1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2012: De Zwanenzang van de Xbox 360? (56k warning!)

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 5 nov 2011.

1. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    De Kinect spellen zijn gewoon extra. Ik denk niet dat het ten koste gaat van de hardcore games. De Xbox heeft wel weinig exclusieve spellen meer, maar dat komt hoop ik omdat ze achter de schermen bezig zijn met nieuwe hardware en een mooie line-up voor de launch.

2. planckie

planckie Morcion

Leuk Bevonden:
    0
    Eens.
    Daarom wel nog geen reden om ze bullshit te noemen, denk ik dan.

3. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft ziet kinect niet als extra, maar als 'main'. Als je ziet hoeveel kinects ze al verkocht hebben.. schrikbarend veel. En daar is het grote geld te verdienen.
    Daarom ben ik er bang voor dat de echte games eronder zullen leiden. De 360 wordt steeds meer een social community centre ipv een game console, en daar heb ik mijn xbox niet voor gekocht. Kijk alleen al naar die nieuwe dashboard patch.. dat zegt genoeg.
    Daarom denk ik dat ik in 2012 meer terug naar de PC zal gaan :)

4. planckie

planckie Morcion

Leuk Bevonden:
    0
    Wordt gewoon afwachten tot de next gen. Nieuwe console = nieuwe games. Ga er wel vanuit dat de nieuwe ook wel kinect zal hebben, wss ingebouwd ofzo.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk wel dat er een kinect 2.0 bij zal zitten maar ingebouwd lijkt me niet handig.

Dan ben je verplicht om je xbox onder je tv te zetten

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    True ze verkopen veel kinects maar de vraag is eerder hoeveel mensen een kinect kopen als extraatje voor hun 360 of echt als main item voor hun 360. Als ik naar mijn omgeving kijk is het toch echt voornamelijk de eerste groep die het grootst is.

Kreng komt er hier niet in overigens :+

Als MS nou echt wil knallen volgende gen maken ze van GTAV een timed exclusive en brengen ze die samen met de nieuwe Halo uit als launchtitel op de nieuwe Xbox.

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Misschien wordt de nieuwe Halo wel de Twilight Princess van Microsoft? (TP werd op de Gamecube én de Wii uitgebracht). Ik geloof iig niet dat Halo 4 niet op de 360 zal uitkomen,

En ik denk niet dat de nieuwe Xbox direct een focus op Kinect zal hebben. Focus op casual wordt altijd richting het einde van het leven van de console gedaan. Want alle 'hardcore' gamerts hebben hun console al. Bij de nieuwe console zullen ze denk ik eerst weer de hardcore groep willen aanspreken, wat die/wij zijn meer het soort mensen want consoles op de release voor een flinke prijs halen.
    Hoe leuk moedertjes Kinect ook vinden, ze zullen geen 4 a 500 gaan neertellen voor een console op de release.
    Dus eerst hardcore, dan steeds meer casual. It's the cycle of life.

Zelfs Sony gaf aan dat nu steeds meer met de PS3 te doen.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maar als je Halo 4 of een andere kaskraker alleen op je nieuwe console uitbrengt trek je de twijfelaars onder de hardcore wel sneller over de streep.

Als jouw nieuwe machine de enige manier is om een nieuwe halo/tes/gta/cod o.i.d te spelen vliegen ze volgens mij eerder over de toonbank dan wanneer het ook nog prima op je ouwe 360 kan.

En op de hardcore mikken betekent niet dat je kinect maar als extraatje moet zien. Kinect is wel degelijk een belangrijk onderdeel in de hele windows 8/zune/windows phone/tablet strategie

Ik ben vooral benieuwd naar hoe de volgende console al die apparaten/elementen weer dichter bij elkaar moet brengen. Geloof nog steeds dat ze uiteindelijk naar 1 of 2 apparaten toe willen (1 vast en 1 mobiel of 1 mobiel met 1 vast dock onder je tv) en de 360 heeft op dit moment die plek onder de tv al.

Dus meer functies overnemen die je nu op een tablet of netbook zou doen zoals internetten /youtuben / facebooken/ skypen (Microsoft heeft niet voor niets Skype over genomen) en het platform nog meer gelijk maken aan de mobiel die je nu overal mee naartoe sleept.

En ze zullen de zogenaamde smart tv's voor moeten blijven. Want stiekem nemen die ook al veel netbook/ipad/laptop functies over. Met name Google TV is daarin een concurrent. Het moet niet zo zijn dat het nieuwe platform als enige toegevoegde waarde heeft dat het ook games kan spelen en de rest ook al in de tv ingebouwd zit. Dus de diensten en mogelijkheden moeten die van Google TV en de samsung en LG smart tv's wel voorblijven

Laatst bewerkt: 28 dec 2011
  9. planckie

planckie Morcion

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk vind ik wel jammer dat men meer en meer al die dingen bij je console betrekken.
    Waar is de tijd dat je gewoon een console had om te gamen? Youtube/fb/windows phone/... interesseren me echt niets. Jammer genoeg zal de nadruk bij de next gen daar nog meer op liggen, veel meer dan bij een playstation denk ik.

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.718
    Precies. Het wordt weer tijd dat de console puur bedoeld wordt om te gamen. :cool:

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    En een telefoon alleen om mee te bellen?

Zo werkt het helaas niet meer, allemaal de schuld van dat stomme internet :+

Of we het nou leuk vinden of niet, uiteindelijk zal al dit soort functionaliteit in 1 apparaat gepropt gaan worden. Alles naar de cloud en nog maar 1 apparaat (waarschijnlijk iets mobiels) als interface

12. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.100
    Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn, wat zou dat een genot zijn.. No-nonsense console waar je alleen maar op kunt gamen :cool:

Telefoon met internet is dan weer reuzehandig, het nut van YT op een 360 zie ik zo snel niet.. Daarvoor ga ik niet op een 360.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik zeg niet dat ik het niet met Modder eens ben, ik gebruik mn console ook alleen om op te gamen. Voor de rest heb ik andere apparaten. (ik gebruik mn telefoon ook alleen om te bellen/smsen en mailen)

Maar reken maar dat er een hoop xboxen verkocht worden dankzij bijv de streaming services in de VS en reken ook maar dat een hoop mensen iets als youtube wel belangrijk vinden.

Dat kun je niet meer negeren als je een nieuwe console ontwerpt. En Microsoft wil dat ook helemaal niet. Ze bouwen juist dat soort diensten en partnerships steeds meer uit met als doel om jouw 'portal' naar het internet/de cloud te worden.

Of dat nu via Win8, Xbox of Windows phone is, alles en iedereen moet er aan geloven.

En Google en Apple zijn geen haar beter al benaderen die het vanaf de andere kant.

Laatst bewerkt: 28 dec 2011
  14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ach je hoeft het niet te gebruiken ;)

15. SamuraiPizzaDog

SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

Leuk Bevonden:
    1
    Ja sorry ik had het geen bullshit moeten noemen, ik snap ook wel dat mensen het spelen maar voor mij heb het geen waarde en het halve rek van ons kleine gamehoekje in de bartsmit is bezet met kinect games :9

16. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nope, maar het wordt wel min of meer door je strot gedouwd nu er 3 grote tabs met advertenties zijn.. en de music/media/social tabs eerder in de rij staan dan de gaming tab.. :{ Ik moest in het begin haast zoeken naar het hokje waar ik mijn game kon starten, zo klein was het. helemaal weggestopt omdat youtube en facebook ads zo groot in beeld moesten. Dan heb ik echt zoiets van 'wtf is dit, ik wil alleen maar gamen'..

17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.718
    2012 wordt trouwens wel echt het jaar van de RPG. :eek:

Final Fantasy XIII-2, Kingdoms Of Amalur, Nino Kuni, The Last Story, The Witcher 2 (360 dan), Risen 2 en Dragon's Dogma. (En Mass Effect 3, maar dat is gewoon een TPS :+)
    En dat allemaal in de eerste helft van 2012. 8)

18. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ja, Mass Effect zie ik ook gewoon als een 3rd person shooter.
    Qua RPG's ga ik voor Final Fantasy en Nino Kuni.

19. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313

[GT]725770[/GT]
    [GT]725774[/GT]

20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Jij kan veel betere filmpjes maken dan deze crap van Gametrailers Dulle. :cool:

Deel Deze Pagina