1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

24-uurs Kickregel van de Bazaar

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door royspijker, 17 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Het gebeurt ook dat als je een reden geeft, je wel ff eerder mag kicken. Dat gebeurt niet vaak, (gelukkig).

Ik ben ook tegen. de 24uurs regel is eigenlijk wel heel goed. Als je niet elke dag op de zelfde dag online bent, kick je maar een dagje niet.
    Ik ben zelf dan vrijwel elke dag, minstens een uur of 4 online (8)) en kan dus altijd wel kicken.

Elke dag is niet slim, want dan krijg je rituelen dat mensen op drukke momenten van de dag gaan kicken, en dat het dan nóg onoverzichtelijker wordt.

2. royspijker

royspijker Master

Leuk Bevonden:
    0

wat bedoel je hiermee??

ik zie geen voordelen vande 24 uurs regel t.o.v. de eens per dag regel.

er is wel een voordeel van de eens per dag regel t.o.v. de 24 uurs regel en die is dat mensen die weinig tijd hebben en den mensen die niet iedere dag op hetzelfde tijdstip achter de pc zitten dezelfde kansen hebben als de mensen die wel de tijd hebben.

van een dagje niet kicken ga je natuurlijk niet dood, maar het gaat om het principe. Waarom niet deze simpele regelwijziging doorvoeren?? niemand word toch benadeeld???
    we kunnen in ieder geval een x een testperiode nemen om te kijken of het beter gaat toch?? ikwet zeker dat door deze regelwijziging niemand meer te vroeg zal kickenomdat het dan gewoonweg niet meer nodig is.

3. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel daarmee, dat mensen dan gaan opletten, wanneer het druk is in de Bazaar, en dat ze dan met z'n allen tegelijk gaan kicken, waardoor er alleen maar MEER onoverzichtelijkheid komt.

4. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de 24 uurs regel kan dit ook....

5. royspijker

royspijker Master

Leuk Bevonden:
    0
    precies rick en

Tim NL: als de kick regel aangepast word dan moet dat naar mijn mening gebeuren omdat de meerderheid van de ''vaste'' bazaar bezoekers (mensen die hier regelmatig een thread hebben) hier voor is.

dat zijn er echt geen 16000, ik denk dat de harde kern om het zo maar ff te zeggen tussen de 50 en de 100 man zal zijn.

6. Chohan

Chohan Grammaton Cleric

Leuk Bevonden:
    0

O nee, da's logica? 90% van de mensen die gereplied hebben zijn voor, minus de Moderator.

Vindt het trouwens ook een goed voorstel.

7. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Vind het ook een goed voorstel, ik verkoop niet zo vaak wat op X bazar maar vond het die paar keer wel vet irritant dat ik precies om die tijd weer op de PC moest zitten zegmaar. 1 keer per dag zou veel beter zijn.

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Je hoeft toch niet precies om die tijd online te zijn, wat later mag ook.
    En op een gegeven moment krijg je alleen maar meer gekickte threads bovenaan, omdat in feite men nog meer kickte en zakken de nieuwe threads ook weer sneller weg, waardoor ze ook weer sneller willen gaan kicken (en komen ze met een voorstel van 2x per dag) en zo blijft het dan doorgaan.

9. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    No offense tegen iemand hoor, maar wat zijn we hier toch eigenlijk een stelletje mierenneukers bij elkaar....

Straks komt deze nieuwe regel er en dan brengt dat weer precies dezelfde problemen (Mensen die rond 00:31 en 22.30 op dezelfde dag posten). Kunnen we niet gewoon een dagje extra wachten?

De games lopen niet weg, er zijn altijd wel nieuwe kopers, ik zie het probleem niet :)

10. SupahMaster

SupahMaster Guest

ik vind het wel handig ik heb tot nu to nog geen threads gehad op de bazar maar ik wil dat wel doen met 360 spellen..

11. royspijker

royspijker Master

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is gewoon niet waar en ik kom ook niet met een voorstel van 2x per dag, maar 1x per dag. je kunt gewoon nog steeds maar 1x kicken dus de threads zullen echt niet sneller wegzakken. het gaat alleen om een iets andere interpretatie van huidige regel waardoor je zelf kan bepalen wanneer je op de dag kickt.
    Zoals je in de 2e post ook kunt zien ben ik niet de eerste die er zo over denkt en aan de reacties in de threads kun je ook zien dat er veel meer mensen het er mee eens zijn, dan er tegen zijn.

Waarom niet gewoon eens proberen met een proefperiode van bijvoorbeeld 3 maand??????? je kunt het dan altijd nog terugdraaien.

Laatst bewerkt: 18 sep 2005
  12. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    ik vind het wel een goed idee,
    maar royspijker, zolang die regel er nog niet is, zou ik je als ik jou was maar aan de regen houden die er nu is. aangezien dat je vaak te vroeg kicked ;)

verder wel een goed idee natuurlijk :)

13. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik vind het een slecht idee.
    Waarom iets veranderen?

Men gaat toch die nieuwe regel weer breken.
    Het lost niets op, 't is gewoon het probleem een ander gezicht geven.
    Men zal nog steeds te vroeg kicken, daar kom je echt niet vanaf.

Komt nog eens bij dat iedereen op het drukste tijdstip de topic zal kicken, waardoor je nog geen stap verder bent...

Mijn €0,02.

14. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    het hoeft imo niet perse veranderd worden.MAar iets soepler kan geen kwaad.Topics sluiten omdat ze niet pcies 24 uur na starten van een topic of na laatste kick is imo triest.1 uur vind ik dat dat moet kunnen.

15. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je moet ergens een grens trekken. Anders kickt iedereen een uur eerder. Je moet consequent blijven.

16. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Het probleem is, dat iedere mod ergens anders de grens trekt.
    De 1 ziet een uurtje door de vingers, maar de ander niet.

Maar dan nog, de regels zijn er om je aan te houden.
    Hou je je eraan, dan is er niets aan de hand.

Uurtje te vroeg kicken doe je zelf, en je weet op dat moment ook best dat je te vroeg kickt.
    Dan weet je dus ook de gevolgen...

Pre-cies.

17. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Jup. En als je een uur te vroeg kicken toestaat, dan krijg je dat men 2 uur te vroeg gaat kicken en dat je dan ook weer toe moet staan en blijf je de regels maar aanpassen.
    Te hard rijden wordt ook bestraft, de ene agent is hiermee soepeler de ander. Dan kan je ook wel zeggen, maak de max snelheid 150, want dan blijf je het probleem verleggen, net als hier.

18. royspijker

royspijker Master

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat er door de nieuwe regel juist helemaal niet meer te vroeg gekickt word, want er is dus geen reden meer voor.

er zijn nu 2 redenen voor te vroeg kicken:

1: je bent nieuw op de bazaar en je kent de regels nog niet.
    2: je zit op de pc maar bent eigelijk een uur te vroeg om te kicken, maar je gaat zo van de pc af, maar eigelijk wil je vandaag toch nog wel ff kicken dus doe je het toch maar ff te vroeg dan.

De eerste reden blijf je gewoon houden, ook met de nieuwe regel, maar van de mensen die door reden 2 te vroeg kicken (waar ik er ook 1 van ben) ben je dan af.

en dat kicken op de drukste periode vind ik geen argument, want dat kan ook met de oude regel dus daar verandert nix aan.

waarom niet gewoon een testperiode met de nieuwe regel???
    als het dan toch niet blijkt te werken kun je toch altijd weer teruggaan naar de 24 uurs regel??

Je kunt wel steeds zeggen: waarom iets veranderen?, maar er is ook een spreekwoord dat zegt: stilstand is achteruitgang. Als regels na een kleine aanpassing beter kunnen werken moeten we dat gewoon proberen vind ik.

19. royspijker

royspijker Master

Leuk Bevonden:
    0
    en de 24 uurs regel behouden, met de afspraak dat er iets soepeler mee omgegaan word gaat ook niet werken. een grens is een grens.

ik heb over dit punt al een grote discussie gehad met de mods van de bazaar, omdat ik ook vind dat ze te streng zijn, maar door soepeler de regels te hanteren kom je er niet denk ik. Als ze dan een uur te vroeg kicken word er weer gezeurt over 1.5 uur, etc.

Vandaar mijn voorstel (die ook al door anderen is gedaan) van de eens per dag regel.

nogmaals: waarom niet gewoon proberen? kleine moeite lijkt me. Ik wil ook nog wel zelf de regel schrijven. dan hoeven de mods hem alleen maar te plaatsen. kost ze geen werk. en ik denk dat ze minder hoeven te moderaten met de nieuwe regel.

20. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    drukste periode is elke dag op een ander moment, dat snap je hoop ik zelf toch ook wel? :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina