1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Reggae!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Orcrist, 2 jun 2004.

  1. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Aangezien er veel niet bekende maar toch erg goede reggae bands zijn kunnen de reggae fans hier op xbw misschien elkaar helpen bij het zoeken van goede nummers :)

    Persoonlijk luister ik voornamelijk naar:
    -Bob Marley and the Wailers (doh!) <-- Is this love en jamming zijn erg relax! :)
    -Yellowman (nu iets minder, maar rub rub rub is een heerlijk nummer :))
    - UB40 (Mijn persoonlijke nummer 1 wel, want echt waar deze gasten maken heerlijke muziek! Echte wegdroom muziek :cool:) Here I Am Baby, en Higher Ground zijn echt geweldig!

    Dat waren wel mijn favorieten.. Trouwens wel een aardig bandje, van Nederlands bodem, ze spelen niet echte reggae maar is toch ook wel een beetje verwant, is beef.. Memory fast forward is ook best relax tijdens het schoonmaken op je werk na 3 uur 's nachts.. tip! :p

    Anyway, ik had gehoord dat UB40 dit jaar nog een concert zou geven in Nederland, weet iemand hier iets meer van?


    Dus xbw reggae fans; laat je horen :)
     
  2. driver3

    driver3 xbox owned

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben niet echt een reggea fan ofzo. maar bob marley is wel echt goed hoor. heb er ook een cd van
     
  3. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is reggae, reggae! :mad: Verder wel chille muziek, maar niet iets dat ik dagelijks luister :).
     
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Woon in Geel (-Bel), klein stadje in Vlaanderen, maar is hier al jaren jaarlijks een Reggaefestival , komen tegenwoordig toch al 7000 mensen naartoe, toch al redelijk wat. (Onlangs op xboxlive een Fin tegengekomen die er vorig jaar geweest was?! :) ) Nu was dat festival in een groenzone paar straten verder, maar omdat het daar nietmeer mocht is het sinds dit jaar vlak tegenover ons huis! 50 vrijkaarten... _O_ :9

    Niet echt mijn muziek, maar wel relaxed om rond te lopen en eens te horen, zeker als je gratis binnenkan, heel vroeger gratis inkom, nu al 30€ ofzo.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2004
  5. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Je hebt gelijkt het is reggae, heb ik het toch fout geschreven :) Maar komt omdat je op google zowel op reggae als reggea super veel resultaten heb ^^ Maja:)

    Maar ik luister het ook niet dagelijks, maar zo af en toe :)


    /edit

    zo'n festival lijkt me idd ook wel relax om is mee te maken :) Maarja, je hebt daar ook veel stoners etc, en ik mag die lui niet echt..
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2004
  6. Hi...

    Hi... Active Member

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Sizzla vind ik ook heel goed!
     
  7. Lord<>Snowboard

    Lord<>Snowboard ~XBW Member~

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    4
    Veel stoners op reggae geel? -> alleen maar stoners, je wordt high van de lucht rondom je.

    Ik ben zelf ni voor reggae maar ik respecteer die mensen wel.
     
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Haha, ja zie je zo een paar dagen op voorhand mannen met een schop de wei in gaan... rondkijken... bosje... schuppen... Als ge gratis moet hebben moet je gewoon op voorhand wat in het rond kijken en terug opschuppen :+
     
  9. Hi...

    Hi... Active Member

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat ga je met die 50 vrijkaarten doen? :)
     
  10. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Hebben zo een kot (leegstaand huis) vlak tegenover ons, 'the vulva', waar we normaal in weekend komen chillen, vlak naast de inkom van de wei, en dan lekker bbq-en met muziek op achtergrond, ziet al helemaal zitten :+
    Mja, groot deel (allen?) van kaarten weggeven aan vrienden. Zal wel zien, waarom, interested? :)
     
  11. Lord<>Snowboard

    Lord<>Snowboard ~XBW Member~

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    4
    Ice boy ik ben geintereseerd :)
     
  12. Ak-47(P)

    Ak-47(P) I love myself

    Berichten:
    473
    Leuk Bevonden:
    8
    Jammer dat ik niet in Belgie woon ;)
     
  13. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    reggae _O_

    Bob Marley :
    Is this love , could you be love, three little birds, i shit the sheriff, waiting in vain, satisy my soul & Jammin

    Alpha Blondy :
    New dawn, Jerusalem, Benediction, Masada, Alpha kaya & Marijuana

    Eek A Mouse :
    Rude boy Jamaican, De di doo, You na love reggae & Juice Juice&weedy weedy.

    Allemaal uber goede nummers, alpha Blondy, Bob Marley & Eek A Mouse_O__O__O__O_
     
  14. The killerbee

    The killerbee RoyT NL

    Berichten:
    963
    Leuk Bevonden:
    0
    Heerlijke relax muziek...me pa luisterd het veel..vandaar dat we er kasten vol cds van hebben :) UB40 is erg goed, zag laast live ziggy marley die ook niet slecht is..
    Dan heb je nog de wat ouderen zoals burning spear etc. allemaal erg relaxed :D
     
  15. Hi...

    Hi... Active Member

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Me too :9
     
  16. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    Reggea is tof! Van Bob marley en Ub40 wordt ik altijd echt blij als ik het voorbij hoor komen op skyradio als dat op het werk weer eens verplicht aan staat :9

    Zelf luister ik de laatste tijd regelmatig naar Sublime, wat erg veel raakvlakken met reggea heeft, maar ook met Ska en een enkel punkrock-achtig-powerchord af en toe hoort er ook bij.

    Slackers is ook zo'n gave band. Geen reggea officieel, maar who cares. Ik denk dat als je reggea leuk vind dat je the 3de wave ska van Slackers ook zeer kan waarderen.
     
  17. Bitchslap

    Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0

    Orcrist je hebt helemaal gelijk UB40 is de beste en in Juli komen ze weer in Nederland :D en heb hun nieuwe DVD is is ook helemaal geweldig UB40 Homegrown Live in Holland ofzow :confused: hun beste song is absoluut Please don't make me cry.
     
  18. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Hun DVD ga ik denk ik ook maar is aanschaffen :)

    Maar in Juli wil ik dus idd wel naar 1 van hun concerten! Lijkt me echt relax=]
     
  19. Ik vind reggae echt heeel chille muziek, ken niet zo veel; Bob Marley, The Wailers en voor de rest hoor ik het vaak wel maar weet ik niet wie het is/zijn. Maarja, echt relaxte muziek :).
     
  20. PONKX

    PONKX New Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben afgelopen maandag teruggekomen van Summerjam (een van de grootste festivals) in Koln. Het was weer 's geweldig, was inmiddels mijn 3e keer. Ik kan wel gerust zeggen dat reggae bij mij de eerste keus is. Vooral Alpha Blondie, mijn god! Zo geweldig gewoon! Eek-a-Mouse! Ook zo meesterlijk gewoon! Patrice! Dat is een echte aanrader voor de liefhebbers, alle nummers van die gozer hebben wat. Als je echt iets aparts zoekt, type dan 's een keer Patrice in, in je volgende zoekactie met bijv. Emule.

    Natuurlijk kent iedereen Bob Marley, maar wat denk je van Lee "Scratch" Perry? Dat is een enorm oude vent, die al ruim voor Bob Marley reggae muziek introduceerde. Jammer genoeg kennen weinig mensen hem, oh hij is trouwens ook geweldig! Het klinkt alsof ik geen andere muzieksmaak ken, maar dat is het niet. Ik heb een heel diverse smaak, maar reggae...is gewoon reggae. Reggae is gewoon in 1 woord "Irie!"

    Zoek ook 's "Beef" op, veelal reggae (hebben ook wat andere bij zitten, zijn niet zo leuk) en ze zijn nederlands.
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2004

Deel Deze Pagina