ik gewoon door mijn dorp fietste, kwam er opeens ook een kamper (zo noem ik hem want hij komt ook van het kamp en dat zijn eigenlijk altijd geen lieverdjes, die ventjes die dan bij het zwembad zitten te klieren van waterpolo wat ik net vertelde zijn dus ook van het kamp) met een turk of marokkaan uit een zijstraat. Nou had ik mijn mp3-speler opstaan, en dat hadden ze gezien, dus ik denk dat ze me gewoon van mijn fiets af wilden rijden om dat ding te jatten. Nu fietste ik er dus snel doorheen en schudde ik ze af omdat ik dat ding gewoon niet kwijt wil. Dit vind ik wel jammer want die kamper ken ik dus al, en zit al heel lang dom te doen.
    Als ik de kans had, was ik dus gewoon afgestapt om hem af te bluffen (Hey, jouw moeder is een hoer! (kamperd) Ja, zit in hetzelfde bordeel als jouw moeder, maar de mijne verdient meer! (ikke)
    Hey, jouw moeder heeft een snor! (kamperd) Ja, de jouwe een baard, kunnen ze elkaar gaan scheren! (ikke)

    Ik bedoel maar, als je zelfverzekerd overkomt kun je ze al heel vaak afbluffen, zo heb ik het tenminste al heel vaak ervaren.

    Ik heb trouwens zelf eigenlijk nauwelijks iemand gepest, ook omdat ik zelf dus al heel erg veel gepest ben op de basisschool en vorig jaar, toen had ik ook een behoorlijke kutklas.
     

Deel Deze Pagina