1 juli gaat er een spaceshuttle richting ISS (is dat weggegooid geld of niet?)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door gamer18, 30 jun 2006.

1. gamer18

gamer18 xboxgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Hierover lees je hier niet veel.

De spaceshuttle Discovery wordt 1 juli om 21:48 uur Nederlandse tijd vanaf het Kennedy Space Centre in Florida gelanceerd.

Het ligt er natuurlijk wel aan hoe het weer is in Florida (amerika) omdat het er al een tijdje slecht weer is. En anders word het weer uitgesteld voor een paar dagen.En natuurlijk is de veiligheid een discussiepunt bij de NASA.

Vinden jullie na de ramp met de vorige space shuttle dit weggegooid geld of niet?, want als het nog een keer gebeurt dat er eentje uit elkaar spat in de lucht dan stoppen ze met space shuttles naar de ruimte te sturen.

Waar kan dit geld volgens jullie beter voor gebruikt worden door de amerikanen of moeten ze er gewoon mee doorgaan.???

2. BuLLeTTiMe 88

BuLLeTTiMe 88 .

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon er mee doorgaan. Wetenschap is nooit weg gegooid geld imo.

3. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    zeker als we meer over de aarde en ruimte te weten kunnen komen, niet onbelangrijk. dat moet je altijd doen

4. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso moet doorgaan.

Is het weggegooid geld vanwege de ramp mbt de voorgaande spaceshuttle?
    Nee, zeker niet. Het een ramp zijn als men zou ophouden met het bestuderen van de ruimte.:{

5. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je kan ook het geld wat je uigeeft aan een bv discovery opsparen en naar afrika sturen en kijken of hun er mischien wat nuttiger mee om kunnen gaan.

ik vind namelijk dat het veel te duur is die projecten...

6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Het zou inderdaad een ramp zijn moest er iets mis gaan met deze en zouden ze stoppen met het bestuderen van de ruimte.

Maar zoals ze zeggen: Van fouten leer je het best. Bovendien weten de astronauten die de shuttle gaan bemannen (en de NASA zelf) wat de risico's zijn. Ze weten dat het kleinste foutje fataal kan zijn, zelfs al gebeurd het een second na de lancering. Maar ja, wat wil je als je op zoveel duizende liter brandstof zit :+.

Ik vraag me af waarom ze de shuttle niet kleiner en zuiniger maken aangezien ze dat al verschillende (tientallen)jaren mogelijk is.

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.764
    kunnen ze beter die honderden miljarden die ze aan oorlog uitgeven naar afrika sturen, dat is veel minder belangrijk

8. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    /me eenst

Heb er eigenlijk nog niks over gehoord, maar als we er beter van worden, why not.. :+

9. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0

tis ook niet zo dat ik de schuld aan nasa weid

maar de wereld geeft tegenwoordig veel te veel geld uit aan dingen die mischien wel iets kunnen beteken maar op dat moment helemaal niet belangrijk zijn...

snap je =( :D

Laatst bewerkt: 30 jun 2006
  10. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Alleen als'ie het ISS mist, dan wel...

11. M Leonhart

M Leonhart PS4: Fingodox

Leuk Bevonden:
    0
    Weggegooid geld is een beetje onrespectvol. Die mensen zijn overleden, alleen maar om de rest van de wereld te helpen. Want zonder die ruimtereizen zou jij nu niet leuk achter je xbox zitten :+.

12. basovich

basovich Guest

zonder bill gates had jij nu zonder Xbox gezeten..;)

13. M Leonhart

M Leonhart PS4: Fingodox

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ook. En als een of andere vreemde holbewoner niet had ontdekt dat iets ronds nog kan rollen ook, zouden we nu met z'n alleen met een vloerkleed in een grot zitten. En zat ook jij niet lekker achter je xbox ;).

En als Bill Gates besloten had om kok te worden (gruwelijk beroep), zat ik nu ook niet achter m'n xbox. Zat ik misschien zelf op een letterbox te typen nu :+.
    Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
    Moet je nagaan wat er was gebeurd als die paar rotsblokken deze aardkloot niet gemaakt hadden :emo:.

Die mensen riskeren hun leven om ervoor te zorgen dat ze de rest van de wereld kunnen helpen zodat we beter kunnen leven en de wereld verder kunnen verpesten.

14. gamer18

gamer18 xboxgamer

Leuk Bevonden:
    0
    nu is de lancering verplaatst naar dinsdag 4 juli omdat er in de buurt van het lanceerplatform onweer dreigde en het te gevaarlijk werd. Het was al 2 keer eerder uitgesteld door het zelfde.

De lancering gaat toch door ondanks dat er een scheurtje in de bedekking van de brandstoftank gevonden is (vandaag bekend gemaakt) maar volgens NASA kan het geen kwaad.(laten we dat ook maar hopen)

lancering is om 4 minuten voor half 10 savonds

15. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat het géén geldverspilling is. Als je kijkt wat er allemaal uit de ruimtevaart is voortgekomen. Ik weet zo op het moment niet zo heel veel te noemen, maar zonnepanelen zijn er ook uit voortgekomen.

16. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat geldverspilling. Dat geld komt nooit goed terecht en die landen kunnen niet met geld omgaan.

doorgaan met die onderzoeken in de ruimte, er worden veel voordelen gehaald uit de nieuwe technieken die ze ontwikkelen voor de ruimte en die dan later in het dagelijks leven worden gebruikt.

17. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd toen met die tsunami was in shri lanka ook helemaal fout gegaan... paar weken later kwam er nog een tsunami!! een geld tsunami!! nou toen knalde de koers van die munt daar omhoog en daardor is het alleen maar erger geworden...

18. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Dit is altijd goed besteed geld.

Hier kun je nog wat mee opschieten.

Zie bv, die oorlog dat was nogal weggegooit geld.

19. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    zonder de space shuttle hadden we nou ook geen internet en mobieltjes
    Denk aan de onderzoeken die dejongens doen! bijv tegen suikerziekte enz enz..

Maar is hij 1 juli nu wel of niet opgestegen?

en het programma van de space shuttle wordt evengoed stop gezet!

Hij is gewoon veel te duur tegen over de russiche lanceringen!

Laatst bewerkt: 5 jul 2006
  20. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Geld naar Afrika sturen, goed idee man. Dat hadden ze veertg jaar eerder moeten doen, dan was alles nu oké in Afrika! Oh nee, toch niet... :emo:

Deel Deze Pagina