Nick Berg

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Glue, 12 mei 2004.

  1. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Er was laatst een mooie documentaire over Irak op TV.
    Mooi is een verkeerd woord, het was interresant.
    Het ging over de media in Irak, wat er wel kon en dat soms ze aan het lijntje werden gehouden omdat ze anders wisten (ze = media) waar soldaten zaten. was op NED 1 2 of 3 ofzo..
     
  2. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Was dat die documentaire waarin ze ook lieten zien hoe de Amerikanen "per ongeluk" het kantoor van Al Jazeera in Bagdad beschoten en met dat stukje waarin Rumsfeld er schande van spreekt dat Al Jezeera beelden laat zien van gedode en gevangen genomen Amerikanen en dan de legandarische woorden uitspreekt; "Dat het een schande is hoe de Amerikanen worden behandeld en dat het Amerikaanse leger nooit zou toestaan dat gevangen genomen Iraakese soldaten zouden worden mishandeld" (of iets in die strekking in ieder geval).
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2004
  3. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
  4. Dione

    Dione Guest

    ook al dat filmpje gezien van die koreaan die onthoofd wordt. Dat gaat wel een stuk sneller en vlotter, gelukkig. Bij Nick Berg duurt t echt tering lang voordat zn kop eraf ligt en voordat ie dood is.

    Ik snap niet dat het bij die Islam figuren altijd maar zo wreed mogelijk moet zijn. Of iemand moet onthoofd worden, of iemand moet levend verbrand worden of iemand wordt zn armen en benen eraf gesneden. Waarom niet gewoon een kogel door je hoofd.
     
  5. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    lees effe die artikel hierboven Dione, krijg je wat inzicht in hun denkwijze,
     
  6. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja.... das toch veel praktischer? :)

    Toch 'ns een gesprekje met Ome bin Laden hebben....
     
  7. The_Dutch_force

    The_Dutch_force Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Jonge als de Amerikanen met Irakese Vrouwen in bed zouden gaan, dan zouden De Irakese Mannen hem opsporen en met hun AK-47 doodschieten. En ze doen het 100%. De Irakezen mogen Amerikaanse Soldaten sowieso niet en als ze ook nog met hun vrouwen in bed gaan. Is het over voor de Amerikanen. Dit is ook nog tegen de regels van de Islam, om voor het Huwelijk met iemand naar bed gaan.
     
  8. The_Dutch_force

    The_Dutch_force Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    In Irak ben je nergens veilig,zelfs De Amerikanen zijn nergens veilig. Irakezen beschikken over kleine (korte-afstand) raketten, machiengeweren enz. Voordat de oorlog begon had Saddam allemaal zware en lichte wapens uitgedeeld aan het bevolking. Iedereen kreeg wapens als ze tegen de Amerikanen vochten. Zelfs Kinderen kregen wapens.
     
  9. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Nog niet bevestigd maar ik hoorde bij het 1 uur nieuws (s'nachts - vandaag dus) op de radio dat er ''misschien'' 'een' amerikaan is vrijgelaten.
    misschien die libanees/Amerikaanse soldaat?

    Ik hoop het.

    Ach kom op, Er word duidelijk gezegt dat het oorlog is, en dat je niet zomaar met je filmcamera op het dak moet gaan zitten. Als jij in een bommenwerper zit en je gebruikt weet ik veel, bijvoorbeeld je heatvision en je ziet 2 of 3 personen op 'een' dak zitten met een redelijk langwerpig ding in hun handen..
    Is het dan een camera of een anti-airrockket ding?
    Dat was niet per ongeluk, maar zeer gericht denk ik. Erg voor die man en familie maar ik vind niet dat je de Amerikanen daarop kan aanrekenen.
    Camera ploegen zijn dat op eigen riscio en als je dit soort fratsen uit haalt moet je niet gaan zeiken over de Amerikanen.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2004
  10. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja dus, dat bevestigd toch alleen maar mijn hypothese dat je in je Vietnam tenminste nog wat te neuken had als soldaat? Wat is het probleem dan?
     
