10.000 banen op de tocht bij sony 11 Fabrieken met sluiting bedreigd.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door harry potter, 22 sep 2005.

1. harry potter

harry potter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is slecht gesteld met sony 10.000 mensen dreigen hun baan te verliezen
    En 11 van de 65 fabrieken moeten hun deuren stuiten. Het bedrijf heeft een netto
    Verlies van 4.5% geboekt tussen 2004/2005 10 miljard yen of wel 73 miljoen euro.
    Bron http://www.gamequarter.be/?p=news&nid=2868. Ik vind dit wel raar zoo veel verlies
    Terwijl de PS2 behoorlijk goed verkoopt. waar is dat geld gebleven sony? Uitgegeven aan de PS3 misschien.

2. Brolly

Brolly Pr0 G4m3r

Leuk Bevonden:
    0
    en maar goed ook, xbox 4 live ;)

3. klaas-jan

klaas-jan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dit vind ik wel heel raar, maar sony is een groot woord he dus het hoeft niet met de playstation te maken hebben

4. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Ps2 is maar een klein onderdeel van sony... En een simpele investering in de ps3 daar sluiten ze geen 11 fabrieken voor ect.

Niets goeds aan... Nogal slecht voor de economie he, nog meer mensen met 'n uitkering, nog minder banen beschikbaar.

5. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    :eek: dit is egt wel erg, ook al is het van sony het blijft lullig want tog zijn al die mensen hun baan en dus inkomen kwijt. Lijkt me tog best wel kut |:- :{

6. Brolly

Brolly Pr0 G4m3r

Leuk Bevonden:
    0
    dat wel

7. harry potter

Leuk Bevonden:
    0
    sony

die 72 miljoen is volgend het bericht op gamequarter.be. alleen het verlies van Sony Computer Entertainment. Lees het nog maar eens door. En de Ps2 en ps3 vallen daar onder.

Laatst bewerkt: 22 sep 2005
  8. dirtybolle

dirtybolle xboxlive member

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar zoveel verlies daar zal de late launche van de psp in de EU miss ook voor een stuk hebben aan gelegen !!!

9. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij zijn ze gewoon ergens heel erg de fout in gegaan ik bdoel:73 miljoen euro verlies is niet nix:confused:

10. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. PS2 verkoopt als een trein, ook de PSP is een succes. Het ligt waarschijnlijk aan andere producten. Sony maakt uiteraard niet alleen gamegear.

11. harry potter

Leuk Bevonden:
    0
    het was net ook op CNN van dat sony zoo veel verlies heeft gemaakt En daar zijden ze dat het komt door de groeide concurrentie.

12. SupahMaster

SupahMaster Guest

ze hebben waarschijnlijk te veel moeten betalen voor al die pre-rendered filmpjes op de E3... die gasten schijnen er nogal veel geld voor te vragen...

of een foute investering kan ook...

13. harry potter

Leuk Bevonden:
    0
    Philips heeft een paar jaar geleden het zelfde als sony aan de hand gehad. Door de groeide
    Concurrentie hebben ze ook veel mensen moeten ontslaan en fabrieken dicht moeten doen
    Die hadden ook veel verlies hoor. Die hebben veel productie naar de lage loon laden gedaan. Met het gevolg dat hier in Nederland banen moesten worden geschrapt.

14. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    En 73 miljoen lijkt heel veel geld, maar als je een omzet van 730 miljoen hebt (bij wijze van spreken) is het nog maar 10% van je omzet. Alles is relatief.

15. harry potter

Leuk Bevonden:
    0
    Spreek voor jezelf 10% vind ik persoonlijk best veel. Als het allemaal wel mee viel was het ook niet zoo uitvoerig in het nieuws geweest.

16. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar 11 van de 65 fabrieken die ze moeten sluiten is 17% van hun fabrieken. En dat vind ik behoorlijk veel voor een bedrijf als Sony.

17. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Goed zo, begint mijn boycot (geen PSP en geen PS2 spellen meer) toch z'n vruchten af te werpen. }:]
    ik heb alleen wel medelijden met die werknemers, die kunnen er niets aan doen...

18. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Maar als het veel in het nieuws is, wil het dan zeggen dat het echt iets bijzonder is? (andere discussie maar goed). Voor de rest is 17% van de fabrieken sluiten inderdaad veel. MAAR dit doe je niet wanneer je een jaar slechter draait. Dus het gaat OF al langer heel erg slecht met sony OF ze grijpen dit mooi om gigantische hervormingen door te voeren. Ik ben wel benieuwd wat voor fabrieken ze sluiten. Als ze bijvoorbeeld 9 oude beeldbuisfabrieken sluiten vind ik dit niet raar.

/Edit zie ook dit nieuwsbericht waarin wordt aangegeven dat het ook niet zo'n verrassing is voor de kenners.

19. harry potter

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of je het weet maar er is ook een fabriek gesloten waar ze PS2 fabriceerde
    Zijden ze op CNN.

20. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    En dat vind je raar? Ik niet namelijk. De ps2 is bijna EOL (end of life). Ze proberen de voorraden mooi weg te werken. En als de omstandigheden daar niet gunstig zijn om de ps3 te produceren houdt het toch op?

Ik vind dit een beetje overkomen als van een mug een olifant maken. Dat CNN aandacht besteed aan de reorganisatie kan ik geloven, maar dat het puur om het verlies ging, gaat er bij mij niet in.

Deel Deze Pagina