Aanmelding HKU

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Killswitch, 6 jan 2004.

1. Killswitch

Killswitch hungry 4 more??

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensjes,
    Ik heb me dit jaar aangemeld bij de HKU in hilversum bij de opleiding Game design and development. Om toegelaten te worden moet je zoals bij de meeste opleidingen een toelatingsopdracht maken.
    Je kon kiezen uit :

- Bedenk een nieuw "fysiek" buitenspeelspel op basis van een bestaande game.

- De efteling vraagt je een multiplayer game voor mobiele telefoons en PDA's te ontwerpen. Het is de beldoeling dat dit spel de bezoekers kan vermaken die in 2010 samen in de rij staan.

- Ontwerp een Bordspel op basis van een bestaand game character.

- Kies een slechte game en herontwerp dit spel. Omschrijf en illustreer naast je herontwerp ook de minpunten van het origineel

- Ontwerp voor Endemol een " crossmedia" spelconcept ( combinatie tussen tv-programma/spel, internet en mobieltje )

Ik vroeg me af of hier op xbw nog mensen rondhangen die zich ook hebben aangemeld en zoja welke opdracht zij doen. Lijkt me namelijk leuk om een beetje ideeen uit te wisselen enz.

Ikzelf ben vandaag begonnen aan een ontwerp voor een bordspel. Met als basis de characters uit Dynasty Warriors. Ik probeer dit spel te gaan combineren met een table top strategy game. Tot nu toe lukt het heel aardig maar suggesties zijn zeer welkom. Kan helaas niet iets laten zien nog want de dingen die ik nu heb zijn nog maar wat losse hand schetjes maar als het in een verder stadium komt laat ik wel wat zien als er behoefte aan is natuurlijk :cool:

2. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Waar kun je je aanmelden en wat is de minimum leeftijd?

3. Killswitch

Leuk Bevonden:
    0
    je kunt een aanmeldings formulier downen op www.hku.nl geloof ik.
    Het is een HBO opleiding dus minimaal havo niveau of zoals ik een mbo'tje op niveau 4. Er is niet echt een minimale leeftijd dus.

4. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zit er ook al een tijd over te denken, zit nu in Havo 4

5. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Vers. Ik zit nu op het VWO, so it could be considerable!

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Utrecht is het toch, in plaats van hilversum of vergis ik me (omdat game-gedeelte wel in hilversum zit als onderdeel hku)?
    Opleiding die ik nu volgt vind ik erg tegenvallen en dit lijkt me wel wat. Zolang ik maar wel wat lessen krijg en niet te veel zelfstudie is (zoals nu). Wel kleine toelatingskans.

7. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik was eigenlijk ook van plan om GDD te gaan studeren, maar heb er toch vanaf gezien. De opleiding geeft je eigenlijk niet genoeg diepte om echt daarna super goed bezig te kunnen zijn, het komt toch allemaal vooral neer op hoever ga jij er in je vrije tijd nog mee verder. Daarnaast kan je beter in het buitenland zo'n studie doen, want het is nou niet 'the best out there'. Daarnaast zit je ook nog met het probleem van het aantal game developers hier in Nederland..

Voor de rest lijkt het mij wel een leuke studie, ik hoor ook van mensen die erop zitten dat je er erg druk mee bent, vooral niet omdat het moet, maar omdat je het zelf leuk vind en er meer mee doet dan eigenlijk de bedoeling is. Ik zou echter niet denken dat als je klaar bent je gelijk bij een coole game developer terecht kan en dat je toch moet nadenken of je in het buitenland wilt werken.

8. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik ga ook naar de hku, alleen niet voor de GDD maar voor 2d/3d animatie. Misschien om eventueel later alsnog bij een game developer te werken maar dat zie ik dan wel.

maar zoals shriko al zei, wat ook een beetje voor mijn aankomende opleiding geld, er is beter te vinden maar dan wel in het buitenland. Dus ik ga misschien naar vancouver maar ja dat zie ik dan wel weer. Eerst nog anderhalf jaar vwo :)

9. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Hmm, dan trek ik ook nog mn twijfels zo te lezen. Ik wil nl. een opleiding waar je gewoon lekker veel les krijgt om te leren en niet alles draait om zelfstudie/projectopdrachten. Iemand anders tips richting met computers hbo-niveau? Informatica in Leiden bevallen vrienden die er zitten ook niet super. Best slecht met de studies hier.

10. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja dat is best wel beetje andere richting waar jij nu over praat :)

De HKU is eigenlijk de kunstacademie. Je werkt nou eenmaal met computers maar tis dus geen informatica opleiding ofzo. Je kan er alles wat te maken heeft met creativiteit zo ongeveer wel doen.

11. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Hoeft ook niet per se informatica te zijn, maar iets met computers, met hand tekenen mag er best bij maar photoshop of 3d max en animatie enzo lijkt me ook erg leuk. In ieder geval wil ik naar een studie waar je wat leert en les krijgt en niet op school komt om te laten zien wat je kan (zoals nu).

12. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even naar de site gekeken. Ben niet zo enthousiast. Lijkt niet echt aan te sluiten op de game-ontwikkeling anno 2010.

Ook vind ik de opdrachten een beetje "poldermodel-achtig".

13. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4

Opleidingen die een "toelatingsopdracht" hebben zijn de grote minderheid.

14. Sjors GameCore

Sjors GameCore Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mezelf ook aangemeld voor het HKU alleen dan ook voor de opleiding Animatie. Ben benieuwd naar de uitslag van de toelatingsopdracht.

Een aantal klasgenoten van mij hebben zich overgens wel aangemeld voor Game design en development. De opleiding zit in Utrecht, niet in Hilversum. Het gedeelte in Hilversum is ook een onderdeel van de Hogeschool Utrecht.

Alleen jammer dat er bij beide opleidingen maar heel weinig plaatsen zijn, dus veel kans maak je niet.

15. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    GDD zit toch echt in Hilversum hoor :{

16. Killswitch

Leuk Bevonden:
    0
    wilde net zeggen. Het zit toch echt in hilversum. Ben daar laatst nog naar de open dag geweest.
    Het is eigelijk best jammer dat opleidingen zoals deze
    eigelijk nergens in Nederland worden gegeven behalve in Hilversum dan. Opleiding game design zou nog best wat minder breed kunnen denk ik. Niet dat ik dat erg vind want ik kan me wel vinden in de ideen van de HKU. Wil tenslotte alles leren wat te maken heeft met design en ontwikkeling.

17. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ik ben ook op die open dag geweest, en ga waarschijnlijk Interactive design studeren. Is eigenlijk bijna hetzelfde als GDD, alleen breder (minder diep op een bepaald onderwerp), en je bent iig verzekerd van een baan. Iets wat je moeilijk kan zeggen van GDD, gaf die schoolhoofd ook toe.

18. Killswitch

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt idd, je moet jezelf echt kunnen bewijzen al wil je aan een baan komen, zeker in Nederland

19. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb er vorig jaar over getijfeld ook aangemeld, ook die opdrachten gekregen, niet terug gestuurd, en op de TUe gaan studeren, inmiddels ook weer gestopt, maar goed, als dit echt echt echt je apssie is jmoet je het doen, maar besef wel dat je er weinig kans van slagen hebt later...ik heb voor zekerheid gekozen, mischien dom, maar goed wat ik nu ga doen zien we over een half jaar wel weer...

Deel Deze Pagina