5.1 Geluids set

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Moondrake, 28 mei 2004.

1. Moondrake

Moondrake T-Shirt Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik zit met een probleem. We hebben 2 tv's, waar allebei ook 2 dvd spelers stonden. Nou is in de woonkamer de dvd speler kapot gegaan, bij deze dvd speler van medion zat automatisch een 5.1 geluidsset van medion. Nou was de dvd speler kapot gegaan en hebben we hem teruggestuurd. Nu hebben we een nieuwe dvd speler gekregen met een nieuwe geluidsset. Nou wil ik de oude geluidsset in de game-kamer aansluiten. Alleen zijn het super veel kabels. De kabels kunnen niet in de subwoofer. Ze hoorden oorspronkelijk in de dvdspeler. Maar waar moet ik ze nu op aansluiten?

http://www.pixagogo.be/Photos/Albums/Photo.aspx?id=S4cMaems7dh4GfUwSxRJX5Rxv5rGxMF9H0ojRnLqmg5j2Wcn4UrqbPLZeHImXF!ILL0FgW!0blBnNdJjn54Jn9tg__[IMG]

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt: 28 mei 2004
  2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Kan je even kijken of je achterop je subwoofer een Optical in of Aux hebt?

EDIT: Ik had namelijk de geluidstulpen die in je scart gaan omgezet in een jack (geloof ik) die in mijn aux ingang van mijn subwoofer kon. Wil je echt surround geluid of alleen voor gewoon geluid zegmaar?

Laatst bewerkt: 28 mei 2004
  3. Moondrake

Moondrake T-Shirt Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    Ja er staat achter: Subwoofer-in en dan zon gat waar die kabel die van van de dvd speler naar de subwoofer liep in moet.

4. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je alleen speakers heb moet je een versteker kopen die dolby aan kan. Dus een versterek met dts en dolby digital decorder er op. Dan kun je die kabeltjes van je speakers aan die versteker koppele en je hebt geluid.

Alleen denk ik niet dat de aanschaf van zon versterker zin heeft met de kwaliteit van die speakers die je hebt. Dit omdat die dingen speciaal zijn gemaakt voor dat setje.

Denk dat je dan voor dat geld wat je aan een versteker kwijt bent beter een anders 5.1 setje kan kopen. Ik zelf heb op mijn slaapkamer een setje van creative staan 5500.

http://www.creative.com/products/product.asp?prodid=990

Deze kost tussen de 150 en 200 euro. En dat geluid is van beter kwaliteit als dat je versteker koopt met die speakers er op.

Ik hoop dat ik je het begrijpt.

5. Moondrake

Moondrake T-Shirt Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil geen nieuwe set kopen! Ik wil gewoon die subwoofer en boxen aansluiten op mn xbox of tv zodat ik surround heb.

6. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Zit er alleen een subwoofer in op :confused: ?

7. Moondrake

Moondrake T-Shirt Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    ja subwoofer in. Dan een schuif knop waarbij links staat 0 graden en rechts staat 180 graden. En dan nog een aaan uit knop. En dan een stekker voor de stroom.

8. Moondrake

Moondrake T-Shirt Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk al die kabels van die boxjes zaten op de dvd speler aangesloten. En die dvd speler zat via 1 kabel op de subwoofer aangesloten.

9. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Hm... nja weet je of er een jack in die ingang kan? Maar echt surround geluid krijg je niet. Er zit zeerwaarschijnlijk geen Dolby Digital decoder in en om zon ding los te kopen ben je flink wat geld kwijt. Zoals MisTic als zei is het dan verstandiger om een nieuwe set te kopen.

Maar als je even kijkt of er een jack in die ingang kan, dan kan je de 2 geluidstulpen omzetten naar een jack en die dan in die ingang stoppen.

10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Wat je nu wil doen kan dus niet. Je kan niet jouw speakers op je boxen aansluiten.

Even duidelijk, begrijp ik het nu goed:
    1.Je hebt vijf speakers en een subwoofer?
    2.Deze speakers zaten direct aangelsoten op de Medion DVD speler?

Als dat zo is kun je niks met deze speakers. De medion DVD speler is de versterker en die is er nu niet meer. Je hebt een versterker nodig om geluid uit je xbox te krijgen. De Xbox versterkt het geluid namelijk niet maar geeft het alleen door aan de TV of je versterker die het geluid versterken.

Wat heb je dus nodig:
    a.Een versterker met dolby digital aansluitingen en een decoder.
    d.Een scartkabel van MS of een ander merk met een Dolby digital aansluiting.
    c.Een Coax of Optische kabel.

Ik zou zelf de moeite niet nemen om een versterker te kopen om te gebruiken in combinatie met deze speakers. Als je een goede versterker koopt zullen ze niet echt goed klinken omdat ze aangepast zijn op de Medion speler. Je kan dan beter een budget surround set kopen, zoals onze hamsterman hierboven al zei.

Laatst bewerkt door een moderator: 28 mei 2004
  11. Moondrake

Moondrake T-Shirt Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    Ok jij zegt dat je xbox het alleen maar doorgeeft. En als ik dan het op de tv zelf aansluit?

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2

Jee ik ben hamsterman :cool:

Je hebt gelijk, zonder versterker wordt het niks. Ik dacht dat als je draden omgezet werd in 1 draadje en dat ging dan in je subwoofer maar dat is dus niet zo. Dus dat idee van die jack dat zal dan ook niet werken. Dus vergeet het of koop een nieuwe set :)

13. Moondrake

Moondrake T-Shirt Ninja

Leuk Bevonden:
    0
    Ok in ieder geval bedankt voor jullie hulp

14. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies de xbox geeft alleen maar het geleuid door. Standaad geeft de xbox een stereo signaal. Als je dus dobly wil zul je ook een advanced scartkabel moeten kopen om zo een digitaal signaal naar je versteker te sturen waar de dolby of dts decoder het geluid over al je speakers zal laten klinken.

Dus koop een leuk 5.1 setje en een scart kabel. En je hebt wat je wilt. Maar wat je nu wil is onmogelijk.

15. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Erg onmogelijk..

Deel Deze Pagina