1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

30 plus gamers xThread

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sony, 2 jan 2006.

  1. TaMMie

    TaMMie Vrouw van...

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag me bijna scharen onder de grote kudde van 30-ers (nog 6 maanden) en ja, ik game....zit vele avonden in het donker Duitsers neer te knallen of ik rij een paar rondjes door Vegas....

    Daarnaast ben ik ook nog een vrouwelijke gamer...er zijn er denk ik niet veel als ik ;)

    Maar ik heb er lol in en daar gaat het bij het gamen toch om? Niet om je leeftijd en/of geslacht :)
     
  2. marine robin

    marine robin ODST Sniper NL

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    mij maakt het niet uit wat de leeftijd is ... maar ik kan er niet tegen als je z'n licht k,u,t stemmetje door je headset krijg te horen van iemand die net 10 jaar os ofzo.
    ik ben zelf 17 .en ik ben altijd sereuis in game ongeacht wat de game is. :) ;)
     
  3. marine robin

    marine robin ODST Sniper NL

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    geef ik je helemaal gelijk in ;)
     
  4. Feodor

    Feodor Active Member

    Berichten:
    1.588
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel(de) heel vaak met 30 en soms wel 40+ers op Xbox Live. Met name in Ghost Recon 2 en Rainbowsix 3 (black arrow) waren/zijn ze te vinden..

    Ik vind het wederzijds wel cool :)
     
  5. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind oudere gamers te vet, mijn vader vind het ook weleens leuk, hij vind het prachtig om te zien maar voor de rest bakt ie er echt helemaal niks van :p
     
  6. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Frohike is 40 geworden vandaag.
     
  7. Zeppy

    Zeppy Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Bwaaa, ik behoor met mijn 36 jaartjes ook tot de "oudere" gamers maar nooit probs mee gehad toen ik bv veel Quake online speelde op de PC.
    En ja, ik heb de eerste console's zien komen en betrapte mezelf er laatst op dat ik net zo enthousiast was met het ophalen van mijn nieuwe Xbox 360 als bv mijn Atari 2600 of Coleco Vision jaaaaaaren geleden:D
    Denk dat het daarom altijd wel zal blijven trekken, vooral omdat je het allemaal hebt zien komen en groeien.
    Maar goed, ik moet wel toegeven dat ik minder interesse in het Xbox live gebeuren heb en wel om de volgende redenen:
    * Ik heb geen zin om te communiceren via zo'n headset
    * Ik mis een muis voor snelle actie (speel graag shooters, en zonder muis ben ik nog "langzamer" lol)
    * en idd denk ik dat er veel console spelers te jong zijn waardoor ik mezelf te oud ga voelen8)

    Hoe dan ook, leuk om wat te lezen over "oudere" 360 gamers *) *)
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik ben 30 .. bijna 31 bejaard ... en de meeste broekies maken me dan ook af ... vind ik het erg ... nee, ik heb veel plezier :+
     
  9. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    K zou ff docter Phil bellen:p


    Wat ik vind dat 30 plussers Tenminste mensen zijn die met de tijd meegaan. Als ik mensen zie spelen van 80 jaar die op nazis aan het schieten zijn vind ik dat geweldig or:D
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    @Gods Gamer , 49 jaartjes jong inmiddelds en nog lang niet moe gegamed.:+

    @sony , je moet je nog láng geen zorgen maken , er zijn hier nog meerdere oudere krakken actief die zichzelf nog véél te jong vinden om daarmee te stoppen . O-) 8)
     
  11. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Deze thread beetje door liggen lezen.
    Best interessant wat de meningen eigenlijk zijn.

    In elk geval vind ik niet dat als je 30 + bent je niet bezig kan houden met Games.
    Oké, ik ben op dit moment 16 jaar, en weet natuurlijk niet hoe ik daar dus ongeveer over 14 jaar overdenk.
    Maar mijn gedachte is nu, dat ik altijd wel zou blijven gamen. Ook als ik tegen de 30+ aan begin te lopen :)!

    Het lijkt mij wel dat je dan idd, eigen leeftijdsgenoten wilt in je Friendlist.
    Echter lijkt mij (aangezien ik dat nu ook vind) het gamen met gewoon kerels van 15 tot ... weet ik veel welke leeftijd, als IK rond de 30 ben nog altijd leuk.

    Mij maakt het niet uit hoe oud personen zijn, zolang ze maar normaal gamen.
    Als een kereltje met een hoge piep stem begint te schreeuwen en te zingen, vind ik dat net zo irritant als wanneer een kerel van 35 dat doet.

    En zo is het :p.
     
  12. Nord1n

    Nord1n Guest

    Ik ben zelf 15jaar, en ik speel regelmatig tegen mensen van mijn leeftijd.
    Maar ik kom ook vaak 30+ nederlanders tegen, en eigenlijk is het gezelliger om tegen hun te spelen. Ik ben niet altijd serieuws en dat zijn me vrienden ook niet met halo2, die zitten de hele dag te lullen over hun weekend blabla. Maar als ik met iemand speel die 30+ is, dan is het eigenlijk wel relaxed gamen, want je bespreekt de tactiek etc.

    Kortom leuker eigenlijk ;)
     
  13. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Dat klopt volledig!!
    Wanneer je met ouderen mensen speelt, speel je ook vaak veel relaxter qua taktieken.
    Vooral prettig bij spellen als Ghost Recon en Halo 2.

    Het is gewoon idd zo, dat je met ouderen personen gewoon vaak via tactieken kunt spelen, en dat dat niet lukt met jongeren personen.
    Ook vaak omdat ze niet naar elkaar willen luisteren en hun eigen plan trekken :p.
    Zou het aan de leeftijd liggen?
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf 22, en hoewel ik mezelf al best "volwassen" voel (nja, voor een deel dan....volledig volwassen worden doe ik nooit O-) ) heb ik juist alleen maar respect voor "oudere" gamers ! :D

    Echt serieus, "Was mijn vader maar zo" denk ik weleens :cool:

    Mijn ervaring is ook dat ik het fijner vind om met wat "serieuzere" gamers te spelen online. En vaak gaat dit ook wel gepaard met leeftijd vind ik, want mijn ervaring is dat de vocabulaire van de gemiddelde "puber" online niet verder komt dan "jij bent n00b" of "ik own jou" of iets in die trend ;)

    Ik wil hiermee overigens niet zeggen dat per definitie iedere gamer van onder de 20 zich zo gedraagd, voordat ik straks heel veel mensen beledig :+

    Maar goed, ik ben dus geen 30 plusser....maar wel iemand die zich serieus gedraagd op Live en waarmee over het onderwerp games ook altijd te babbelen valt. Add me gerust zou ik zeggen voor de volwassen mensen hier ! :)

    EDIT : Zolang ik adem zal ik gamen, tot die groep behoor ik. Dus ik kan me goed voorstellen dat ik dit over tig jaar nog steeds doe. Op mijn graf wil ik ook "Game Over" hebben staan later, en dit jongens en meisjes.....is geen grap :+
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2006
  15. Sony

    Sony Geriatric Gamer

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Een aantal leuke reacties in dit topic...Ik ben in het kader van de discussie eigenlijk wel benieuwd welke rol dat gamen in eenieders leven speelt.

    Dit zal wellicht anders zijn voor een scholier, student of iemand die werkt; en de fase waarin je in je leven zit (en dus gerelateerd aan leeftijd).

    Als ik naar mij eigen leven kijk dan zie ik een baan die veel tijd en energie opeist, soms ook in de avonduren, een vriendin die je uiteraard ook de nodige aandacht moet geven*) , je vrienden, twee maal per week (vecht)sport e.d. Mijn 'vrije tijd' besteed ik dan aan wat (andere) hobbies, waaronder ook (af en toe)gamen. Eigenlijk heb ik te weinig tijd voor de dingen die ik zou willen doen. Dus dat betekent keuzes maken. Wat gamen betreft:

    - Soms lever je wat nachtrust in, om toch even dat leveltje af te maken
    - Soms ga je die ene dag toch maar niet sporten, om toch even die nieuwe game te proberen
    - Soms negeer je buiten de (zeldzame) zonnige dag vanwege een op dat moment verslavende game
    - Soms kies je ervoor om een avond eens niet je vrienden te ontmoeten, maar om wat tijd 'voor jezelf' te pakken in de vorm van een game

    Het gaat allemaal om balans, en ik zoek altijd naar de gezonde middenweg, maar hoe ligt die balans bij jullie?

    Ik heb in ieder geval meestal niet de tijd (of de zin) om een game helemaal uit te diepen of in de puntjes te beheersen (en wordt dus regelmatig 'geowned' door allerlei snuiters). Maar goed , ik heb wel nog een ander leven....

    Kan gamen misschien voor sommige mensen wel iets uit je echte leven compenseren (bijvoorbeeld voor die gasten die in het echte leven helemaal niks te 'ownen' hebben)? En heeft een dertig plusser (want daar gaat de topic over) wellicht minder behoefte om te 'rulen' om xboxlive? Wie het weet mag het zeggen.

    Of wordt ik nu te filosofisch op dit xbox forum? Zo ja, dan stop ik accuut mee en ga weer gewoon op nazi's schieten....
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2006
  16. Robertione

    Robertione Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil nog weleens counterstrike spelen online, maar dan zit je over het algemeen met jongens tussen de 11 en 15 jaar die niets anders doen dan schelden, irriteren, huilen etc.

    Dus ik heb liever oudere gamers tegen me dan de netgenoemde doelgroep
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha voor mij is gamen meer dan een hobby, echt een passie. Ik game al vanaf m'n 6e, en zoals ik al zei zie ik het mezelf doen tot m'n graf ;)

    Momenteel zit ik thuis, ik werk niet en ga niet naar school....mijn vriendin en veel vrienden hebben wel dat normale leven, dus vaak ben ik op mezelf aangewezen om me te vermaken, vooral overdag dus. Nja dan mag je 3 keer raden hoe ik m'n tijd meestal invul ;) Momenteel heb ik ook last van een omgedraaid dag en nachtritme, dus ook 's nachts een potje gamen tot vroeg in de morgen is er vaak bij.

    Gamen heeft altijd een belangrijke positie ingenomen in m'n leven, en dat zal het ook altijd blijven doen. Als ik straks weer full-time werk wordt de tijd die ik eraan kan besteden vanzelfsprekend minder en zal ik, net wat je beschrijft, wat vaker keuzes moeten gaan maken. Maar stoppen met gamen ? Voor geen mens :+
     
  18. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bent zeker niet de enige.. Ik ben zelf ook 35, en bijna alle mensen op mijn friendslist zijn ook 30+ (Nederlanders, Engelsen, en Amerikanen).. Ik ben met 35 zelfs nog 1 van de jongste, en van een paar spelen de kids ook al mee.. :cool:
     
  19. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    36 lentes jong en al 23 jaar aan het gamen sinds de ZX Spectrum 48k (met als eerste game Manic Miner voor de nostalgisten onder ons... ;) ).

    Mijn vriendin heeft helaas je invite geweigerd Emilio (sja...vrouwen en de 360)...dus als je em opnieuw zou kunnen versturen verhelpen we dit euvel wel....lol...

    Owww...btw....wel een handige thread daar ik me ook liever schaar onder de wat "oudere" gamers dan onder het jong grut....
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2006
  20. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf 29 en de wederhelft van Tammie en beide redelijk fanatieke gamers al moeten we het ook af leggen tegen al die jeudigde handjes maar dat maakt het er voor mij in elk geval niet minder leuk op. Ik weet eigenlijk niet beter dan dat ik al mijn hele leven game, generaties consoles zijn er door mijn handen gegaan ik hoop dat er nog vele zullen volgen.

    Gamen is voor mij een heerlijke manier van ontspannen en me eventjes in een andere wereld te wanen en al het andere even te kunnen vergeten.

    In het dagelijks leven zit ik voor mijn werk al ruim 8 uur per dag achter het beeldscherm en als je hobby dan ook nog eens achter een scherm of in ons geval doek van 2.4m breed plaatsvind dan vinden de oogjes dat niet altijd even leuk :)

    Zelf geef ik ook de voorkeur aan wat volwassenere gamers want daar kun je in de regel wat meer van op aan, die rennen niet als een kip zonder kop rond.
     

Deel Deze Pagina