Haha, leuk topic. Ik ben tegen de 40. Mijn tante is al 68 geloof ik. En die heeft ooit eens een playstation 2 gehad van mij oom, haar vent dus.
En sindsdien zit zij elke avond boven spellen als tomdraider en doom te spelen. En mijn oom zit chag beneden, hij heeft toch een partij spijt dat die die console heeft gegeven, haha. En hoe vaak dat zij al gebeld heeft. Maandagnacht om 4 uur gaat de telefoon. Dan neem ik op, ze neemt niet eens de moeite te zeggen wie ze is, maar vraagt meteen, uhmmm, ik zit in level 5,3 en ik kan die hendel niet vinden, waar zit die? Nou, als je net wakker wordt gebeld dan weet je echt niet waar ze het over heeft. Maar toch, ik vind het echt retegaaf. En ik heb mijn tante van bijna 70 unreal tournement zien spelen, en tot mijn grote verbazing: she kick's ass!! Het is ook uitermate lachwekkend om je tante te horen en te zien als ze een game speelt. ;-)
Maar ik vraag me het ook wel eens af, wordt of ben ik niet te oud voor games.
20 jaar geleden zaten we met 10 man een voetbaltoernooi te houden, met bier en een rijsttafel. En dat doen we nu nog steeds. En het lijkt wel of dat die avondjes steeds leuker worden. (of schaarser???)
10 gasten allemaal ruim de 30 gepasseerd, en een game avond is gegarandeerd een topavond. Dat was vroeger zo, en dat zal altijd zo zijn.
Ik denk dat leeftijd geen enkele rol speelt of je games leuk vind. Ik denk wel dat hoe je een game speelt wel met leeftijd te maken heeft.
Uiteraard heb je uitzonderingen. Jonge gasten die serieus in een clan kunnen, helaas zijn er ook vele ouderen die zich gedragen als kleine kinderen. Maar ach, daar zijn de games ook een beetje voor, lekker ongegineerd lopen vloeken tegen wat pixels.
Ennuh, het ligt nooit aan ons he..........
Laatst bewerkt: 14 sep 2009