Sinds kort heb ik ook een breedbeeld 70 cm. Een Philips ( 28PW8818/12). MET natural Motion. Het was een aanbieding bij de MM. Van 1200 voor 800 EUR. Anders had ik hem niet gekocht en nu was hij ook iets boven het budget dat ik van plan was uit te geven, maar ik heb er geen spijt van. Wat een beeldkwaliteit! Ook het menu e.d. is zeer duidelijk en van hoog niveau.
Ik zie zelfs het verschil in opname kwaliteit van de programma's. Van BBC docu's sla ik steil achterover net als Discovery. En ook de BRT heeft volgens mij betere camera's dan de NOS want jezus wat een mooi beeld (en dat met die mooie omroepsters van ze). Nieuwe TV series o.a Startrek, CSI zien er geweldig uit net als recente speelfilms die op TV worden uitgezonden. Heb even met een vriend vergeleken door een DVD (Andre Hazes live Arena) op beide af te spelen (hij heeft een gewone 100HZ ,merk: LG, dus ook Philips) en sorry, maar Natural Motion is een toevoeging. Betrapte mezelf er zeker in het begin op dat ik niet aan het TV kijken was, maar dat ik gewoon staarde naar het mooie beeld . Vraag is en blijft of je het geld (ervoor over) hebt. Bedenk wel dat een TV een X aantal jaar mee gaat en waar je hem allemaal voor wilt gebruiken en met welke frequentie. Oh ja, ik zit ongeveer 3 mtr van mijn scherm af en het beeld is soms zo scherp (een ingezoomde 3D image van een schotwond bij CSI) dat je er echt niet dichterbij moet gaan zitten! Voor mij is 72 cm meer dan genoeg.
Het geluid is van zeer goede kwaliteit al valt de Bas een heel klein beetje tegen. Hij klinkt vaak te mooi ipv een beetje rauw (doen ze dat expres zodat je de bijbehorende SUB danwel Surround Set koopt)?
Er zitten 2 virtual surround modes bij die soms wel cool zijn, maar alleen bij nieuwe XBOX spellen. Volgens mij zit ik ook te dicht bij de TV om dat goed tot zijn recht te laten komen.
Last but not least: de XBOX: Ik gebruik hem ook als DVD speler dus de officiele AV scart heb ik meteen gekocht ( Die 30 EUR kon er dan ook nog wel bij). Mijn TV heeft al een mulitmedia beeldinstelling ( meer en heldere kleuren) tel daar de AV scart bij op en het beeld is fenomenaal ( bijv. PGR2, HALO 2, eigenlijk alles). Je ziet wel degelijk verschil maar verwacht geen wonder.
Nadeel van de TV? euh...JA! Als ik nu een programma op mijn oude VCR opneem is het beeld veel minder als ik het afspeel, dan dat ik het gelijk gekeken had (Startrek, CSI)
En bij vrienden TV kijken is nu ook even wennen (je raakt toch gewend aan kwaliteit) ,maar dat zeg ik ze lekker niet!
Laat je in elk geval goed informeren ( TIP:Info bij de RAF, aanschaf bij de MM).
ik moest er zelf achter komen dat er wel degelijk een RGB aansluiting op zat (je wilt toch niet zonder), volgens de MM-verkoper allen bij toestellen van LOEWE! 
http://www.p4c.philips.com/files/2/28pw8818_12/28pw8818_12_pss_nld.pdf
Laatst bewerkt: 8 dec 2004