4-daagse, doorgaan of niet?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door basovich, 18 jul 2006.

1. basovich

basovich Guest

ik las dit op planet.nl :eek::

wat vinden jullie hiervan, moet het doorgaan ofniet?

2. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het is al afgelast:)

Ach ik vind het mensen hun eigen verantwoording...je hoeft er niet aan mee te doen...

Net zoals de elfstedentocht...

3. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ach, van mij had het wel door mogen gaan. :)

4. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Natural selection. ;)

5. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Haha, ach als je onvoorbereid op pad gaat zonder training is het indeed je eigen schuld, ik zal er in ieder geval niet van wakker liggen.

6. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    tja als je met dit weer een vierdaagse wil wandelen.. dan weet je dat ten eerste dus je eigen verantwoordelijkheid en moet je ook genoeg drinken meenemen. ik geloof dat ze zeiden dat je wel 2 liter per uur nodig had!.
    mij lijkt dat je het ook wel in de gaten hebt als je beetje licht in je hoofd wordt.. dan ga je toch ff zitten. wel schokkend twee doden, maar.. ja ik zou het niet aflassen. zag op tv ook zo'n groep bejaarden.. omg..

7. mars15

mars15 Guest

hardlopers... zijn doodlopers

8. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Hoogstaande reactie, maar niet heus.

9. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    het is toch een eigen keuze?
    vind het wel erg dat er twee zijn overleden, maar je kiest ervoor om te lopen.
    anders had de leiding het gewoon moeten aflassen als ze het te gevaarlijk vonden. In zuidelijke landen overleidt ook weleens iemand ten gevolgen van de hitte.. maar die gaan echt niet tientallen kilometers lopen daarin.

10. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Pikkie toch. Zeg je dat ook als je moer aan ****** zou overlijden, omdat ze de gezondheid niet zo nauw nam?

Voor veel deelnemers gaat er een intensieve training aan vooraf, ze werken daar maanden naartoe. Denk je in april enig idee te hebben hoe warm het in juli is? Denk je nu echt na al die trainingsuren dat je de zelfkennis hebt om niet mee te doen? In zulke gevallen moet je tegen jezelf in bescherming worden genomen.

11. mars15

mars15 Guest

ga toch weg joh , je irriteert me :'-(

12. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    3-0
    2-4

Helemaal niets in ........ :lol:

Hup, maar weer snel die stoere combiverhaaltjes hier neerzetten. Onze enige echte forumhooligan Marsje. :lol:

13. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Je naam slaat niet op je gedrag, doe even normaal. Je kan het ook op een normale manier zeggen dat die normaal moet doen.

Ontopic weer

14. basovich

basovich Guest

idd, niet zo triest doen jongen :confused:..ik vind het gewoon hen eigen schuld..maar dat is ook bijv. met long****** door het teveel roken.

EDIT: haha grappig als ik K*nker type dan zie je sterretjes :)..

Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2006
  15. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon door laten gaan, het is je eigen verantwoording, andere mensen hebben er keihard voor getraind en die kunnen dan niet lopen omdat een aantal andere mensen het niet aankunnen

16. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat het niet doorgaat.. Maar ik kan wel enig begrip opbrengen.

17. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Right, eigen verantwoording. Er zijn vandaag 2 mensen overleden door de hitte, die morgen alleen nog erger zal worden. Denk je dat men nog meer doden zal "accepteren" onder het mom van "eigen verandwoording"?
    Denk het niet. Goed dat het is afgelast.

18. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Ik vind het goed dat het is afgelast. Om de reden dat er nu al is gebleken dat er niet genoeg hulpdiensten aanwezig zijn. Ze zijn er wel maar met deze hitte kun je het gewoon niet aan.
    Het is niet verantwoord om lopers met deze hitte die afstanden te laten lopen. Natuurlijk zitten er ook ervaren lopers bij maar met deze hitte kijkt men toch wel naar iedereen.

Mensen weten vaak wel wanneer ze op tijd moeten stoppen. Ook tijdens het lopen van de vierdaagse. Maar de reden dat mensen juist door willen gaan is dat het lopen van de nijmeegse vierdaagse respect verdient denk ik. En als je iets echt wil, zoals bijvoorbeeld vrijdag in triomf over de 'Via Gladiola' lopen..dan ga je ver.

Natuurlijk is een goede training van belang van te voren en goed drinken. Maar deze hitte zie je niet van te voren aankomen. De laatste kilometers over de dijk waar geen schaduw is of watervoorziening was.. dat is een fout van de organisatie geweest naar mijn mening.

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Idd goed dat het is afgelast. Ook goed getrainde/voorbereide mensen kunnen onverwachts door de hitte bevallen worden.

Uitdroging gaat ook heel snel.

Beetje respect mag best hoor mensen :confused: ("Eigenschuld" etc slaat nergens op)

"Haha, ach als je onvoorbereid op pad gaat zonder training is het indeed je eigen schuld, ik zal er in ieder geval niet van wakker liggen."

Ga je schamen.

Laatst bewerkt: 19 jul 2006
  20. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ah Bas even mijn topic jatten he!:{

Nee grapje!:b:

Ze hebben een juist besluit genomen,

Waarom ?

Vandaag wordt het nog veel warmer en het is dan niet verandwoordelijk om de mensen te laten lopen. Jammer voor de mensen die het wel kunnen opbrengen maar het is voor je eigen veiligheid vind ik.

Er was een man die zei: ''Als ik in de Sahara ga lopen met 40 graden is dat toch ook mijn eigen pakkie aan''

Nu omdat de vierdaagse stopgezet is doet deze man niet meer mee. Misschien hebben jullie hem wel gezien op tv...hij maakte veel kabaal!

In iedergeval vind ik dat ze een juist besluit hebben genomen door niet verder te gaan.

Volgend jaar misschien beter!

Deel Deze Pagina