1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] 500 live paketjes

Discussie in 'Games' gestart door bartos, 4 feb 2003.

1. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    Best grappig dat zoiets ons erg bezig houdt, maarja aan de ene kant zijn we bang dat er echt maar weinig pakketjes zullen zijn bij de release, aan de andere kant willen we ook niet overspoeld worden met mogelijke verkoop stunts.

Eigenlijk is de beste manier gewoon 14 maart afwachten en dan zien wat er waar is van alle roddels/geruchten of (zogenaamde)waarheden. Maarja 14 maart is nog ver weg, eigenlijk tE ver weg.......

Iemand hiervoor had het over Amerika, houd wel rekening mee dat dit lang vele & vele malen groter is dan ons kikkerlandje en dat je hier dus geen vergelijking mee kan maken, in Amerika waren ze immers voorbereid op de verkoop van een veel groter aantal xbox live kits, aangezien dit land simpelweg meer inwoners heeft. waarschijnlijk (goed lezen: waarschijnlijk) had MS bij de launch van xbl daar al veel meer capaciteit staan om goed van start te gaan, maar hiervoor heb ik natuurlijk (en helaas) geen concrete bewijzen. Maar even simpel ter verduidelijking van dit voorbeeld: Als je alle voorsteden erbij rekent heeft New York ongeveer achttien miljoen inwoners. (bron google) Kun je nagaan, dit is al meer dan Nederland totaal aan inwoners heeft, dus ze mogen voor heel Amerika ook wel iets meer xboxen klaar hebben staan!!

Uiteindelijk blijft het wachten op de release van xbl, dan zulllen we eindelijk weten hoe het echt gaat, al zullen we al van een groot gedeelte op de hoogte zijn (misschien wel onbewust).

groet,
    Tim

2. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Heb je gelijk in Timmio, NL is veel minder "massaal" (lees groot) als de US. Maar daarom hoeft er ook veel minder capaciteit te zijn. Maar bedenk dat NL op zich niet groot is, maar Europa is dat natuurlijk wel. En we hebben hier maar 1 superserver (Londen)..

dus zal dat idd wel de reden zijn om niet teveel Xbox Live pakketjes tegelijk vrij te geven. Nu kunnen ze alles georganiseerd laten verlopen met minder potentieel ontevreden klanten (hehe dat klonk leuk)..

Maar ik snap heel goed dat wij, de consument, willen weten waar we aan toe zijn. Iedereen is geil op Xbox Live en wil zsm aan de gang natuurlijk. Niet 1 week extra wachten, maar liever 2 dagen minder. Vandaar dat iedereen zo loopt te pushen.. ik wil zelf ook snel sneller snelst aan de gang :)

Grtz,
    Marius

3. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Jongens, toch. Jongens, toch!

Denk nou toch even na! Fijn dat New York net zo groot is als Nederland. Mexico stad is nog veel groter en daar is de Xbox pas een half jaar beschikbaar. Dat heeft er toch allemaal nix mee te maken!

Microsoft weet tot op pakweg 1000 Xboxen nauwkeurig hoeveel Xboxen er in Nederland verkocht zijn. Ze hebben allang een goede inschatting hoeveel van die X-ers Live willen gaan. Daar zijn schattingspercentages voor die ze ook al lang in de USA en in West-Europa hebben kunnen toetsen. Men weet dus hoeveel kits er nodig zijn. Dat is een.

Tweedens... Te weinig capaciteit ammehoela! Ik hoor net dat New York op zich al groter is dan Nederland. En daar draait toch ook Xbox Live? Geloof je nou echt dat MS, als ze in November al Live hebben in USA, dat ze dan niet vier maanden later Live kunnen hebben in Europa? Onzin, natuurlijk.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat ze de aantallen kunstmatig afknijpen om de belasting op de support afdeling binnen de perken te houden. Maar voor het overige is er geen enkel argument om niet met duizendtallen van die dingen op de proppen te komen.

Als ik de zaak zo'n beetje inschat dan denkt MS "Weet je wat, zorg maar eerst dat de kassa rinkelt. We willen eerst marktpenetratie en dan zien we wel weer verder. Als er dan support trubbels ontstaan dan lossen we die daarna wel op. No problem. Nu eerst iedereen zsm op Live zetten en dan is de wereld van ons en kan Zonie naast Nintante in een oekie gaan zitte uile."

Te weinig Live kits op 14 maart? Eerlijk gezegd en geschreven geloof ik er geen ene reet van en zitten eeen paar mensen die er financieel belang bij hebben (zo ook xboxworld.nl) de boel lekker op te fokken. Laat je niet gek maken door mensen die op deze manier wat centen proberen te verdienen. 'Tis me wat te doorzichtig...|:-

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    <zucht> Maak je geen zorgen .. xbox live komt er aan ... wacht eerst 14 maart maar af

5. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb het ook niet over dat er in NL weinig capaciteit is, maar misschien wel in heel Europa? Daar wonen wel een paar mensen meer als in NL.

In Amerika staan 2 mega-servers.. in Europa maar 1. In Engeland, Frankrijk en Duitsland is Live trouwens nog niet officieel van start, het is daar een publieke beta-test t/m 13 Maart. Dus ook daar zijn op 14 maart nog grotere aantallen verkopen te verwachten.

Voor de rest heb je wel gelijk denkik.. ik maak me ook geen zorgen om mijn pakketje. Ik zal er hoe dan ook 1tje hebben..

6. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    <mep> Hey Fardo, lekker makkelijk praten heb jij!

Jij zit in de Beta Test en had daarvoor al Live. Niet gaan <zuchten> tegen ons he? :) Dat jij al een pakketje uit het buitenland had geregeld betekent alleen maar dat jij er zelfs nog meer als wij op gebrand was zsm op Live te komen..

LOL what's your opinion on that matter?

7. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ik ook... :9

8. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    /me gaat zielig in een hoekje zitten tot ik weer ben bijgekomen van mijn moment van verdriet..

Dan is dit het punt waar ik ga zeggen van: "Stoer!! Hoe is dat nou? Lekker vloeiend? MotoGP roelt zeker wel online?" etc etc etc

en jij gaat dit terugzeggen : :+ heb NDA blablabla.. lol :)

9. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nee, zoiets zou ik nooit terugschrijven. Ik zou dan schrijven: Volgens de Amerikanen is het geweldig. Kijk maar in de Xbox Live forums op www.xbox.com. 8)

10. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    hehe ik doe niet anders als forums lezen enzo. Maar dat is de USA, dit Europa. Gelukkig ik heb er goed vertrouwen in dat het hier in Europa ook tip-top geregeld is, dus ik zal stoppen met het nerveuse ventje uit te hangen en gewoon geduldig wachten tot ik mijn Live pakketje heb.. :) Zo goed? :D

Deel Deze Pagina