A1GP - Seizoen 06/07

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 16 sep 2006.

1. JeePee

JeePee Guest

1 Oktober aanstaande gaat de A1GP weer aan de gang, en waar kan dat beter dan op ons eigen Circuitpark Zandvoort :thumbs:

Races:
    1. Zandvoort
    2. Brno
    3. Beijing
    4. Sepang
    5. Dubai
    6. Taupo
    7. Sydney
    8. Durban
    9. Zuid/Noord Amerika
    10. Mexico
    11. Indonesië
    12. Shanghai
    13. Brands Hatch

Teams:
    Australië
    Brazilië
    Canada
    China
    Duitsland
    Frankrijk
    Groot-Brittannië
    Ierland, India
    Indonesië
    Italië,
    apan
    Libanon
    Maleisië
    Mexico
    Nederland
    Nieuw-Zeeland
    Oostenrijk
    Pakistan
    Portugal
    Rusland
    Tsjechië
    Verenigde Staten
    Zuid-Afrika
    Zwitserland.

Wie gaat er 1 Oktober naar Zandvoort?

2. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Volg de Formule 1 al sinds 1996, maar ben nu een beetje aan het afhaken. Ik vind dat de Moto GP een stuk meer spektakel bied (lees inhaalacties) en met de Moto GP heb ik wat meer persoonlijke favorieten zoals Hayden en Rossi. Met F1 was ik altijd voor Villeneuve, maar die hoef ik ook niet meer in de F1 te verwachten. De A1 zie ik als zwak aftreksel van de F1. Misschien leuk dat ze in Zandvoort racen, maar dat was het dan ook wel.

3. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben een echte fan sinds vorig seizoen van de A1 geworden!
    zit al maanden naar het nieuwe seizoen uit te kijken en dan met name op de race op zandvoort, kan niet meer wachten om de A1 bolides weer in actie te zien!

4. alibi

alibi Guest

ik ga!!! geweldig! met een groep vrienden en aanhang!

vorige week de kaartjes binnen gehad! bij de Ultimate Masters of F3 had ik verstappen al z'n rondjes zien rijden in zijn A1 auto! wat moet dat fantastisch zijn als het hele veld van 25 auto's zijn test en kwalificatie rondjes op vrijdag en zaterdag rijdt, en dan zondag de race!!! een groot oranje feest wordt dat! ik heb er echt ontzettend veel zin in!

weet iemand eigenlijk welke auto klasses er dat weekend ook rijden?

5. JeePee

JeePee Guest

Ik heb Jan Lammers en Verstappen bij Bavaria City Racing al een keer zien rijden. Het geluid was vrij zwak in vergelijking met de F1 auto's, maar de race op Zandvoort lijkt me erg gaaf worden. Helaas ben ik er zelf niet bij, maar ik ga zeker kijken thuis (nadat ik vroeg m'n bedje uit ben gegaan om de GP van China te kijken :))

6. ernestomodena

ernestomodena Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt me ook tof maarja uitverkocht.
    Vindt het een leuke klasse veel inhaalacties en een altijd spannende race.

Maarja eerst maar meer focussen op het feit hoe alonso zijn wereldkampioenschap gaat verliezen. En het dan gaat afreageren.

7. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga ook, samen met twee anderen. :) Heb de kaarten al vrij vroeg gepre-ordered zodat ik zeker wist dat ik kon, twee weken terug was ik bij de DTM en dat was al een geweldige show dus hier verwacht ik ook minstens zoveel van. Ben erg benieuwd hoe die wagens klinken en natuurlijk wie er gaat winnen, hoop wel dat Verstappen op 't podium kan komen. \o/

-Edit- Maar nu moet ik China wel missen. :eek: :'-(

Laatst bewerkt: 17 sep 2006
  8. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga niet naar Zandvoort, maar ik ga het zeker op TV kijken. Laten we hopen dat het een mooie race wordt en Verstappen voor het eigen publiek kan winnen :thumbs:

Singapore zal dit jaar toch ook meedoen?

9. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik was te laat met het kopen van kaarten, maar ga het op tv kijken. Wordt een prachtige autosportzondag met eerst de gp van china en daarna a1gp. Ik hoop alleen wel dat er dit jaar minder kamikazepiloten in rondrijden dan vorig jaar.

10. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    haha ja zoals die japanner die in een safety car rondje met volle snelheid op de achterkant van een ander inreed :D
    ik moet eerlijk zeggen dat dat soort crashes het wel erg leuk maakten..... :)

weet iemand al iets over zender/commentator/analysten etc voor het nieuwe seizoen?

Laatst bewerkt: 17 sep 2006
  11. BrainDead

BrainDead Vw Madness

Leuk Bevonden:
    1
    ik ga ook kan niet wachten :D

12. JeePee

JeePee Guest

Allard Kalf geeft commentaar en het wordt uitgezonden op RTL neem ik aan. Die krijgen volgend jaar namelijk ook het F1 seizoen.

13. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    komen er ook analysten of een co-commentator ofzoiets eigenlijk?

14. alibi

alibi Guest

op RTL 7

Tijdschema A1GP Nederland

Datum Tijd Programma
    Vrijdag 29 september 13.00-14.00 Eerste vrije training
    15.30-16.30 Tweede vrije training
    Zaterdag 30 september 11.00-12.00 Derde vrije training
    14.15-15.30 Kwalificatie
    Zondag 1 oktober 11.30-12.00 Sprintrace
    15.00-16.30 Hoofdrace

ik hoop alleen dat allard kalff een cursus commentaar geven heeft gevolgd de afgelopen maanden want ik vond hem echt.... irritant..... commentaar..... geven met al .....die .....tussenpauzes tussen .....de woorden..... en zinnen!!!}:]

15. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het eens is.

Wat ook irritant was, was dat chauvinistische, zelfs als Jos achteraan lag, gaf Kalffje 'em kans om nog te winnen.........

16. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    tja maar dat vond ik opzich ook wel leuk, ik vind allard kalff eigenlijk best wel heel leuk doordat hij zo enthousiast altijd is!

en ligt het aan mij of is de hoofdrace een half uur langer dan normaal geworden, normaal toch altijd maximaal een uur en nu 1,5 uur??!

17. JeePee

JeePee Guest

Jep, die is dan langer geworden :)
    En wie weet helpt Olaf Mol Allard wel mee, aangezien Olaf volgend jaar ook voor RTL7 gaat werken.

18. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    misschien gaan ze dan wel samen het commentaar doen:D

19. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Is dat al bekend dat Olav naar RTL7 verhuist? Dat zou wel goed zijn, Olav als commentator en Allard als pitreporter.

20. JeePee

JeePee Guest

Nou ja, de F1 wordt volgend jaar uitgezonden op RTL7, dus ik denk dat Mol mee gaat...

Vanaf 1 januari wordt de A1 waarschijnlijk in breedbeeld uitgezonden :)

Deel Deze Pagina