Ik kon geen draadje vinden waar dit inpast, dus open ik maar een nieuwe. Sorry als er wel een is waar dit inhoort Ik ben bezig een Car-kit in te bouwen in mijn auto. Deze heeft natuurlijk stroom nodig. Nu dacht ik: "De radio heeft ook stroom, dus kan ik mooi het stetje mooi op die kabels aansluiten. Nu zit er in mijn auto een oude radio (uit 1997). En ik weet niet welke kabel nu de + en - draad zijn en welke de startdetectiekabel is. Ik heb maar een paar foto's van gemaakt: Dit is dus de radio (van achteren): Ik weet dat die linkse (dikke kabel) van de cd-wisselaar is en de rechtse van de atennen. een close-up van de overgebleven kabels Het linkse zetje is van de geluidboxen en bij de rechter zit dus onderandere de +/- en startdetectie kabel. Ik denk zelf dat die gele(/groen) de start detectie is en dat die zwart&witten de - is. En de zwart&rode de +. (alle drie de kabels zitten dus aan rechterkant van het rechtse zetje) Ik weet het alleen niet zeker. Heeft iemand hier toevallig meer verstand van? En is het zoizo wel slim om een carkit en radio op de zelfde kabels aan te sluiten? En weet toevallig ook iemand wat die andere kabels doen? Bij voorbaat dank,
A-BLOK A1 = telefoon mute/toerental pulse A2 = afstandsbediening/massa A3 = afstandsbediening A4 = oranje (geel), permanente 12V in A5 = blauw, geschakelde 12V uitgang A6 = geel/zwart, verlichting aan/uit-toets A7 = rood, geschakelde 12 V in A8 = zwart (bruin), massa B-BLOK B1 = blauw, + rechts achter B2 = blauw/zwart, - rechts achter B3 = grijs, + rechts voor B4 = grijs/zwart, - rechts voor B5 = groen, + links voor B6 = groen/zwart, - links voor B7 = bruin, + links achter B8 = bruin/zwart, - links achter C-BLOK C1 = line-out links achter C2 = line-out massa C3 = line-out rechts achter C4 = line-out links voor C5 = antenne/remote +12V uit C6 = line out rechts voor C7 = - C8 = - C9 = - C10 = - C11 = phone in C12 = phone in massa C13 = cd id C14 = - C15 = massa C16 = +12V continu C17 = +12V geschakeld C18 = CD-changer line-in massa C19 = CD-changer line-in L C20 = CD-changer line-in R Uitzonderingen: Ondanks dat de ISO connector een standaard zou moeten zijn, zijn er vele uitzonderingen. Bij de caraudio shop zijn er verloopkabels voor bijna alle merken te verkrijgen, knip de originele bekabeling nooit af! VW/Audi/Seat/Skoda - A1 snelheidsafhankelijke volumeregeling - A4 en A7 verwisseld On/off logic Onder andere Philips, om dit te gebruiken moet A4 en A7 worden gewisseld: A7 wordt dan permanent 12V en A4 12V geschakeld via het contact. On/off logic programmeren in de autoradio. bron.12vhifi.nl ik hoop dat je hier wat aan hebt mazzels assasin
daar moet het denk ik wel mee lukken ja. Dan is dus: A4 de PLUS A5 de startdetectie kabel A8 de MIN Of zie ik het verkeerd?
geel op de accu troom + of - moet je eff naar de accu toelopen dan dan zie je hem zwart op chasis :als geel plus is is deze de min en blauw idd contactsleutel: werkt op contact aan.uit
EDIT: Nee, ik snap het nog niet helemaal. zo ziet mijn (rechter stekker) er uit. Hier zit volgens mij geen directe aansluiting van boxen bij. die zit in de linker stekker (zie foto post hiervoor). De A1 t/m A7 en B1 t/m B7 hebben niets met de beschrijving te maken die hier boven door NL ASSASIN NL gepost is Ik denk zelf dat A1 de + is. dat is ook een rode draad. En veder kom ik niet. Ik heb het net met een volt meter door gemeten maar dat lukt niet echt. IN UIT STAND: A1 - A7 geeft 12 V A1 - A6 geeft 12 V A5 - A6 geeft 12 V A5 - A7 geeft 12 V (A1&A5 als +pole) MET LOPENDE MOTER: A1 - A7 geeft 12 V A1 - A4 geeft 12V A5 - A7 geeft 12V A5 - A4 geeft 12V A6 - A7 geeft 12V A6 - A4 geeft 12V Dus daar kan ik zo snel ook niet veel mee. Ik weet niet of iemand dit verder voor mij kan ophelderen. In iedergeval Assasin bedankt voor je hulp edit:... hmm volgens mij heb ik net perongelijk de + en de - tegen elkaar laten komen... en een flits/fonkje en kabel dood... kan ik morgen meteen een nieuwe zekering kopen
Hoe moeilijk kan het zijn, pak een multimeter of spanningzoeker, zet je contact uit en meet welke draad constant 12 volt geeft. Zet je contact aan en kijk welke draad er nu ook 12 volt geeft. Test dit even door nogmaals met contact uit te meten en voila. Trek overigens wel de stekker uit de radio als je gaat meten want de radio geeft zelf ook een "plus na radio" uit. En je moet meten op de stekker met het pootje aan de onderkant, niet met het pootje in het midden, deze is van de speakers. (zie tekening Assasin) Ik weet overigens bijna zeker dat het in jou geval rood/zwart= constant plus, rood/geel=plus na contact en die zwarte er naast min is.
En wat dacht je van bv de verlichting kabel? die je in een volvo heel handig niet kan uitzetten.... oftewel als je daar een meter opzet geeft hij ook 12v aan. Maar probeer je er iets op aan te sluiten merk je dat dat niet gaat . ps. de tekening van assasin gaat niet op hier, omdat het geen ISO stekkers zijn. Waardoor ze allebij dus pootjes in het midden hebben. En een heel andere volgorde en opbouw. Maar het is onderhand wel gelukt. Al kloppen de kleuren van de draade niet, het werkt wel en een paar zekeringen verder domme domme ik, laat de min en de plus dan niet perongelijk elkaar raken
Ik had hetzelfde probleem met mijn peugeot, ook uit 1997. Ik heb daar een pioneer ingezet en het paste ook niet. ik ben naar een autoonderdelen groothandel gegaan die ook autoradios verkoopt en die hadden een adapter waar de aude aansluiting in paste en die ook in de nieuwe radio paste, zonder draadjes moeten doorknippen en anders aansluiten. Volgens zij heeft een halfords met een inbouwservice dat ook liggen....misschien een ideetje...