Aanschaf nieuwe TV

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door UberNoob, 20 okt 2004.

1. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Mja, misschien kan iemand me advies geven ofzo.

Ik wil...

• Breedbeeld
    • Vlakke beeldbuis
    • 70cm +
    • Minder als €800,- besteden.
    • Apparaat moet goede zwart-weergave hebben. (Mijn breedbeeld nu, is gewoon om te janken.)

Mja, ook nieuw uiteraard. Dus dat zal automatisch ook een nieuwer model betekenen.

Of misschien een globaal merk advies, want ik heb nu een Philips, en daar ben ik toch niet zo heel tevreden over...

2. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook wel advies voor je hoe je dat advies tegen kunt gaan, en t kost maar 5 euro *) :+

3. UberNoob

UberNoob Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gisteren naar de mediamarkt geweest en daar hadden ze wel een leuke aanbieding. Een medion 51 cm LCD TV, 16 ms (is dit snel genoeg voor bijvoorbeeld halo 2, ik wil niet dat je van die 'smearing' effecten krijgt)en een resolutie van 800x600. VGA aansluiting en S-video ook aanwezig, echter één scart aansluiting (maar wel van die drie losse aansluiting, je weet wel audio r, audio l en video)Leek mij wel wat, maar is het ook wat? Het beeld was wel zeer scherp en de kleuren waren ook heel mooi. 650 euro kostte deze.
    Ik heb ook een andere TV gezien, deze voor 499 euro:

THOMSON 28WH402S

Specificaties: Beeldscherm 70 cm
    100 Hz
    Vlakke beeldbuis
    Stereo
    Picture-and-Text
    Extra AV aansluiting aan de Zijkant
    S-video aansluiting (Y/C)
    2 scartaansluitingen
    99 voorkeurzenders
    Auto. instal.
    2x20 watt
    2 Ingebouwde speakers
    128 Teletekst geheugens
    Multibrand-display afstandsbediening
    Kleur: zilver
    Afm (hxbxd): 50,1 x 80,1 x 50,8 cm
    Hoogte: 50,1 cm
    Breedte: 80,1 cm
    Diepte: 50,8 cm
    Gewicht 44 kg

Laatst bewerkt: 31 okt 2004
  4. J-Jonny

J-Jonny limit-breaker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ook een nieuwe tv gaan kopen en twijfel tussen de JVC AV-28X4(ongeveer 620 euro) en de JVC AV-28H4 (ongeveer 525 euro).

Belangrijkste specificaties JVC AV-28X4:
    • Natural Flat 16:9 breedbeeld weergave
    • 100 Hz DigiPure Pro
    • Auto DigiPure Technology
    • Motion Compensation
    • Movie Theatre
    • Digital Comb Filter
    • Auto Digital VNR
    • NTSC Progressive (525 p/60 Hz)
    • Natural Scan
    • A2/NICAM stereo
    • 20 W totaal RMS uitgangsvermogen
    • 3D Cinema Sound
    • Beeld en Teletext tegelijk
    • Auto Aspect Switching
    • Breedbeeld standen
    • Instelbare kleurtemperatuur
    • TOP/FLOF 720-pagina's Megatext (level 2.5)
    • Optioneel: luxe TV-meubel

Belangrijkste specificaties JVC AV-28H4
    • Natural Flat 16:9 breedbeeld weergave
    • 100 Hz Scanning
    • A2/NICAM stereo
    • 20 W totaal RMS uitgangsvermogen
    • Hyper Sound
    • Auto Aspect Switching
    • Breedbeeld standen
    • Instelbare kleurtemperatuur
    • TOP/FLOF 720-pagina's Megatext (level 2.5)
    • Optioneel: luxe TV-meubel

Op kieskeurig.nl krijgt de JVC AV-28X4 raar genoeg een lager cijfer voor beeld dan de AV-28H4 , terwijl de AV-28X4 progressive scan bevat en alle laatste digitale vernieuwingen. Iemand ervaring of een mening over deze toestellen, welke zou jij nemen??

5. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou naar een winkel gaan en kijken of jij er verschil tussen vind zitten qua beeldkwaliteit. ALs jij dat niet of nouwelijks vind zou ik voor de JVC AV-28H4 gaan, scheelt je weer 100 euro, en die tv heeft ook leuke specs

6. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0

Is het een breedbeeld?

7. UberNoob

UberNoob Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 1 nov 2004
  8. M@cer

M@cer PES Freak

Leuk Bevonden:
    3
    In januari wordt mijn huis opgeleverd en daarom ben ik me nu helemaal gek aan het sparen voor een plasma tv... Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de nieuwste Pioneer 435HDE (106cm).. Hopelijk komen er geen grote onverwachte kosten aan, want dan kan ik in Januari lekker op groot beeld Xboxen :)

Er zitten natuurlijk wel wat nadelen aan plasma, maar de voordelen van het groter beeld en ruimtebesparing maken dit ruimschoots goed..

9. valko

valko www.xboxkaart.nl

Leuk Bevonden:
    0
    ja en als je daarvoor geld heb kan je ook beter een plasma kopen dan een lcd... lcd is toch nog veel te traag zeker bij die formaten.

10. valko

valko www.xboxkaart.nl

Leuk Bevonden:
    0

11. J-Jonny

J-Jonny limit-breaker

Leuk Bevonden:
    0
    @Valko: mooi jij werkt dus in een winkel :D. Welk toestel exact (dus niet alleen zeggen "die ene van Philips" als het kan :)) vind jij dan het beste in de prijsklasse tot 600 euro. En vind je de x4 nou ook mooier beeld hebben dan de philips met natural motion? Heeft jouw winkel binnenkort nog interessante aanbiedingen op dit gebied of je weet??? Tnx!

12. M@cer

M@cer PES Freak

Leuk Bevonden:
    3
    Een tip voor als je een tv wilt gaan kopen, kijk eens bij de verschillende webwinkels, dat scheelt al snel heel veel geld.. Bekijk de tv's eerst in de winkel en maak een keuze en ga dan op jacht.. Garantie loopt gewoon via de fabrikant (zoals bij veel winkels)..
    Ik koop tegenwoordig niet anders meer als er een stekker aanzit..

13. valko

valko www.xboxkaart.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vind Natural motion veel mooier beeld geven PERSOONLIJK maar het probleem is dat je dan al snel op een duurdere prijsklasse zit. Ik zal overmorgen(dan werk ik weer) eens kijken wat de goedkoopste is met natural motion en die voor je vergelijken met de x4. Maar ik denk dat ik het nu al weet want ook voor de gebruiksvriendelijkheid etc. en de breedbeeld instellingen zou ik voor Philips gaan. Maar ik laat je nog weten zodra ik voor je heb gekeken want ik zeg eerlijk ik werk er al 4 jaar maar ik weet niet alles met alle prijzen uit me hoofd die veranderen te snel.

ps ik vergeet er net erbij te zeggen dat ik ook de 28pw8807 erg mooi vind maar volgens mij zit je dan 1 prijsklasse hoger

Laatst bewerkt: 3 nov 2004
  14. J-Jonny

J-Jonny limit-breaker

Leuk Bevonden:
    0
    @Valko: Bedankt man :)!
    De 28PW8807 is idd te duur. Wel lijkt de Philips 28pw8719 me wat met digital scan, 2d combfilter en digital crystal-clear technologie voor ongeveer 600 euro. Maar toch lijkt mij de JVC 28x4 het relaxed, ook kwa cijfers op kieskeurig.nl Nadeel van Philips is ook dat ze maar 2 scart-aansluitingen hebben waarvan maar 1 rgb doorlaat. JVC en Sony hebben er 3 waarvan 2 RGB doorlaat, en voor een gamer is dat wel belangrijk. Nou ik hoor t wel ;).

15. soulhunter

soulhunter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand een idee voor een tv'tjs van ongeveer 250 euri, 55 cm is groot genoeg. Heb zelf een sony van 55 cm met vlakke beeldbuis en 2 scart gezien, is dit goed voor die prijs?

Of heeft iemand nog andere sugesties?

16. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    op een site waar ze 2dehands dingen verkopen zoals marktplaats.nl kan je al een 50 cm tv kopen voor 50 euro, als het niet minder is

17. J-Jonny

J-Jonny limit-breaker

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn JVC 28-X4S is binnen :D!! Ga m volgende week ophalen en direct Halo 2 en Burnout3 erop spelen...hopelijk ondersteund Halo 2 al die technische vernufjes heheh...

18. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zelf eindelijk een nieuwe tv.. ivm met crossposting.. als jullie willen zien dan kun je even kijken in het dolby draadje :)

Apex

19. GforceNL

GforceNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Speel zelf op een JVC 100hz breedbeeld met platte buis.

Zeer relaxte tv, tussen de 6 en 700, en goede kwaliteit.

20. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    ik moet genoegen doen met een 30-cm tv'tje :'-(
    kben wel van plan om n beamer te kopen maar kweet alleen nog niet welke en wat voor soort, want k ben niet van plan om heel veel geld uit te geven (daarom koop ik m ook 2dehands)

Deel Deze Pagina