Met een muis heb je gewoon VEEEEL meer controle over het richten. Je gebruikt je gehele handpalm voor de besturing van je aim en dit is een beweging die heel natuurlijk voor je is omdat je deze ook gebruikt om internet te surfen etc. Richten met een stickje op je controller is veel minder precies omdat je hier maar 1 vinger voor gebruikt. Natuurlijk zullen er mensen zijn die dit supergoed kunnen want oefening baart kunst maar het heeft geen uitleg nodig dat een muis toch de voorkeur zal hebben.
Ik zie deze ontwikkelijk met gemengde gevoelens tegemoet. Ik kocht juist een xbox360 omdat ik meer relax wou gamen maar dan wel graag met een competitie gevoel van xboxlive. Stel dat je met een game zoals halo3 graag competitie wil spelen dan moet je bijna wel zon apparaat aanschaffen om met het niveau meet te kunnen. Dit zal bij mij resulteren dat ik mijn xbox op mijn pc tft aansluit samen met muis en toetsenbord hierdoor zal het dus een versimpelde pc zijn. Erg zonde.
Ik hoop dat Microsoft hier wat aan gaat doen. Gelukkig komen er wel steeds meer games die juist voor de controller zelf gemaakt zijn zoals Gears of War. Mocht dit de trend zijn dan zie ik toekomst voor de controller in Shooterland. Zo niet dan ben ik terug bij af.. ( het pc game gevoel )
Laatst bewerkt: 21 dec 2006