1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1 (live) account op 2 xbox consoles

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Diamond3d, 31 okt 2013.

  1. Diamond3d

    Diamond3d Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Wellicht kunnen jullie mij meer informatie geven, via google kon ik geen geschikt antwoord vinden.

    Met mijn gamertag wil ik op 2 verschillende xbox consoles. Ik heb begrepen dat je je gamertag kan 'downloaden' en dus onder je eigen account kan spelen op beide consoles.

    Hoe zit het met opgeslagen spellen? Alles opslaan naar de cloud? En kan dat met elk spel? En als je bij een spel al gekozen hebt voor opslaan op harde schijf, kan ik dit dan alsnog naar de cloud opslaan zodat ik op de andere console verder kan spelen met het opgeslagen spel?

    Bedankt alvast.
     
  2. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Hoi,

    Je kan op meerdere consoles je gamertag gebruiken. Maar wel op één tegelijk. Je kan wel savegames in de cloud opslaan om ergens anders te gebruiken maar hele games niet. Daar is de cloudruimte ook te klein voor.

    Wel kan je de gedownloade games (GoD) op een andere xbox downloaden en spelen met je gamertag. Voor Arcade games ligt dat lastiger. Dat weet ik niet meer precies.
     
  3. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Voor alle games zowel GoD als ook arcade geldt, dat de licentie zowel console als ook gamertag gebonden is. Dat houdt dus in dat:

    - Je een game op elke console kunt spelen met je gamertag zo lang je maar met het internet verbonden bent.
    - Je een game sowieso altijd op de console kunt spelen waarop je die game het eerste gedownload hebt. Dat kan dus ook offline en zelfs met een andere gamertag.

    Dus stel je download halo 3 op console 1, dan kun je die game op console 1 met elke gamertag spelen en ook offline (game is aan de console gebonden). Op console 2 kun je halo 3 dan ook met je gamertag downloaden, om die te spelen moet je echter wel met het internet verbonden zijn.

    Savegames kun je gewoon in de cloud zetten, ook als je eerst op de HDD hebt opgeslagen.
     
  4. Diamond3d

    Diamond3d Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank beide voor de reactie.

    Dus:

    Een save game op console 1 kan ik nog gewoon van HDD in de cloud opslaan. Vervolgens op console 2 mijn gamertag 'downloaden' en verbonden zijn met het internet. Als ik dan een spel start, kan ik verder met me save game?

    Belangrijkste is eigenlijk dat ik gewoon op beide consoles FUT (Fifa14) kan spelen.

    Ik ga het eens proberen binnenkort.
     

Deel Deze Pagina