Aanschaf nieuwe TV

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door UberNoob, 20 okt 2004.

1. J-Jonny

J-Jonny limit-breaker

Leuk Bevonden:
    0
    JVC AV-28X4 geweldige tv, ben zeer tevreden!!! Spellen zijn nou veeeeel mooier!!

2. erik1978

erik1978 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds kort heb ik ook een breedbeeld 70 cm. Een Philips ( 28PW8818/12). MET natural Motion. Het was een aanbieding bij de MM. Van 1200 voor 800 EUR. Anders had ik hem niet gekocht en nu was hij ook iets boven het budget dat ik van plan was uit te geven, maar ik heb er geen spijt van. Wat een beeldkwaliteit! Ook het menu e.d. is zeer duidelijk en van hoog niveau.

Ik zie zelfs het verschil in opname kwaliteit van de programma's. Van BBC docu's sla ik steil achterover net als Discovery. En ook de BRT heeft volgens mij betere camera's dan de NOS want jezus wat een mooi beeld (en dat met die mooie omroepsters van ze). Nieuwe TV series o.a Startrek, CSI zien er geweldig uit net als recente speelfilms die op TV worden uitgezonden. Heb even met een vriend vergeleken door een DVD (Andre Hazes live Arena) op beide af te spelen (hij heeft een gewone 100HZ ,merk: LG, dus ook Philips) en sorry, maar Natural Motion is een toevoeging. Betrapte mezelf er zeker in het begin op dat ik niet aan het TV kijken was, maar dat ik gewoon staarde naar het mooie beeld . Vraag is en blijft of je het geld (ervoor over) hebt. Bedenk wel dat een TV een X aantal jaar mee gaat en waar je hem allemaal voor wilt gebruiken en met welke frequentie. Oh ja, ik zit ongeveer 3 mtr van mijn scherm af en het beeld is soms zo scherp (een ingezoomde 3D image van een schotwond bij CSI) dat je er echt niet dichterbij moet gaan zitten! Voor mij is 72 cm meer dan genoeg.
    Het geluid is van zeer goede kwaliteit al valt de Bas een heel klein beetje tegen. Hij klinkt vaak te mooi ipv een beetje rauw (doen ze dat expres zodat je de bijbehorende SUB danwel Surround Set koopt)?
    Er zitten 2 virtual surround modes bij die soms wel cool zijn, maar alleen bij nieuwe XBOX spellen. Volgens mij zit ik ook te dicht bij de TV om dat goed tot zijn recht te laten komen.

Last but not least: de XBOX: Ik gebruik hem ook als DVD speler dus de officiele AV scart heb ik meteen gekocht ( Die 30 EUR kon er dan ook nog wel bij). Mijn TV heeft al een mulitmedia beeldinstelling ( meer en heldere kleuren) tel daar de AV scart bij op en het beeld is fenomenaal ( bijv. PGR2, HALO 2, eigenlijk alles). Je ziet wel degelijk verschil maar verwacht geen wonder.

Nadeel van de TV? euh...JA! Als ik nu een programma op mijn oude VCR opneem is het beeld veel minder als ik het afspeel, dan dat ik het gelijk gekeken had (Startrek, CSI)
    En bij vrienden TV kijken is nu ook even wennen (je raakt toch gewend aan kwaliteit) ,maar dat zeg ik ze lekker niet!
    Laat je in elk geval goed informeren ( TIP:Info bij de RAF, aanschaf bij de MM).
    ik moest er zelf achter komen dat er wel degelijk een RGB aansluiting op zat (je wilt toch niet zonder), volgens de MM-verkoper allen bij toestellen van LOEWE! :confused:

http://www.p4c.philips.com/files/2/28pw8818_12/28pw8818_12_pss_nld.pdf

Laatst bewerkt: 8 dec 2004
  3. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een JVC KTV 21" ... niet de beste kwaliteit, vooral op normale TV stand. Je ziet dat het beeld gewoon 50 Hz heeft. Maarja ik wou niet teveel geld uitgeven en hij is groot genoeg, groter past bijna niet :eek:

4. Hyate2000

Hyate2000 wht a day to say now

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een gewone breed beeld TV, dat gamed heel goed, ook spellen met zn 4en en hij was maar 299

5. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    heeft iemand nog advies voor een mooi TVtje, ik zoek:

*55 cm
    *vlakke beeldbuis
    *mooi beeld (duh)
    *niet meer dan 300 euro betalen

weet iemand er een die hier op lijkt?

6. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    JVC AV21KT1S
    Kleuren TV

Specificaties: Beeldscherm 55 cm
    50 Hz
    Conventionele beeldbuis
    100 voorkeurzenders
    Auto. instal.
    Specificaties
    Prijsklasse: € 175 - 244,99

Bij de BCC , www.bcc.nl , altijd wel goede betrouwbare winkels vind ik !

