1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2 xbox'n in huis

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door helpat5, 24 dec 2022.

  1. helpat5

    helpat5 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi allemaal,
    Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn bericht, maar anders mijn excuses alvast en indien mogelijk, verplaatsen naar de juiste plek ;).

    Ik heb me de XBOX X aangeschaft, nu zal de xbox one naar mijn zoontje gaan op zijn slaapkamer. Naar aanleiding hiervan heb ik 2 vragen:

    -Is het dan überhaupt mogelijk om "online" spellen met/tegen hem te spelen?
    -Kunnen we beiden afzonderlijke games online spelen of is dat niet mogelijk?
    (ik heb hier een gamepass voor nodig??)

    Ik ben eigenlijk op dit gebied een "nobody" maar wil me iets meer in online gamen gaan verdiepen. Echter ik kan ook weer niet een goed specifiek antwoord op mijn vragen vinden.

    Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

    Thanks!
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Volgens mij is dat wel mogelijk met account sharing, ik weet echter niet precies hoe dit werkt op de Xbox.
     
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Wanneer je de games digitaal aanschaft (en dus niet op disc) dan kan alles wat je vraagt.

    Zorg dat het hoofd-account (die alles aanschaft) als home-console de Xbox van je zoon heeft.
    Je zoon speelt vervolgens op die console met zijn eigen (een ander) account, en kan zo alle games en abbo's gebruiken die het hoofd-account heeft aangeschaft.

    Je kunt zelf dan in de woonkamer op de Series X inloggen met je eigen account en daar óók alles spelen wat daarmee is aangeschaft. Ook tegelijk met je zoon.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  4. HEPANI

    HEPANI Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    5
    Dank je.....voor reacties..

    Dus als ik mijn hoofdaccount op mijn zoons xbox zet als hoofdgebruiker...moet dit kunnen mits je online game koopt ipv disc.

    Wat is hier de logica van?

    Als ik dan gamepass heb, dan zou ik dus games tegen/met hem kunnen spelen op 2 locaties binnen het huis?
     
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    De logica: Het account wat iets aanschaft mag de game op 2 plekken spelen: op zijn home-console (elke account op deze console mag die games spelen) en op zijn eigen account. (Play Anywhere). Dus als ik naar een vriend ga en daar inlog op zijn console met mijn eigen account, kan ik al mijn eigen games spelen.

    Maar dit betekent dus ook dat als je iemand vertrouwd, je zijn console jouw home-console kan maken, en vice versa. Dan kun je elkaars games spelen. Met je zoon natuurlijk een super oplossing, maar als je dit met vrienden doet en je krijgt na een tijdje ruzie kan dit een beetje awkward worden (en kun je ineens een hoop games 'kwijtraken').

    Je kunt op deze manier ook gewoon tegen elkaar spelen via Xbox Live.
     
    lwn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina