1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

24-uurs Kickregel van de Bazaar

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door royspijker, 17 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. royspijker

royspijker Master

Leuk Bevonden:
    0

Ik heb in de beginpost van dit topig goed uitgelegt waarom ik vind dat de regel verandert moet worden. Dit was eerst niet nodig, omdat de moderators niet al te streng waren en niet keken op een uurtje te vroeg kicken. Die nieuwe mods weten wel erg snel de weg naar de sluitknop te vinden. Vandaar mijn voorstel voor een regelwijziging. Modereren is niet alleen regels opvolgen, maar ook zorgen voor een goede sfeer en door al dat gesluit van threads vind ik de sfeer op de bazaar achteruitgaan.

TimNL + Orcrist: Er word naar mijn mening om 2 redenen te vroeg gekickt:

1: je bent nieuw en kent de regels niet
    2: Je wil nog wel ff kicken deze dag, maar kan niet precies na 24 uur kicken dus doe je het dan meer ff iets te vroeg.

punt 1 blijf je altijd houden, maar van punt 2 bent je na de regelwijziging af.

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik zie hier het probleem niet van in.

Als je te vroeg online bent dan wacht je toch nog gewoon een dag met kicken en bovendien zijn 90% van de (vaste) users normaal gesproken wel vaker dan 1 keer per dag online.

3. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    En daar komt nog bij dat je ook de zoekfunctie kunt gebruiken in de bazaar.
    ALs je dus een game zoekt, zul je die ook vinden.

4. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is gewoon dom, want iedereen hoort de regels te lezen voordat hij/zij ook maar een andere post leest. Je wordt geacht de regels te kennen, doe je dat niet moet je de consequenties dragen.

De regel die op dit moment geldt werkt uitstekend. Ik zie dan ook geen enkele reden om de boel aan te lopen passen voor een enkeling die zonodig eerder wil kicken. Je hebt gewoon te wachten, de spellen rennen toch niet weg.

5. royspijker

royspijker Master

Leuk Bevonden:
    0
    die kickregel is van toepassing bij het aanbieden van games

6. royspijker

royspijker Master

Leuk Bevonden:
    0
    jij vind dat die regel uitstekend werkt. Ik vind van niet. Het gaat niet om eerder willen kicken, het gaat er om dat je niet iedere dag dezelfde tijd achter de pc zit.

Je moet de regel ook niet aanpassen omdat ik dat wil, maar omdet het een verbetering is van de oude regel (altans dat vind ik)

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Maar het moet ook weer geen verplichting te worden om elke dag per sé te kicken. Zoveel beter gaat je draadje er toch ook niet van lopen.

8. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    Aha, dus jij denkt te weten wat ik denk? Knap hoor...

In mijn ogen is er nou niet echt sprake van een verbetering van de regel, aangezien je de regel minder strict maakt. Juist doordat hij duidelijk en strict is kunnen de regels goed worden gehandhaaft. Tot nu toe zie ik (bijna) niemand de regels consequent overschrijden, op jou na Roy. De rest van de leden heeft er blijkbaar (veel) minder moeite mee zich aan de regels te houden. Pas je gewoon aan aan de regels, als wij vinden dat een regel niet het gewenste effect heeft kunnen we hem altijd aanpassen. Nu is dat zeker niet het geval.

PS: je bent zeker ook vergeten waar de edit-knop zit, of lijkt het maar zo?

9. royspijker

royspijker Master

Leuk Bevonden:
    0
    het gaat niet per se om het beter lopen van de thread, het gaat om het principe. het principe dat je elke dag kan kicken en dat je zelf het tijdstip kan bepalen.

hoezo denk ik te weten wat jij denkt?? jij geeft zelf aan dat je het niet eens bent met mijn voorstel en dat je vind dat de huidige regel uitstekend werkt, dus dan weet ik toch hoe jij daarover denkt??

De nieuwe regel is inderdaad minder strikt. dat is ook het doel van mijn voorstel. De nieuwe regel is niet moeilijker te handhaven, eerder makkelijker, want je hoeft geen uren meer te tellen vanaf de laatste kick. Je hoeft alleen nog maar te kijken of er ''gisteren'' bij de laatste kick staat.

je hoeft ook niet zo autoritair te doen dat je zegt:

''Als wij vinden dat een regel niet het gewenste effect heeft.......''

Ik dacht dat dit juist de plaats was voor ons voetvolk om suggesties te doen aan opperwezens zoals jou.

10. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Suggesies ja. Dat wil niet gelijk zeggen dat het gelijk aangenomen wordt ;)

Je valt wel behoorlijk vaak in herhaling... je zou je er ook gewoon bij neer kunnen leggen dat het toch niet gaat gebeuren :)

11. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Klopt, echter moet je ons eerst gunstig stellen door een maagd te offeren en ritueel een geit te slachten. Anders krijg je nooit gelijk hier. :+ Oh btw, bananen doen het ook wel goed. ;)

Anyway; we zullen het intern nog verder in consideratie nemen. Echter verwacht ik dat de huidige situatie zo blijft. Je kan echter wel van ons aannemen dat wel alle aspecten in beraad nemen, en dat we puur en alleen de gebruiksvriendelijkheid van Xbazar in onze gedachten hebben. :)

12. royspijker

royspijker Master

Leuk Bevonden:
    0
    dank je Orcrist. dit vind ik een normale reactie. Ik heb in een eerdere reactie ook al gezegt, dat ik me nu gewoon aan de huidige regels blijf houden en dat als jullie na overleg besluiten de huidige regel te handhaven ik me er dan ook bij neerleg. Ik wacht dus daarover het besluit af. Krijgen we de uitslag in dit topic te horen dan??

Ik doe gewoon een voorstel waar ik in geloof en die ik hier ook verdedig. Mensen kunnen het hier mee eens of oneens zijn. Als mensen oneens zijn geef ik weer mijn tegenargumenten. Dit deel van het forum is hier toch voor bedoeld?????
    Dat Cygnum tegen is dat was mij al duidelijk voordat ik deze topic opende, maar ik vond een deel van zijn laatste reactie wat ongepast, maar het reflecteerd wel zijn houding vind ik tegenover zijn forumgenoten die geen moderator zijn.

13. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    Ieder zijn eigen mening, no problemo. Alleen ben ik ook een mens en geen 'opperwezen' zoals je suggereert. Wellicht dat ik soms ietwat kort door de bocht kan zijn, maar dat heeft gewoon te maken met hoe ik ben. En probeer ik eens netjes te typen (aangezien iemand anders het een probleem vond dat de mods 'teveel' op de gewone leden lijken) is het nog niet goed...

Maar goed, als ik overkom als iemand die denkt beter te zijn dan de rest, is dat een fout beeld dat je schetst van me. Over het algemeen ben ik wel 'te pruimen', maar af en toe kan ook bij mij even de vonk overslaan. In dit geval ben jij degene die de vuurzee over zich heen kreeg. Misschien niet helemaal de bedoeling, maar ook ik ben een mens en leer van fouten, of niet soms?

14. royspijker

royspijker Master

Leuk Bevonden:
    0
    even goede vrienden dan. laten we de uitkomst van het overleg afwachten en ik hou me gewoon aan de regels verder.

zand erover??

15. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het helemaal mee eens. We gaan het intern bespreken en we komen er natuurlijk nog op terug.

16. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Zal ik alvast op de uitkomst wedden?

Het lijkt mij in ieder geval vrij logisch dat die regel niet wordt aangepast. Elke regel brengt problemen met zich mee, deze.. maar ook diegene die jij zelf bijvoorbeeld voorstelt.

Waarom aanpassen? Zodat je elke dag je thread omhoog kan schoppen? Dat maakt toch niet uit, dan wacht je toch een dagje. Maar het gaat om het principe? Onzin, er zijn regels opgesteld om je aan te houden (of gedraag ik me nu slijmerig....), ben je het er niet mee eens, jammer dan.

Mijn €1,00 zoals Grave dat zou zeggen :+

17. snaat76

snaat76 daPPer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik stel voor: Houden van de 24 uurs regel; met een gedoogbeleid van ongeveer een uurtje.

18. UnderCover

UnderCover Xbox Tuig

Leuk Bevonden:
    0
    ik stel niks voor.
    laat de boel gewoon zo.
    boeie.

19. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    Een gedoogbeleid wordt al gehanteerd, alleen wat strakker dan dat uur wat jij zegt. Een exacte tijd is er niet, want als we dat zouden geven zou er weer gezeurd worden als er een of twee minuten eerder gekickt wordt dan het gedoogbeleid toelaat.

20. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Na een admin overleg zijn we tot de conclusie gekomen dat het huidige xbazar beleid gewoon van kracht blijft. Dit vanwege vele verschillende aspecten die er tot leiden dat op deze manier het prettigst gemodereert kan worden, en het makkelijkst gebruik van de xbazar kan worden gemaakt. :)

Helaas moet ik hier meerdere mensen mee teleurstellen maar het is niet anders. Je kan er echter van uit gaan dat we het gebruikers gemak van xbazar in ieder geval voorop hebben gesteld.

- Closed

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina