1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aangifte van leden waarmee slechte deals zijn behaald in de Bazar?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door moederfietser, 3 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    waarom ombetrouwbaar?
    een lijst van betrouwbare mensen word denk ik te lang..

2. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    iemand ervaring met xbox360liefhebber a.k.a. Neil Howarth?

3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Zou in dat geval een sig "zoekfunctie" niet handig kunnen zijn?

Ik hou ook al mijn deals bij. Werden er teveel dus heb ik 't maar op de XBW pagina gezet. Gaat ook prima. (Zie sig ;))

Anyway, het is zo makkelijk om goed te dealen. Alleen het begin is even doorbijten. In het begin moet je eerst "deals" krijgen. Als je een stuk of 5 goede deals hebt met mensen die meer dan 20+ posts hebben heb je al een redelijk "betrouwbaar" imago. Daarna kan je gewoon tegelijk opsturen, en de deals blijven doortikken. Bij een stuk of 10 deals kan je ook degene die weinig deals heeft eerst zijn spel op laten sturen. Wanneer hij dit niet wil, je niet een heel betrouwbaar gevoel over persoon X hebt en daarnaast ook nog is zijn communicatievaardigheden onder de maat liggen moet je het zeker geen deal met persoon X maken. Aan het taalgebruik kan ik altijd heel goed beeld krijgen van de persoon waar ik mee te maken heb.

Ik let altijd op de volgende punten bij het maken van een deal. Ik raad het iedereen aan om deze punten even snel te checken als je een deal maakt!

-Taalgebruik - Spelling, woordkeuze, komt hij betrouwbaar en geloofwaardig over?
    -Posts - Meer dan 30 posts, welke gedeelte posts, serieuse posts etc?
    -Deals - De gemaakte deals bekijken waarmee persoon X een goede deal mee gehad heeft. Kijken of persoon X ook in de lijst staat met goede deals van de andere persoon en kijken of de andere persoon meer dan 50 posts heeft, en er een beetje betrouwbaar uitziet. Zou jij daar ook een deal mee willen sluiten? Dit is handig om de mogelijkheid van meerdere accounts uit te sluiten.
    -Realisme - Bekijk de deal die je wilt sluiten goed. Is de deal realistisch? Zou jij de deal ook willen sluiten als jij in de schoenen van je tegenspeler stond? Is het prijsverschil realistisch? Een Xbox tegen een Xbox 360 klinkt heel mooi, maar je bent dan bijna zeker dat jij je Xbox kwijt bent!
    - Profiel - Vaak kan je uit eeen profiel nog een hoop halen. Als hij hobby's, woonplaats etc opgeeft, een avatar heeft. Vaak hebben onbetrouwbare mensen deze moeite niet genomen en zetten zo min mogelijk in hun profiel.
    - Registratie-datum - Als iemand al een jaar geregistreerd is en een hoop posts heeft is iemand al veel meer te vertrouwen dan dat hij een week geleden is geregistreerd. Je krijgt op gegeven moment een naam en imago op een forum, wat die persoon vaak niet kwijt wil raken. Dit geld vooral voor mensen die al lang geregistreerd zijn en nog geen deals hebben.
    - Gegevens - Vraag altijd iemand zijn telefoonnnummer en adresgegevens! Ook als je geld overmaakt. Dan heb je vaak namelijk alleen het rekeningnummer en geen adres. Het adres is ook niet te achterhalen want de bank geeft geen gegevens vrij van deze persoon. Het is slim om via zijn telefoonnummer zijn adresgegevens te controleren. Ook kan je die persoon even opbellen en kijken of het nummer correct is en je de betreffende persoon aan de lijn krijgt. Als iemand gegevens vaak niet wil geven, veel excuses en andere smoesjes ophangt moet je extra voorzichtig zijn!
    - Het totale plaatje - Bekijk het totale plaatje, komt degene geloofwaardig over? Zijn alle bovengenoemde punten zijn min of meer positief dan maak je vaak een goede deal!
    -Instinct - Volg je instinct. Als jij denkt dat iemand onbetrouwbaar is doe het dan absoluut niet. Er kan misschien een hele mooie deal uit voort vloeien. Maar de kans is vaak groter dat je jouw product verliest. Speel op safe.

Wat ook altijd een goed werkt om de betrouwbaarheid te controleren is zeggen dat je het wel komt ophalen naderhand, als je toch niet helemaal zeker bent. Als degene dit niet wilt, of hij niet thuis is, het druk heeft noem maar op is het een goede reden om de deal te cancellen. Als hij dit geen probleem vind kan je altijd zeggen dat je even zijn "betrouwbaarheid" checkte en dat je het gewoon via de post wilt doen! (Dit is ook een veelgebruikte manier om iemand op te lichten, eerst vragen waar iemand woont. Ik zeg bijvoorbeeld Den Haag en persoon X zegt daarna "owh, ik woon in limburg... Wil jij het bij ophalen? Nee? Dan doen we het maar via de post". Hierbij schept de oplichter vertrouwen, door te zeggen dat het ook gewoon opgehaald kan worden. En daarbij zegt hij een woonplaats ver van jouw woonplaats om je zo niet langs te laten komen. Als je dan zegt dat je het wilt komen ophalen en wanneer dan wordt de deal van zijn kant vaak gecancelled).

