1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

30 plus gamers xThread

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sony, 2 jan 2006.

  1. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik ken een man van 50 ? denk ik.. en hij zit elke avond op halo 3.. die man heeft een vrouw en 2 kinderen haha
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    in onze clan hebben we ook een 50+-er zitten (55 oid) die zwaar gears-addict is :+
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik ben 41 en ik game iedere dag op mn xbox.

    Kinderen begin ik niet aan. Besteed liever mn geld en mn tijd aan mn vrouw en mezelf.
    Zij heeft ook een xbox trouwens, maar ik ben degene die zwaar verslaafd is. Ik heb niet voor niets een game-room _O_

    Het voordeel aan deze leeftijd is dat ik niet hoef te sparen voor een game of accessoires. Die koop ik gewoon.
     
  4. tigrau69

    tigrau69 DEVIL

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    0
    slaat ook weer nergens op.

    jij vind het okay als oudere mensen gamen:confused: leuk dat je het okay vind, maar al was dat niet zo, je bent 14.

    maar als ze kinderen hebben moeten ze niet verslaafd worden :confused: juist kinderen zijn vaak verslaafd en kunnen geen regelmaat hierin vinden.

    sorry hoor, maar zoals ik al eerder zei, kinderen onder de 10 jaar kunnen beter van consoles afblijven.

    en de pubertjes die het okay vinden dat wij ouwe bokken gamen, wij gedragen ons een stuk beter dan jullie.

    en vergeet niet, dat de game industrie ook grotendeels in leven wordt gehouden door de ouwe bokken die geen zakgeld hoeven te sparen of hun console ombouwen om illegaal te spelen omdat wij het gewoon kunnen betalen.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  5. jeffreythespartaan

    jeffreythespartaan Schaduwspits

    Berichten:
    629
    Leuk Bevonden:
    0
    Voel je je een beetje aangevallen ofzo? Ik heb het tegen niemand persoonlijk, maar ik bedoel er mee te zeggen ook al verwoord ik het mischien wat raar dat het gamen meer voor de jongere generatie vind. Ik vind het oke dat oudere mensen ook gamen, maar de meeste zullen wel een gezin hebben en ik vind dat die er niet mag onder lijden.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waarom moeten kindern van onder de 10 van consoles afblijven :confused:

    Ik heb bijvoorbeeld uren speelplezier gehad met mijn zoon met Kameo (was ie een jaar of 8). Hij heeft ontzettend veel plezier gehad aan meerdere Pokemonspellen en is gek op RTS achtige dingen.

    Hij speelt daarnaast graag buiten, met Technisch lego, leest boeken, zit op Streetdance en gitaarles. Dus afstompen doet ie er niet van ;)

    Ik zie hem liever een puzzelspelletje spelen op zijn ds dan dom achter de tv hangen.
     
  7. jeffreythespartaan

    jeffreythespartaan Schaduwspits

    Berichten:
    629
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, ben het met je eens! En sommige kinderen steken er soms ook nog wel iets van op. Zoals puzzeltjes spelen etc is opzich goed voor de hersenen.
     
  8. tigrau69

    tigrau69 DEVIL

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Kevf: als je zoals jij, een verantwoordelijke ouder bent dan kan het idd. maar je weet toch ook wel dat dit bij velen niet zo is.
    ik heb het verder ook met name over het online game gebeuren, en zeker bij fps. vaak zijn het dan de 8 of 9 jarigen die helemaal uit hun dak gaan enzo.

    @ jeffreythespartaan: ik voel me niet aangevallen maar wel aangesproken.
    verder kan jij wel vinden dat het voor de jongere generatie is, maar waar ligt de grens?? en ga jij dan straks over 10 jaartjes stoppen met gamen?? je hebt gelijk dat het gezin er niet onder mag lijden maar denk dat dit maar zeer zelden voorkomt. ik heb geen kinderen trouwens, woon samen en heb een vriendin en een hond. geen van de twee lijd onder mijn gameverslaving :thumbs:
     
  9. jeffreythespartaan

    jeffreythespartaan Schaduwspits

    Berichten:
    629
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigelijks is er geen specifieke grens, maar ik vind tussen de 20 en 25 wel een mooie leeftijd. En of ik over 10 jaar ga stoppen met gamen, dat denk ik wel. Ik denk dat ik dan meer met uitgaan bezig ben enz. ,maar het kan ook zo zijn dat ik af en toe die xdoos aan doe met vrienden. Mooi trouwens dat er bij jou niemand onder lijd!:thumbs: Maar je zegt ''gameverslafing'' Wat is eigelijks gameverslafing? 5 uur per dag 10 uur per dag?
     