  11. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Al Jazeera heeft zeer duidelijk aan de Amerikanen laten weten dat hun in dat gebouw zaten, de Amerikanen wisten dus dat Al Jazeera daar zat en je kan bijna met 100% zekerheid zeggen dat een TV-zender het nooit zal toe staan dat hun gebouw gebruikt wordt voor militaire doeleinden omdat ze anders nooit meer ergens welkom zijn.
     
  12. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0
    Een land kan daarvoor niet bezwijken.
    Verschrikkelijk wat er met die jongens is gebeurt ( ook die koreaan ) maar een land kan daarvoor niet hals over kop zichzelf terug trekken.
     
  13. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    :p is die koreaan geen jongen dan?
     
  14. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0
    Maakt dat dan wat uit ?
     
  15. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar het zag er zo grappig uit..

    Verschrikkelijk wat er met die jongens gebeurt (ook die koreaan)...

    dat vond ik grappig..
     
  16. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0
    Owja , maar ze dreigen toch weer om er een te onthoofden?
     
  17. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Mwa... Ik vind het ook klote dat die man dood is, en het valt niet goed te praten misschien, maar tja.. het zijn 10 seconden ofzo waarin je moet beslissen.. zal ik wel aanvallen en gezeik over me kop krijgen, niet aanvallen en een mortier / anti-lucht shit op je kop krijgen.. tja..

    Wat zou jij doen?
     
  18. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk nu is na, Bush doet of deed helemaal niets dat slecht is :confused:

    Ikzelf heb paar jaar geleden ook beelden gezien van wat er in Irak gebeurd.

    voorbeeld: elke vrouw die zonder haar man over straat liep werd neergslagen, gmarteld en uiteindelijk vermoord. omdat ze dan vinden dat het een hoer is |:-
    Dit slaat absoluut nergens op, degene die Bush dom vinden, willen jullie in zo'n maatschappij leven ofzo. Bush wilde dat de Irakezen het net zo goed zouden krijgen als wij westerlingen.
    Al die martelingen zijn trouwens ook niet het idee van Bush, de soldaten doen dit. En waarom doen ze dit omdat ze komen om de maatschappij te helpen en in ruil daarvoor zien ze hun beste maten neergeschoten en/of gemarteld worden. Enige begrip hier voor de haat die je krijgt als dit dagelijks gebeurd.
    De Irakezen en rest van die moslims daar in buurlanden zijn gewoon ondankbare honden. Ze zeiken alleen maar met hun Allah is groot en doen alsof ze het daar zo goed hebben terwijl het daar erger dan de hel is.

    Jullie vergeten ook hoe het allemaal begonnen is 9-11-01. kweet cker dat de amerikaanse bevolking dit nog lang niet vergeten is en de enige manier om de dader te vinden is te zoeken op plekken waar hij kan zijn, of de bevolking het nou leuk vind of niet de dader moet boeten voor de duizenden doden die op deze dag gvallen zijn.

    en wie het hier niet mee eens is moet maar is op het net gaan zoeken hoe de maatschappij in Irak was voor de oorlog, toen Saddam nog heersde.
     
  19. Goldfish

    Goldfish is een kutnaam

    Berichten:
    1.364
    Leuk Bevonden:
    0
    Die oorlog tegen Irak was niet perse heel slecht, heeft wel wat verbetering opgeleverd.
    maar het gaat er vooral om dat gewoon liegt over de redenen van de oorlog; chemische wapens blabla die mafkezen gaan er eerst van uit dat ze er zijn, vervolgens proberen ze dat de bevestigen, dat lukt ze niet, en dan vind bush dat ze niet goed zoeken :?

    Irak een democratie?? heel leuk maar als ze zoals nu doorgaan is er over 10 jaar weer een nieuwe sadam.
     
  20. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2

Deel Deze Pagina