1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Aansluiten XBOXLIVE

Discussie in 'Games' gestart door aja_x_box, 2 dec 2002.

1. hilevel

hilevel xboxjunk

Leuk Bevonden:
    0
    kosten

Ik heb ze al voor 89 euro gezien in en normale pc zaak.

Ikzelf heb een E-tech router waar ik niks voor hoefde in te stellen voor de xbox. ;)

MZZZLLLLL

2. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    ok gasten: ik heb even een vraag aan jullie, want ik snap 'r eigenlijk nog steeds weinig van:

als ik wanadoo premium krijg, gaat er een kabel van het modem, naar de pc (ethernet kabel of hoe het ook heet), deze moet dus in plaats van mijn pc naar de xbox, maar nu wil ik een router kopen, dan moet dus die "ethernet kabel" van mijn modem naar de router, en uit die router komen dan weer 2 kabels, waarvan er 1 in mijn pc gaat, en een ander in mijn xbox??

3. hilevel

hilevel xboxjunk

Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt als een bus.

gefeliciteerd;)

4. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    ok, maar als je die router koopt, krijg je er dan ook die 2 kabels zeg maar bij?, die dus vanuit de router naar de pc gaan, en die ander naar de xbox, of moet je die 2 kabels zelf d'rbij halen?

5. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    die kabels zal je zelf moeten kopen.
    UTP Cat.5 wordt tegenwoordig het meest gebruikt.

6. Largo

Largo DAKTARI!!!!!!!!!!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb toevallig net een router aangeschaft om mijn verbinding te delen voor 2 pc's en mijn xbox.

deze koste 128euro incl btw. (draytek Vigor2200e). Dit een een behoorlijk goede, met 4 aansluit poorten.

Voor de geinteresseerde lezer die hier niets vanaf weet:
    Je sluit dus de router aan op het internet modem. Ongeacht of een een van de pc's aanstaat of niet, de router regelt de internet verbinding en houdt deze instand. Je de pc of de xbox aan door simpelweg een netwerkkabel er tussen te leggen.

Je hebt bij het opstarten van de pc of de xbox altijd een internet verbinding (mits de router en het modem aanstaan en de kabel er goed inzet). Je kunt de router en adsl modem zelfs zo instellen dat bij het verbreken van de verbinding, deze opnieuw wordt opgebouwd.

Wanneer je hier geen geld aan uit wil geven kun je ook het volgende doen:
    Haal je netwerk kabel uit je pc en stop hem in de xbox.

Koop een tweede netwerkkaart en stop deze in de pc, ;eg een netwerk verbinding tussen de tweede netwerkkaart en de xbox aan. Het nadeel is dat je bij het xboxen dan altijd je pc aan moet hebben staan.

Correcties zijn welkom, ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.

ps: je krijgt bij deze modem 1 utp netwerk kabel. Zo'n kabel kost 16euro (voor tien meter)

gr.!

7. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt helemaal.
    Ik heb mijn router (SMC Barricade 7004br met printerpoort) al bijna een jaar en ben er dik tevreden over. Echt handige apparaatjes.

8. Wocker

Wocker Xbox fanatic

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je ook kan proberen is een LinkSys WET11 met een wireless netwerk... kost wel wat knaken... maar dan heb je ook wat...
    dan maakt het niet meer uit waar je xbox staat, en hoeft er niet 10 kilometer ethernet kabel door de huiskamer heen worden getrokken.

Ik heb zelf nu een sitecom wireless access point aangesloten op mijn router (waar ik al een aantal pc's aan had hangen) en de WET11 aangesloten op mijn xbox.
    nu nog wachten op xbox live! 8)

check http://www.linksys.nl of http://www.linksys.com

9. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    LET OP!!

Koop in ieder geval een router die nu al compatibel is met Xbox-live, om problemen in de toekomst te voorkomen.

Check deze link voor de routers, die op dit moment al compatibel zijn met Xbox-live.

10. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik er toch eentje mag aanbevelen is het de SMC Barricade 7004ABR. Goed en snel routertje met ook nog eens een printerpoort ingebouwd, en een aansluiting voor een gewoon modem (voor backup).

(heb geen aandelen SMC ofzo :eek: )

Deel Deze Pagina