1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aangifte van leden waarmee slechte deals zijn behaald in de Bazar?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door moederfietser, 3 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mja.. het "probleem" is dat xbw te groot hiervoor is geworden. Het overzicht is totaal zoek. Vroeger kon je wel zien of iemand betrouwbaar was, iig waren er niet veel members dus het was snel duidelijk wie meerdere deals op z'n naam had staan. Is wat dat betreft een beetje verziekt:mad:

2. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan nu toch nog steeds zien of iemand betrouwbaar is? Ik heb bijvoorbeeld in mijn sig nu een stuk of 20 namen staan met mensen met wie ik een goede deal heb gemaakt. Je kan dit altijd wel ergens bijhouden, en maak je een deal met iemand, vraag naar zijn goede (en slechte) deals. Heeft hij er erg weinig, en betwijfel je de betrouwbaarheid, vraag dan de ander eerst te sturen. Heeft iemand meerdere goede deals, dan is die persoon in meer dan 99 % van de gevallen wel als betrouwbaar te bestempelen.

Maar goed... kijk dus gewoon goed uit met wie je dealt,

3. Stingray

Stingray NcA Clan Member

Leuk Bevonden:
    29
    Ik heb zelf hier gelukkig nog geen enkele slechte deal gehad, alles verloopt zeer soepel en snel...

Het laatst ben ik wel genaaid op marktplaats... koste me 31,56, nou valt dat gelukkig nog mee maar het blijft natuurlijk jammer
    Dat was dan ook de eerste en de laatste aankoop op marktplaats!

Ik vraag altijd bij een deal om een telefoonnummer en adres, en dan het liefst de deal rond maken via een normaal email adres.

Laatst bewerkt: 4 jun 2006
  4. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    tja en wat als je nog geen deal hebt gedaan zoals mij. Ben ik daarom minder betrouwbaar???

5. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Precies, nieuwe leden worden daardoor bijna gelijk onbetrouwbaar genoteerd buiten hun schuld :mad:

6. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben nochtans al lid sinds 22/12/2005 en heb al 366 posts maar omdat ik nog niets verkocht of gekocht heb en dus ook niets in mijn sig heb staan ben ik onbetrouwbaar.

ik vind nogaltijd het gemakkelijkste om een zwarte lijst te maken: (eventueel vanaf volgend weekend te beginnen - zie laatste alinea)
    oplichter - aantal slechte deals - met wie???
    want als er dan na verloop van een tijd iemand meer dan 10 slechte deals heeft kan je hem/haar bijv. bannen van de Xbazaar ofzo.

nou dan moet er maar niets via pm/mail geregeld worden maar in het desbetreffende topic zelf. Daar dient het topic toch voor???
    Makkelijk te vinden in je lijst van geabonneerde onderwerpen en dan zie je meteen of iemand wel of niet geantwoord heeft in de laatste zoveel dagen!

Je kan makkelijk je rek.nr. in dat topic zetten. Daar kan niet veel kwaadwilligs mee gebeuren. Je thuisadres of tel.nr. eventueel wel via pm maar dan zet je in het topic "heb het net doorgestuurd ofzo"
    ik weet ook niet of pm's te traceren valt op de server. zou anders handig zijn en 't is niet alsof de mods dan alle pm's gaan lezen dus enkel na een melding ivm de slechte deal.
    Voorbeeldje:
    Ik heb je laatste pm ontvangen 2 weken terug, maar ik heb meermaals teruggestuurd. Ik meld dit aan de mod.
    Kan een mod dat dan opzoeken? vb. pm's zijn verzonden naar de oplichter, hij is online geweest intussen, heeft ie die pm's gelezen en genegeerd etc... (eventueel met nazien of ie het verkoopstopic gelezen heeft of niet?)

ook heb ik geleerd uit een ander forum waar ik vroeger kwam (pc: casemods en overclocking) waar het koopjeshoekje ook verwijderd werd ivm slechte deals en geen mods.
    Als je een verkoopssectie hebt moet je er een (scheids)rechter bijzetten. Want niet iedereen valt te vertrouwen en er kan altijd wel iets mislopen, zeker bij een groot ledenbestand als hier.

Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf hoe traceerbaar het forum, pm's etc zijn.
    Wil je zekerheid doe je het dan enkel via het topic (dan ben je sowieso al veiliger) en kan de verkoper nog in de eerste post iets vermelden in de aard van "Ben nu aan het onderhandelen met ... , ik aanvaard wel of niet andere biedingen"

Kunnen jullie nog een beetje volgen met mijne uitleg? 't is al laat dus zal morgen de post zelf nog maar eens doorlezen :D

7. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Wat jij zegt, over het probleem dat mensen zonder eerdere deals, een slechte naam hebben, dat is niet waar. Het gaat vooral om hoe het contact verloopt. Voor mij was er ook een eerste keer ;) Zorg er gewoon voor, dat mensen je KUNNEN vertrouwen, zeg dat je nog niet eerder gedeald hebt, en dat je daardoor wel op een andere manier de deal wil laten lopen.

8. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Je blijft gewoon een risico lopen als je iets gaat ruilen of kopen op een forum of op Marktplaats, als je dat risico niet wilt lopen dan ruil/koop je toch niet via XBW. Het beste blijft gewoon om goede afspraken te maken. Een pluspunt is wel dt via een forum het wel betrouwbaar is om te gaan ruilen, omdat veel mensen elkaar wel "kennen". Ik ruil/koop dus niet zo snel op marktplaats, ik heb hier op het forum al een stuk of 35 goede deals gehad. De namen heb ik in mijn xbw prfiel staan.

9. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe leden zijn heus niet onbetrouwbaar, ze moeten alleen vertrouwen winnen zeg maar. Daarom zal je als nieuw lid eerst ook gevraagd kunnen worden om je game als eerst op te sturen, heb je naar verloop van tijd meerdere goede deals dan worden games gewoon tegelijk verzonden.

En ik denk dat een blacklist weinig nut heeft, volgens mij zijn er op de bazar ook weinig slechte deals? En je kan het ook gewoon in je sig zeten, werkt best genoeg IMO.

10. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Als iemand 60 deals heeft gehad, en er staan "maar" 40 namen in zijn sig, dan vertrouw ik die presoon direct.
    Als iemand op een andere site wel betrouwbaar is, waarom zou hij hier dan mensen gaan oplichten?

11. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Ik maak gewoon altijd even een foto van hetgeen ik ga verkopen. Als iemand er om zou vragen wil ik zelfs wel een foto maken van hoe hij de biefenbus in gaat. Als ik zelf iemand niet helemaal zou vertrouwen omdat hij nog geen of maar een paar goede deals heeft gehad zou ik daar zelf om vragen.
    Er kan dan weinig meer mis gaan.

12. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Foto van brievenbus heeft geen zin, kan je hem alsnog terugtrekke, doen alsof hij de brievenbus ingaat :9 Moet je filmpje doen ;)

13. Inf1nity

Inf1nity Guest

OK ik ben dus gelijk genezen van kopen via I-net :p

14. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    sites als GCshop kan je gewoon vertrouwen, maar je moet gewoon goed opletten met wat je doet als je 2e hands koopt

15. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ik stel voor om een lijst te maken van de mensen waar je absoluut niet mee moet dealen. Misschien dat sommige mensen dom genoeg zijn om 2 keer op het zelfde account op te lichten.

16. basovich

basovich Guest

voeg deze dan maar toe: Andre Otten
    heb van hem woensdag een game geruild en hij heeft hem al wel binnen en ik die van hem niet !!:mad:

17. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    ik zou sowieso niet ruilen /verkopen met iemand die maar een postcount van +/- 0 heeft. dat vertrouw ik nooit helemaal :{

18. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    tja true, en ik ben vandaag ff naar de gamemania geweest en ik kan mijn games altijd omruilen tegen (mijn) aankoopprijs. al een heel stuk makkelijker dan hier op de bazaar te verkopen, die internationale overschrijvingen pfft.

nou ja, al bij al komt het erop neer dat je gewoon fatsoenlijk moet zijn tov van de andere. Dat moet je sowieso zijn :p
    we zien wel als het zover is als ik een dealtje sla hier. en als ik genaaid wordt dan zal iedereen het ook weten...

19. moederfietser

moederfietser Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou om dan maar even terug te gaan op mijn verhaal, die kerel is toennet op MSN verschenen (eindelijk). Hij zegt dat hij het boek gisteren op de post heeft gedaan wat dus betekend dat ik het boek dinsdag moet hebben. Ondertussen heeft hij mij niet even iets kunnen melden, ik ben vaak genoeg online geweest en een mailtje/PM schrijven lijkt me ook niet zo'n moeite. Als ik mijn boek dinsdag dus onvangen heb dan laat ik het hierbij, maar hij gaat dus ZEKER NIET in mijn lijst van goede deals. Om zo buitengesloten te worden bij een deal vind ik niet kunnen.

Toch nog allemaal bedankt voor jullie reacties en emotionele steun ;). Dat geeft wel weer aan dat er ook andere mensen zijn dan zulke figuren (al was ik daar al wel van overtuigd maar nu dus ook namen erbij :))

Tot ziens op het forum!

moederfietser

20. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    dat zal niet voor dinsdag zijn hé, 't is pinkstermaandag en dan werken ze niet op de post... dus denk eraan!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina