1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

24-uurs Kickregel van de Bazaar

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door royspijker, 17 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ik ben eens soepel.
    Van mij mag het geprobeerd worden en wie weet werkt het, misschien ook niet. Maar dat is voornamelijk aan de nieuwe Xbazar mods. :+

2. royspijker

royspijker Master

Leuk Bevonden:
    0
    er is volgens mij alleen een verschil tussel door de week en het weekend.

2k: ik ben ook benieuwd wat de nieuwe mods hier van vinden, ik heb helaas nog geen reactie van hun gezien.

3. royspijker

royspijker Master

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb Cygnum en MR E vorige week al een pm gestuurd hierover en gevraagt om een reactie via pm of deze thread.

tot op heden geen reactie. Beetje jammer. ik vind dat ze op zijn minst toch hun mening kunnen geven.

4. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Allereerst zijn we geen ebay noch marktplaats, dit is puur een leuke bijkomstigheid van ons forum om de members iets meer te bieden en dat je daadwerkelijk zaken kan doen met mensen die je al van het forum kent. Wil je je game sneller verkopen? Maak dan gebruik van Ebay/Marktplaats en regel daar wat.
    Vind je het hier prettiger? Simpel er is een 24 uurs regel om het voor iedereen prettig te houden. Het is nou eenmaal een groot forum, en van xbazar wordt veel gebruik gemaakt dus als iedereen zijn thread maar blijft kicken wordt het een grote chaos. Daarom is het voor xbazar zelf ook wel prettig dat men is een dag niet kan kicken omdat ze anders de 24 uurs regel zouden kunnen overschrijden.
    Ik vind dan ook niet dat de 24 uurs regel zou moeten worden aangepast naar een 1 kick per dag regel.
    Over de soepelheid van het beleid; dat is aan de moderators zelf. Tactisch beleid voeren is heel moeilijk, wanneer mag een thread die te vroeg gekickt is nou nog net wel open blijven, en wanneer zeggen we dat de grens bereikt is? Aangezien Xbazar erg druk bezocht wordt is het daarom beter om zo consequent mogelijk volgens het beleid te werken, om niemand in de vingers te snijden. Echter zijn we ook van mening dat we hier en daar wel enige soepelheid kunnen tonen. Daar komt wel bij dat een uur te vroeg kicken wel erg vroeg begint te worden. Er zijn teveel members om dat te relativeren, de ene member die het doet en er mee weg mag zal het wel eventueel verdiend kunnen hebben omdat hij anders altijd keurig op tijd kickt, echter de ander zal het gebruiken om steevast iedere keer een uur te vroeg te kicken.
    We zullen het er intern ook nog een keer over hebben in ieder geval, de veranderingen (of gebrek aan) zullen jullie te zijner tijd dan merken. :)

Laatst bewerkt: 21 sep 2005
  5. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Niks aan toe te voegen !

Doe gewoon alles volgens het beleid, en beleef het forum met jolijt ! :D

6. royspijker

royspijker Master

Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk: regels zijn regels, maar als er verbeteringen aangebracht kunnen worden aan die regels moet dat ook kunnen vind ik.

Nogmaals het is volgens mij makkelijk te veranderen en je kunt pas echt zien of het beter of slechter is als je het ingevoerd hebt.

Dus voer gewoon de nieuwe regel in (met een proef periode) werkt het niet dan gaan we weer terug naar de 24 uurs regel.

Orcrist: Ben benieuwd naar jullie eindoordeel.

7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Verbeteringen zijn altijd relatief en subjectief, wat jij een verbetering vindt kan een ander absolute onzin vinden. Toen ik nog admin was was dit ook wel eens aan de orde, toen was ik ook tegen, en nu nog steeds. Ik denk nog steeds dat het huidige systeem prima functioneert.

Dat is natuurlijk een non-argument. Dan kun je ook wel de doodstraf gaan invoeren in Nederland om te kijken of het beter of slechter is. Je voert zo'n regel pas in als je er redelijk van overtuigd bent dat zoiets écht een verbetering zal worden.

Hehe, je probeert je zin nogal door te drijven of niet? ;)

Ik heb wel zo mijn vermoedens :)

8. royspijker

royspijker Master

Leuk Bevonden:
    0
    het is inderdaad mijn mening (en ook die van een aantal anderen) dus subjectief, maar dat wil niet zeggen dat het geen verbetering is. Ik denk van wel vandaar dit voorstel.

Dat het een makkelijke wijziging is, is niet een argument, gewoon een constatering, Soms is een verandering doorvoeren aan iets erg veel werk en kan veel moeite kosten. ik wil gewoon aangeven dat het in dit geval niet zo is dus dat dat niet mee genomen hoeft te worden in de overweging.

