Een aantal leuke reacties in dit topic...Ik ben in het kader van de discussie eigenlijk wel benieuwd welke rol dat gamen in eenieders leven speelt.
Dit zal wellicht anders zijn voor een scholier, student of iemand die werkt; en de fase waarin je in je leven zit (en dus gerelateerd aan leeftijd).
Als ik naar mij eigen leven kijk dan zie ik een baan die veel tijd en energie opeist, soms ook in de avonduren, een vriendin die je uiteraard ook de nodige aandacht moet geven*) , je vrienden, twee maal per week (vecht)sport e.d. Mijn 'vrije tijd' besteed ik dan aan wat (andere) hobbies, waaronder ook (af en toe)gamen. Eigenlijk heb ik te weinig tijd voor de dingen die ik zou willen doen. Dus dat betekent keuzes maken. Wat gamen betreft:
- Soms lever je wat nachtrust in, om toch even dat leveltje af te maken
- Soms ga je die ene dag toch maar niet sporten, om toch even die nieuwe game te proberen
- Soms negeer je buiten de (zeldzame) zonnige dag vanwege een op dat moment verslavende game
- Soms kies je ervoor om een avond eens niet je vrienden te ontmoeten, maar om wat tijd 'voor jezelf' te pakken in de vorm van een game
Het gaat allemaal om balans, en ik zoek altijd naar de gezonde middenweg, maar hoe ligt die balans bij jullie?
Ik heb in ieder geval meestal niet de tijd (of de zin) om een game helemaal uit te diepen of in de puntjes te beheersen (en wordt dus regelmatig 'geowned' door allerlei snuiters). Maar goed , ik heb wel nog een ander leven....
Kan gamen misschien voor sommige mensen wel iets uit je echte leven compenseren (bijvoorbeeld voor die gasten die in het echte leven helemaal niks te 'ownen' hebben)? En heeft een dertig plusser (want daar gaat de topic over) wellicht minder behoefte om te 'rulen' om xboxlive? Wie het weet mag het zeggen.
Of wordt ik nu te filosofisch op dit xbox forum? Zo ja, dan stop ik accuut mee en ga weer gewoon op nazi's schieten....
Laatst bewerkt: 3 jan 2006