ik ben nochtans al lid sinds 22/12/2005 en heb al 366 posts maar omdat ik nog niets verkocht of gekocht heb en dus ook niets in mijn sig heb staan ben ik onbetrouwbaar.
ik vind nogaltijd het gemakkelijkste om een zwarte lijst te maken: (eventueel vanaf volgend weekend te beginnen - zie laatste alinea)
oplichter - aantal slechte deals - met wie???
want als er dan na verloop van een tijd iemand meer dan 10 slechte deals heeft kan je hem/haar bijv. bannen van de Xbazaar ofzo.
nou dan moet er maar niets via pm/mail geregeld worden maar in het desbetreffende topic zelf. Daar dient het topic toch voor???
Makkelijk te vinden in je lijst van geabonneerde onderwerpen en dan zie je meteen of iemand wel of niet geantwoord heeft in de laatste zoveel dagen!
Je kan makkelijk je rek.nr. in dat topic zetten. Daar kan niet veel kwaadwilligs mee gebeuren. Je thuisadres of tel.nr. eventueel wel via pm maar dan zet je in het topic "heb het net doorgestuurd ofzo"
ik weet ook niet of pm's te traceren valt op de server. zou anders handig zijn en 't is niet alsof de mods dan alle pm's gaan lezen dus enkel na een melding ivm de slechte deal.
Voorbeeldje:
Ik heb je laatste pm ontvangen 2 weken terug, maar ik heb meermaals teruggestuurd. Ik meld dit aan de mod.
Kan een mod dat dan opzoeken? vb. pm's zijn verzonden naar de oplichter, hij is online geweest intussen, heeft ie die pm's gelezen en genegeerd etc... (eventueel met nazien of ie het verkoopstopic gelezen heeft of niet?)
ook heb ik geleerd uit een ander forum waar ik vroeger kwam (pc: casemods en overclocking) waar het koopjeshoekje ook verwijderd werd ivm slechte deals en geen mods.
Als je een verkoopssectie hebt moet je er een (scheids)rechter bijzetten. Want niet iedereen valt te vertrouwen en er kan altijd wel iets mislopen, zeker bij een groot ledenbestand als hier.
Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf hoe traceerbaar het forum, pm's etc zijn.
Wil je zekerheid doe je het dan enkel via het topic (dan ben je sowieso al veiliger) en kan de verkoper nog in de eerste post iets vermelden in de aard van "Ben nu aan het onderhandelen met ... , ik aanvaard wel of niet andere biedingen"
Kunnen jullie nog een beetje volgen met mijne uitleg? 't is al laat dus zal morgen de post zelf nog maar eens doorlezen
Laatst bewerkt: 4 jun 2006