Met de post versturen brengt altijd risico's met zich mee. Er zijn genoeg mensen die op internet bedriegen en zo aardig wat geld verdienen. Maar bij zoveel meer mensen gaat het perfect en loopt 't prima. De slechte deals komen altijd onder aandacht, de goede niet. Daarom lijkt het (naar mijn mening) dat er heel veel slechte deals worden gemaakt. Maar als je het aantal slechte door het aantal goede deals deelt hou je nog maar een heel klein getal over. De kans dat je wordt opgelicht is er altijd. Maar deze kans kan je heel gemakkelijk verkleinen!

4. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Goede tips hierboven. Ik deal eigenlijk al een tijd heel sporadisch en daarom zal mijn naam misschien niet zo vaak meer in iemand zn sig voorkomen. Er is een tijd geweest, een jaar geleden ongeveer, waarin ik erg veel deals sloot. Meestal verwijs ik ook naar personen uit die tijd waar ik deals mee heb gesloten om even aan te geven dat ik te vertrouwen ben. Het is wel triest overigens dat het allemaal op deze manier moet.

Laatst bewerkt: 10 jun 2006
  5. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    bah, xbox360liefhebber reageert niet op mijn PM's, en ik wacht al sinds woensdag. Ik wacht tot woensdag a.s., als ik hem dan niet heb moet ik maar eens naar Zaandam gaan.. Zijn naam bestaat trouwens niet in Nederland :confused:

6. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik kan je mede delen, dat ik pas geleden nog een goede deal met xbox360liefhebber en dat dat gewoon helemaal goed is gegaan :)

7. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ok, bedankt :)

maar waarom reageert hij dan niet als ik hem een PM stuur?

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat het buiten ontzettend lekker weer is en hij niet achter z'n computer zit? Wat begrijpelijk is...? Je kan een "gelezen bevestiging" meesturen en kijken of hij je pm heeft gelezen...

9. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    heb ik al 3 keer gedaan, en hij heeft hem al 3 keer gelezen :)

10. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    je hebt er altijd lamme takken tussen zitten die niet begrijpetn dat je een deal simpelweg snel wilt afhandelen. Ik heb het al vaker meegemaakt dat iemand was "vergeten" het op de bus te doen terwijl hij alle tijd heeft om op het forum rond te hangen. Meestal willen ze eerst de game ontvangen en dan pas hun eigen game opsturen, maar hebben ze wel toegezegd om de game tegelijkertijd te versturen....oud trukje die ik trouwens nog nooit he toegepast en waar ik een enorme hekel aan heb...ik wil de game ofhet geld zo snel mogelijk hebben...

11. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Een lijst met onbetrouwbare mensen is niet nodig denk ik, als iemand jou oplicht neemt hij een andere account lijkt mij. De punten van Danger die zijn (hoe zeg je dat :confused:) handig/waar daar let ik ook meestal op. Ik stuur nooit meer eerst omdat ik al een keer ben opgelicht wat ik niet zo prettig vond, daarom praat ik in een deal altijd wel netjes om degene met wie je een deal sluit vertrouwen te geven.

12. Re4zeN

Re4zeN Unleash the beast

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een goede deal met hem gehad, suc-6 verder

13. RaVe^

RaVe^ Active Member

Leuk Bevonden:
    19
    spul van xbox360liefhebber komt wel aan wees geduldig ;)

14. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ok das mooi om te horen :)

Is zo'n thread niet een goed idee? Waarin je members kan vragen om hun ervaring met anderen? \o/

15. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Lijkt mij super handig, ik zou zeggen maak er een :p

16. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me het handigst als een van de moderators die thread aanmaakt in de X-Bazar en er een sticky van maakt.

17. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Een sticky in de bazar waar alleen regeageerd wordt met:

Deal tussen: naam en naam
    Datum: Datum
    Opmerkingen: eventuele opmerkingen over gang van zaken

En verder geen gespam ofzo.
    Misschien dat het op een gegeven moment zoeken wordt naar een naald in een hooiberg, maar wie zekerheid wil, moet er wat voor over hebben.

Laatst bewerkt: 11 jun 2006
  18. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan in een thread zelf toch ook altijd nog zoeken naar een bepaalde naam?

Dus dan wordt het zoeken ook niet zo lastig lijkt me.

Eigenlijk lijkt deze thread me best wel een goed idee,, mods?

19. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    zo?

20. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Zoiets, maar dan zonder gespam. De 1e 3 berichten die volgende kan je als spam opvatten.

Dan lijkt een (redelijke) oplossing nabij :)
    Nog steeds niet 100% waterdicht, maar mods hoeven niet steeds een lijst bij te werken ofzo.

Laatst bewerkt: 11 jun 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina