1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2dehands Xbox One gekocht, wat gebeurt er met de digitale games?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door iamTurk10, 25 dec 2014.

  1. iamTurk10

    iamTurk10 New Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    ik wist niet meteen hoe ik de titel moest omschrijven maar ik heb vandaag een 2dehands Xbox One gekocht met 2 games op de lokale geheugen (Fifa 2015 en Forza Motors 5, digitale versies) en wil die absoluut niet verliezen.

    Als ik van gebruiker verander, gebruikers wis of nieuwe toevoeg dan is er geen probleem aan de hand, maar ik zou graag de Xbox One eens volledig naar de fabrieksinstellingen brengen maar dan staat er duidelijk dat alle opgeslagen games ook verwijdert zullen worden.

    Nu is mijn vraag, kan ik op de één of ander manier een backup maken van die digitale games? Zo ja, hoe?

    Stel als ik geen backup maak, kan ik die game codes opnieuw gebruiken om te installeren of was dat eenmaal en voor 1 email adres geldig? In dat geval het email adres van de vorige eigenaar maar daar heb ik niks meer mee te maken natuurlijk.

    Alle tips en adviezen hieromtrent zijn welkom, zal het enorm appreciëren...

    Mvg
     
  2. iamTurk10

    iamTurk10 New Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Nobody?
     
  3. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Lijkt mij dat die games aan de vorige eigenaar zijn account gelinkt zijn. Weg is pech?

    Xbox Support staat ook e.e.a. erover.

    Daarom wil ik nog altijd een disc hebben.

    Misschien andere mensen nog ervaringen?
     
  4. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Voor zover mij bekend is, zijn digitale games gelinked aan het account waarop ze gekocht zijn.
    Als jij toegang hebt tot deze account (die van de verkoper) is er niets aan de hand.
    Download het profiel zodra de Xbox One leeg is, en je kan de games opnieuw downloaden.
    Mits je wel toegang hebt, verander de gegevens / het wachtwoord op deze account, zodat de vorige eigenaar er niets meer mee kan.

    Heb je geen toegang tot zijn/haar Live profiel, kun je fluiten naar de games.
    Gamecodes heb je niets meer aan, die zijn slechts 1 maal geldig.
     
  5. iamTurk10

    iamTurk10 New Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    En als ik bijvoorbeeld een externe harddisk zou aansluiten op de Xbox en dan die digitale games zou backuppen? Zou dit geen oplossing kunnen zijn?

    Want op dit moment ben ik ingelogd op mijn eigen account, dus niet meer op de account van de vorige eigenaar en ik kan die games toch nog spelen...
     
  6. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Op je eerste punt, nee.
    Zo werkt het helaas niet, voor zover ik weet.

    Op je tweede punt. Je kan de games spelen, omdat (waarschijnlijk) het profiel van de vorige eigenaar nog op de Xbox staat.
    Zolang deze erop staat, en de games ook, kun je ze natuurlijk gewoon spelen.

    Maar, als de vorige eigenaar besluit opnieuw een Xbox te kopen en zijn profiel daarop te installeren, ben jij de toegang tot deze games wel kwijt.
    Deze 2 games zijn redelijk goedkoop te vinden op Marktplaats en onze eigen X-Bazar.
    Voor een paar tientjes ben je al klaar, en zeker van je eigen games. :)

    Hopelijk heb je er wat aan.
     
  7. iamTurk10

    iamTurk10 New Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste,

    de account van de vorige eigenaar staat er niet meer op, deze heb ik verwijdert maar toch kan ik die games spelen...

    Verder heb ik de DLC codes van de digitale versies van die games ook meegekregen, maar zoals je eerder aangaf denk ik ook dat je die maar éénmalig kunt gebruiken.

    Maar wat mij verbaasd is dat ik die games wel kan spelen op de Xbox terwijl de account van de vorige eigenaar verwijdert is.

    Maar ik vrees er voor dat wanneer ik de Xbox helemaal zal formatteren dat ik die games definitief zal verliezen.

    Daarom vroeg ik mij af hoe dat zou werken als ik die games op een externe harddisk zou zetten, ik heb namelijk dit advies op een ander site gekregen maar moet het nog proberen en uittesten, maar om dat uit te testen heb ik een ander Xbox nodig en dat heb ik voor het moment niet, verder ken ik ook niemand die een Xbox One heeft hihi

    De tijd zal het uitwijzen :)
     
  8. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik heb hetzelfde met mijn Fifa. Je kan de games spelen omdat de account van de vorige eigenaar jou Xbox nog als home console heeft. Alle games worden lokaal altijd gedeeld indien ze dezelfde home console hebben. Zodra hij dus ergens anders inlogt en instelt als zijn home console kun je de games niet meer spelen. Account verwijderen maakt niet uit, blijft op de achtergrond wel ergens hangen.
     

Deel Deze Pagina