  10. tigrau69

    tigrau69 DEVIL

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    0
    hahaha, ik durf te wedden dat wanneer jij 25 bent, je zeker weten nog gamed. en geloof me, meisjes, uitgaan kan er allemaal prima naast. ik ging naast het gamen ook gewoon elke vrijdag en zaterdag uit en ben sinds me 18 nooit langer dan 3 mnd vrijgezel geweest.
    als je 14 bent klinkt 25 en 30 heel oud, i kow, maar geloof me, ik voel me echt geen oude bok en wordt ook altijd jonger geschat.

    gameverslaving: geen idee, ik maak er meer een grap van over mijzelf. in principe is iets een verslaving als de rest van je leven of gezondheid eronder lijdt. bij mij is dat niet zo, ik heb gewoon een normaal sociaal netwerk van vrienden, heb een baan enz.... ik game niet 10 uur per dag, meestal zo'n 3 uurtjes per dag doordeweeks en in het weekend stuk meer, zo'n 10 uurtjes max.
     
  11. gnudde

    gnudde MGMT

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb gisteren mijn neefje van 7 op bezoek gehad, vond de demo van Batman helemaal geweldig (om te kijken dan) en was helemaal weg van Flatout UC en Viva Pinata. Hij vindt het wel retevet om zo'n oom van 36 te hebben die nog gamed :p
     
  12. tigrau69

    tigrau69 DEVIL

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    0
    er zijn natuurlijk wel spelletjes die geschikt zijn voor kinderen. en die kinderen vinden het idd leuk als jij als ouwe bok dan gamed met ze.

    wat ik wel grappig vind, is dat de instelling van de jongere gamers is dat je op zo'n leeftijd niet hoort te gamen. dus gedraag je naar je leeftijd.

    maar als je het omkeert zijn ze het er niet mee eens.

    als je jonger dan 18 bent, mag je dus een heleboel toffe spellen niet spelen, dus dan moet je je ook naar je leeftijd gedragen.

    @ jeffreythespartaan wat vind jij hiervan: wij zijn dan volgens jouw te oud om te gamen. maar jij bent er te jong voor. een heleboel games die jij speelt zijn 18+
     
  13. jeffreythespartaan

    jeffreythespartaan Schaduwspits

    Berichten:
    629
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je toch weer een punt waar maar 1 andwoord voor is: Je hebt gelijk! Ik ben ook weer zo iemand die het ook gewoon toegeeft;) Ik neem mijn woorden terug want ik heb ik eigelijks geen reactie op:emo:
     
  14. tigrau69

    tigrau69 DEVIL

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    0
    hahaha, gelukkig zijn we allemaal niet zo moeilijk en is dit voor iemand van 14 een heel volwassen reactie;)

    ik denk namelijk dat gamen niet leeftijdgebonden is. het gekke is, je kan niet bepalen waarom iemand gamen leuk vind. er zijn genoeg 25+ gamers en er zijn ook 18- mensen die absoluut niet gamen en er ook niks aan vinden.

    mijn broer gamede ook niet tot een aantal jaren terug. toen hij puber was was hij meer met dj zijn en muziek bezig. nu heeft hij dan wel een xbox1, maar is echt maar een casual gamer. hij is 33.

    en dan zijn er weer genoeg die dus idd rond hun 20 tot 25 ermee stoppen.

    toch gek allemaal
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ja, hoe zit dat eigenlijk met games?
    GTA4 is bijvoorbeeld 18+, maar het zou mij verbazen als er aan de kassa in de winkel geweigerd wordt deze game te kopen.

    De gemiddelde leeftijd van gamers stijgt sowieso. Komt natuurlijk omdat sinds de komst van de eerste playstation er ineens veel meer mensen gingen gamen.
    Veel van deze mensen gamen nog steeds (ik bijvoorbeeld) en dus stijgt de gemiddelde leeftijd hoewel er natuurlijk ook nieuwe aanwas is van jongeren.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    je neefje van 7 batman aa laten kijken....je weet dat er zoiets is als leeftijdsrating?

    Anyways het is een zware dag, nu oldskool er uit ligt :'-(
     
  17. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Het beleid van Intertoys zegt deze games inderdaad te weigeren, al deed ik het zelf nooit. Puur omdat ik het onzin vind. Het is een taak van ouders, niet winkels. Hou gewoon je kinderen in de gaten.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    idd en kids moeten ook gewoon drank kunnen kopen aan de bar, wiet kunnen halen in de shop en tattoo's laten zetten 8)

    een beeeeeetje overheidsbemoeienis mag wel imo :)
     
  19. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, leuk topic. Ik ben tegen de 40. Mijn tante is al 68 geloof ik. En die heeft ooit eens een playstation 2 gehad van mij oom, haar vent dus.

    En sindsdien zit zij elke avond boven spellen als tomdraider en doom te spelen. En mijn oom zit chag beneden, hij heeft toch een partij spijt dat die die console heeft gegeven, haha. En hoe vaak dat zij al gebeld heeft. Maandagnacht om 4 uur gaat de telefoon. Dan neem ik op, ze neemt niet eens de moeite te zeggen wie ze is, maar vraagt meteen, uhmmm, ik zit in level 5,3 en ik kan die hendel niet vinden, waar zit die? Nou, als je net wakker wordt gebeld dan weet je echt niet waar ze het over heeft. Maar toch, ik vind het echt retegaaf. En ik heb mijn tante van bijna 70 unreal tournement zien spelen, en tot mijn grote verbazing: she kick's ass!! Het is ook uitermate lachwekkend om je tante te horen en te zien als ze een game speelt. ;-)

    Maar ik vraag me het ook wel eens af, wordt of ben ik niet te oud voor games.

    20 jaar geleden zaten we met 10 man een voetbaltoernooi te houden, met bier en een rijsttafel. En dat doen we nu nog steeds. En het lijkt wel of dat die avondjes steeds leuker worden. (of schaarser???)

    10 gasten allemaal ruim de 30 gepasseerd, en een game avond is gegarandeerd een topavond. Dat was vroeger zo, en dat zal altijd zo zijn.

    Ik denk dat leeftijd geen enkele rol speelt of je games leuk vind. Ik denk wel dat hoe je een game speelt wel met leeftijd te maken heeft.

    Uiteraard heb je uitzonderingen. Jonge gasten die serieus in een clan kunnen, helaas zijn er ook vele ouderen die zich gedragen als kleine kinderen. Maar ach, daar zijn de games ook een beetje voor, lekker ongegineerd lopen vloeken tegen wat pixels.

    Ennuh, het ligt nooit aan ons he..........
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2009
  20. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7

    Het gaat er niet om hoe oud je bent maar of je je vermaakt met video spellen.
    Misschien kan ik er niet over mee praten want ik ben 19 en ben dus nog steeds een broekie in het begin van zijn leven.
    Maar toch geef ik mijn mening mee, Als ik rond de 40 ben zal ik nog steeds video games spelen, daar ben ik van overtuigd maar niet meer zo intensief en zo veel.
    vorig jaar rond deze tijd was ik een die-hard gamer die in clans zat en veel games speelde en al mijn tijd hier in stak.
    En dan kijk ik nu naar mezelf en dan zie ik een persoon die meer geniet van de kleine dingen om zich heen dan die zoveel geniet van video games die hij zo veel speelde.
    Ik heb een vriendin sinds een half jaar en ik ben zo gelukkig met haar en dan heb ik meer zin om naar haar toe te gaan dan dat ik video games speel terwijl dat vorig jaar niet zo was, dan had ik video games gekozen.
    oftewel, Naarmate je ouder wordt ga je misschien meer focussen op andere dingen en worden video games niets meer dan een hobby of leuke bezigheid (met uitzondering op de die-hard gamers:9)
     

Deel Deze Pagina