7. Ruud

Ruud Guest

Ik heb een dikke maand geleden bij de MM een Thompson gekocht met die specs, voor (ik dacht) 165 Euro. Beeldbuis echt supervlak, geluid valt me heel erg mee. Menu-keuzes zijn beperkt, maar er zit al meer op dan je nodig hebt om mooi te kunnen Xboxen.

Die bovengrens van je kun je dus aanpassen ;)

8. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb ondertussen al een TV gekocht.

dit is hem alleen dan wat donkerder van kleur.

hij bevalt erg goed, en hij was 177 euro bij de prijstopper.

9. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
  10. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, als je hem maar niet van een handelaar koopt en hem eerst werkend ziet voordat je hem koopt kan er niet veel gebeuren. Heb ik zelf ook weleens gedaan met een cd-speler. Maar neem maar van mij aan dat het geen zin heeft om naar een bepaalde tv te zoeken. Je moet gewoon kijken wat het aanbod is.

11. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Ja daar heb je gelijk in.

12. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Precies :)

Laat het weten als je er een hebt gevonden. Dan kunnen we hem beoordelen ;)

13. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb er een op het oog:

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/JVC AV 28H35.htm

Hij staat te koop voor 400, maar dat vind ik teveel. Wat kan ik er voor bieden ?
    En als je bij de reviews leest zie je dat veel tv's last hebben van vervorming, maar er zit nog wel garantie op. Dus dat moet geen probleem zijn.

Bedankt

14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet hoeveel er al op is geboden. Als er al veel op is geboden moet je dus meer bieden. Maar ik zou hem opbellen en hem een beetje over de tv laten praten (doe ik ook altijd omdat ik nu ook naar een breedbeeld opzoek ben). Vraag bijv: wat voor tv is het eigenlijk? Als je dat hebt gedaan moet je vragen wat de uiterste prijs is. Als hij dan een prijs noemt die ver onder de vraagprijs ligt kan je een bod doen die daar nog meer onder ligt, bijv:

Vr.pr.: 400
    U. pr.: 300
    Bod : 275
    ___
    = 280/290 euro

Maar bij elke verkoper is dat weer anders maar je moet iig bieden onder de uiterste prijs. Zet hem ook een beetje onder druk, zoiets als: tja, dat vind ik toch echt te veel. Als hij dan zegt dat hij niet lager gaat moet je zeggen dat je er overna denkt. Dan bel je hem een paar dagen later weer opnieuw op om te zeggen dat je het toch te veel vindt. Het is dan altijd wel een gok of hij nog te koop is of niet...

Succes ermee!

15. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ervaring met de Panasonic TX-28PM11?klik

16. floris.sp

floris.sp Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee geen ervaring maar het is denk ik wel een goede tv voor die prijs.

17. Ruud

Ruud Guest

Thank you so much for sharing that, inhoudsloos spammonster.

18. evisu

evisu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dit is zinvol :p

/Mod Post dan ook niks... - !SIC!

Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2005
  19. flipmode182

flipmode182 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb laatst een philips tv gekocht 72 cm of zoiet's geloof ik.. voor zo'n 280 euro.. maar dan heb je ook wat vind ik zelf.. en je kan wel veel centen gaan uitgeven aan zo'n plasma gedoe.. maar denk niet dat het zo super veel scheelt.. het lijkt meschien wel stoer..maar moet je kijken hoeveeel game's je ervoor kan kopen.. ohja en als je dan toch een tv koopt denk ff aan het volgende:

Breedbeeld gaat de wereld veroveren.. dus de "oude" tv's (bijna 4kant) worden veel geodkoper.. en met 1 druk op de knop tover je een zwart balkje boven en onder in beeld en heb je je eigen breedbeeld.. ohja gamen via breedbeeld is KUT word alles uit proporties gehaald

20. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Dan tover je er met 1 druk op de knop toch ook twee balkjes bij :cool: Zodat het weer 4:3 is... (right?)

Maar ik wil misschien over een tijdje ook een nieuwe televisie. Heb nu een 55cm Sony CRT beeldbuis. En zou dus wel wat groter willen en naar 16:9... Alleen staat hij op een vrij kleine kast welke al aardig doorbuigt van dit gewicht.. Ik zal dan denk ik ook moeten gaan kijken naar een LCD televisie, maar deze zijn weer zo duur of zijn ze inmiddels al wat betaalbaarder geworden?

PS wie weet er een goede site met een hoop televisies voor schappelijke prijzen waar ik mijn "kennis" weer eens kan ophalen en weer wat prijsbewuster in dit marktsegment kan worden? :cool: (hehe dat klinkt erg :+ )

Deel Deze Pagina