Tot slot probeer ik mijn zin helemaal niet door te drijven. Ik kom steeds met mijn argumenten en probeer daarmee anderen (in dit geval de mods en admins) te overtuigen.
    Het stukje waar jij op doelt is een soort slotpleidooi, jammer dat jij het interpreteerd als zin doordrijven.

Ik haal een beetje uit jouw stukje dat jij je mening lange tijd geleden over dit onderwerp al hebt gevormd en dat jij niet openstaat voor de mening van een ander. Dat vind ik jammer. Dit forum (Suggesties, problemen, opmerkingen) is toch juist voor suggesties? en die heb ik hier gedaan.

9. Boes

Boes Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom moet hier zo'n enorme discussie over zijn.. het lijkt mij best logisch dat deze regel alleen maar voordelig kan zijn ..

10. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Tegen. Ik snap het voorstel, maar jullie zien iets over het hoofd. Als deze regel wordt doorgevoerd, dan zullen vele mensen om 11:00 gaan kicken, en dan weer om 1:00. Hierdoor zal een niet-interessante thread dus (te) vaak bovenaan staan!

11. royspijker

royspijker Master

Leuk Bevonden:
    0
    als je dan om 1.00 uur gekickt hebt, kun je dezelfde dag niet meer ook om 11 uur kicken. Wat jij zegt klopt dus niet.

Je mag nu uiteraard je mening nog veranderen in voor.

12. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Dat doe ik niet. Ik bedoel dat er zo een thread na 2 uur(of 2 minuten) al weer bovenaan staat, omdat men dan rond de dagwisseling post. Ik zeg niet dat je vaker kan posten!

13. snaat76

snaat76 daPPer

Leuk Bevonden:
    0
    1x per dag kicken zou een stuk eenvoudiger zijn. Als je niet een computer-geek bent(niet iedereen is of kan heel de avond online zijn) kan je toch ook leuk meedoen op de Xbazaar. Voor deze groep mensen zou dit een uitkomst bieden en deze groep zou daar geen misbruik van maken. Ik zie zowieso niet in hoe je hier misbruik van zou kunnen maken. Het gaat toch alleen om xbazaar; dus weinig interessante onderwerpen. Zeker het argument van rond middennacht kicken is natuurlijk onzin. Maakt dat wat uit. Ga dan maar lekker interessante onderwerpen zoeken op xbazaar. Bovendien wordt er met de 24 uurs regel precies op dezelfde momenten gekickt; dus eenzelfde soort vervuiling.
    Maar goed, ik denk dat deze discussie uberhaupt niet gestart zou zijn, als er niet zo gemiereneukt werd over binnen een uur te vroeg kicken. Tuurlijk moet je niet zwart op wit gaan toegeven dat dat mag, maar een beetje tolerantie mag natuurlijk wel.

14. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    De 24-uurs regel is er al zo lang dat ik lid ben en als je je aan de regels houd is dit de beste manier.

Waarom iets veranderen wat al goed is? Je zorgt er alleen voor verwarring mee bij mensen die niet dagelijks op xbazar komen zeker als het na een tijdje niet blijkt te werken en je weer terug na de oude regels gaat.

Als je niet elke keer precies na 24uur online bent en niet kunt kicken is dat toch geen probleem. Dan wacht je toch gewoon nog een dag met kicken .

15. fllix313

fllix313 Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    ik vind het een goed idee 1x per kalenderdatum kicken:)

16. royspijker

royspijker Master

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die regel dus niet goed, vandaar dit topic.

en ik denk juist dat het helemaal niet ingewikkelder word met de nieuwe regel, juist makkelijker.

nu worden er threads gesloten door te vroeg kicken, met de niewe regel denk ik dat dat tot het verleden zal behoren

17. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Te vroeg kicken heeft niets met regels te maken maar met de mensen.Ook al mag je 1 keer per dag kicken er blijven steeds mensen die dan 2x per dag kicken dus veel helpen zal het niet.

18. DarkAlbino nl

DarkAlbino nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :) laatst werd iemands draad gesloten terwijl hij niet eens gekicked had:)

19. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Precies. Welke regel je ook invoert, er zullen altijd threads gesloten worden.. Dat kan je gewoon niet voorkomen.

20. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Meneer Spijker kan er volgens mij gewoon neit tegen dat ze zijn topics steeds sluiten omdat hij te vroeg kicked ;)
    Dus moet er een verandering komen in de regels.
    Ik zou eerst even bij jezelf kijken voor een eventuele verandering :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina