de grote Michael Jackson thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fearless[NL], 12 jul 2004.

1. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    Hier kan je vertellen wat je van Micheal Jackson vind en of hij wel of niet schuldig is aan kindermisbruik.

Laatst bewerkt: 12 jul 2004
  2. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Je kunt niet 'vinden' dat hij schuldig eraan is. Hij heeft het gedaan of niet. De feiten zijn nog niet bekend.

3. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    hij is zeker een vreemde vogel, maar dat ie kinderen zou misbruiken kan ik me niet voorstellen

4. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0
    Nee , maar toch artiest van de eeuw en al die operaties aan zijn smoelwerk dan 8)

5. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Hij was er al toch eens eerder voor opgepakt?

Offtopic: Ben je trouwens bezig met een wereldrecord nieuwe threads openen ofzo ;)

6. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    hij kreeg eerder ook problemen ja, maar die eindigde met een schikking

7. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0
    Jep hij is er al eens eerder voor opgepakt toen heeft hij iets van €20 miljoen dollar moeten betalen aan die ouders om die rechtzaak af te kopen.

Oftoppic : Nee ik doe het gewoon graag en wil de reacties van andere over bepaalde dingen weleens weten :)

8. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    mijn zus is 1 vd grootste mike fans van nederland ...ik ben dus een beetje gek gemaakt met die muziek maar opzich wel goede artiest :)

9. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Ja heel leuk, maar dit topic gaat niet over zijn muziek. :{

Ik denk overigens dat hij het niet gedaan heeft. Zeker als je beroemd bent haal je dit soort ongein niet uit. Gewoon om geld uit hem te persen dus.

Maar zoals ik al zei, de feiten zijn er nog niet. Afwachten dus. :)

10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Michael, de soloartiest en de wijkpedofiel

Michael jackson was ooit een muzikaal genie. Samen met Quincy Jones maakte hij Off The Wall, Thriller en Bad. De muziek is steengoed. Een van de beste stemmen in de popgeschiedenis, met ene gigantisch bereik, een rouwe klank, en schijnbaar ongekenfde mogelijkheden maakte door jazz beinvloede popmuziek.

Thriller is zijn hoogtepunt geweest. Ik vergelijk de sound van thriller vaak met het geluid van Abbey Road van The Beatles. Diepe bas, en heel warm geluid. Dit maakt dit album in mijn ogen beter dan het klam klinkende bad.

Zijn beste nummer vind ik Billy Jean. Met die bass (bijna het hele nummer constant, maar net geen onstinaat) en die heerlijke jazzy akkoorjes op de synthesizer. De drums en de bas zijn dict al genoeg om het nummer te herkennen. De melodie is erg lekker, en het gebruik van koortjes, is heel subtiel maar doeltreffend.

Michael jackson is vandaga de dag een lamme artiest. Hij wil teveel vernieuwen en beseft niet dat hij Quincy Jones nodig heeft om muzikaal iets goed te doen. Ik denk dat Quincy Jones de laan uitsturen, en steeds minder zelfkritiek hebben, geleid hebben tot de teloorgang van zijn muziek.

Op de drie bovengenoemde albums staan bijna alleen sterke tracks. Op dangerous was er al sprake van een stel beatgedreven liedjes zonder noemenswaardige melodie. Daarop stonden nog wle enkele hele lekkere nummers, als Who Is It. Daarna was het over.

Af en toe kwam er nog een goed nummer uit zijn pen, ik vind zelf They DonT care About Us, redelijk geslaagd, maar het kan niet tippen aan eerdere succes.

Zijn laatste CD was een ramp, niks noemenswaardig. Alhoewel, de single (You Rock my World) vond ik redelijk, de rest minder.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2004
  11. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    WHAT THA FUCK?? Hoezo gaat dit niet over zijn muziek?? Wel dus, want zonder zijn muziek is/was micheal jackson 'niets', en het gaat over Micheal Jackson, so you do the math... En verder, prober zoiets anders te verkondigen, niet zo afwijzend iemands posts dismissen.

12. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0
    helemaal eens met The Walrus.
    En hier mag je gewoon over Jackson praten dus ook over zijn Muziek:)

13. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Ik weet niet of je de openingspost hebt gelezen maar dit topic gaat over of Michael Jackson kinderen misbruikt heeft of niet. Hij begon over dat de muziek wel oke was en zijn zus er een grote fan van was. Heeft er dus niets mee te maken.

14. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0
    Komop mensen all about jackson dit !!!
    regel deze bitch fight maar via de Pm of spreek af in een Café maar back ONtopic

15. edding3000

edding3000 Guest

dat is toch ook zijn muziek, eigenwijs! :+

16. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Michael Jackson, de enige artiest van wie ik ooit een fan ben geweest.

Nu vind ik de muziek ook nog wel leuk. vooral Smooth Criminal luister ik nog regelmatig. Billy Jean doet het ook nog goed bij mij. De nieuwe liedjes vind ik ook helemaal niets. Ze pakken me niet. ze hebben een te "electrical"-sound gekregen. Wat soms goed kan uitpakken, zoals bij Madonna (vind ik persoonlijk) Maar bij hem pakt het me gewoon niet.

Bijna standaard elke Zaterdag als ik weer eens zat ben, doe ik in mijn (stam)feestcafé een dans op zijn muziek. niet echt na-apen ofzo, een moonwalkje en naar je kruis grijpen, de stereotypen als je aan michael jackson en dansen denkt.... Als Michael word gedraaid ga ik altijd los. tenzij ik echt nuchter ben :p

Of hij die kinderen heeft misbruikt? Nee, ik denk het niet.... Hij heeft zelf toch ook kinderen :p

Nee maar ik kan het me niet voorstellen dat hij zoiets doet, hij ziet die kinderen als "vriendjes" van zijn leeftijd. die kerel is niet goed wijs en denk dat ie zelf nog kind is. -of het zou wel een hele goede act moeten zijn. MAar alleen hier al om denk ik dat ie het niet heet gedaan. en dat die ouders alleen maar willen profiteren van zijn reputatie....

17. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dat denk ik ook. Alhoewel, hij heeft de schijn nu tegen zich. Heel typerend dat het kind dat in de documentaire zei dat er nooit iets gebeurde hem nu hiervoor aanklaagd. Ik weet niet wat ik moet geloven. Ik dnek intuitief dat het geldvragende ouders zijn, maar ik twijfel.

Zijn muziek van destijds blijft goed :)

(In welke Groningense tentdoe jij die MJ Moves?)

18. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    ik pink nog weleens een traantje weg bij de earth-song :mad:

19. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik begrijp 1 ding niet.
    als iemand jou ten onrechte beschuldigd van iets, en een paar miljoen eist, dan ga je toch niet betalen.
    Als ik van mezelf zou weten dat ik iets niet gedaan heb zou ik net zo lang doorgaan met rechtzaken tot ik mijn gelijk heb.

20. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Als je het geld hebt, zou ik ook hebben betaald....het was voor hem op dat moment of betalen en er vanaf zijn of de rechtzaak door laten gaan en misschien uiteindelijk winnen, maar in de tussentijd tot aan je enkels afgebrand worden door de media en er geestelijk (nog :)) verder aan onderdoor gaan. Mensen willen toch graag geloven dat hij fout zit....niets leuker dan iemand van zijn voetstuk zien vallen....
    En of hij het nu gedaan heeft of niet, ik weet het niet (ik hoop het niet voor hem), maar wat een feit is, is dat hij doordat hij al zo lang in de schijwerpers staat en iedereen voor hem kruipt, toch wel heel erg (wereld)vreemd is geworden en wie zou dat niet zijn na zo'n leven?

Deel Deze Pagina