1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Account gehackt

Discussie in 'Games' gestart door PRO EVO6, 15 apr 2009.

  1. NanoZ

    NanoZ Active Member

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    3
    Hopelijk krijg je hem terug!

    Ik ben namelijk een jaar geleden mijn account ook kwijt geraakt. Via zo'n site kreeg ook een bericht via live en was ook inderdaad zo stom geweest mn pass in te vullen.
    Had er toen 3 jaar aangewerkt. MS gebeld die gingen zorgen dat er niet meer van die ketting berichten verstuurd konden worden en konden me verder niet helpen treurige zaak had veel Achievement points
     
  2. Typhoon20

    Typhoon20 Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben blij dat je je mail adres terug hebt, nu nog hopen dat je je gamertag ook behoud.
     
  3. GomoRra

    GomoRra Guest

    Sorry hoor maar ben je niet dom als je je account op zo'n dikke fake site gaat achterlaten? Je geeft toch niet je password en email

    Lol

    /Mod Anders reageer je even normaal. Als je gaat googlen dan zal je zien dat er diverse sites zijn die er wel professioneel uitzien en veel mensen zijn helaas nog altijd erg goedgelovig en Pro Evo is daarom ook niet de enige. Dus deze reactie is ook totaal overbodig - Cookie

    Ik zag dat iemand zo'n link posten op xboxworld. Die link werd verwijderd en de topic gesloten. Maar waarom wordt die member niet gebanned?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2009
  4. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor, maar moeten mensen dit nou telkens gaan herhalen? Damn, Pro Evo6 heeft dan ook wel een fout gemaakt, maar is het niet een beetje heel levenloos om de hele tijd te zeggen dat het een stomme actie is? (Ookal is dat het wel, inderdaad).

    OT: Goed dat je iig je email adres terug hebt :thumbs: Heeft mijn advies alsnog gewerkt :+
     
  5. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik weet ook dat het dom is,ik zit 10jaar in de gamewereld en zit veel op pc en ik dacht dat ik nooit in zoiets ging trappen,maar oke het is gebeurd.

    Ja bedankt voor je advies,ik heb makkelijk op de vragen kunnen antwoorden,nu nog mijn gamertag terug en het is opgelost.Ik heb nu mijn laatste prepaid card code moeten geven daar kunnen ze ook gegevens van zien.
     
  6. GomoRra

    GomoRra Guest

    Ik zag dat iemand zo'n link posten op xboxworld. Die link werd verwijderd en de topic gesloten. Maar waarom wordt die member niet gebanned?
     
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Misschien wist die persoon niet dat er geskammed werd?
     
  8. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Is die wel.

    Lag er in dit geval erg dik op en wij gaan er dan ook meer op letten dat dit niet vaker voorkomt.
     
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    En zo hoort het ook. Misselijke gasten zijn het die op zo'n manier iemand zijn plezier moeten stelen.
     
  10. 1nfinity

    1nfinity Show your Skill

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja echt zielig
    Maar de wereld is zo, dat er nou eenmaal mensen zijn die ditsoort dingen doem jammernoeg
     
  11. susanne

    susanne Active Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    1
    weet je wat het is ik ben er ook ingetrapt het is niet dat je dom of naief bent maar het ziet er echt heel erg echt uit. ik game ook al zo`n 15 jaar en ik heb nog nooit zoiets meegemaakt maar ik kijk de volgende keer ook wel uit. maar ik heb gelukkig weer alles terug gkregen mijn account en gamertag. maar het is wel heel erg erg dat je door zoiets helemaal opnieuw moet beginnen.zulke mensen die dat doen moten ze gauw opsporen want er is niks lolligs aan
     
  12. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat soort sites, Phising sites, slaan je email adres en wachtwoord op en dus valt het te controleren door gewoon maar iets in te tikken en kijken wat er uit komt. Zo kun je er dus achterkomen of het een fake site is, of niet. ;)
     
  13. susanne

    susanne Active Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    1
    niet dat ik weet ik heb er eerlijk gezegd ook niet op gelet omdat ik het og nooit had gezien. snap je
     
  14. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog nooit gezien? Ik zou iig nooit mijn echte email adres en wachtwoord invoeren op een (voor mij) onbekende site.

    Dan zou ik eerst nagaan of het een 100% veilige website is, en dat ik straks niet genaaid word, dus een nep email invoeren. ;)
     
  15. susanne

    susanne Active Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    1
    ja maar dat heb ik er nu wel van geleerd en ik heb heel veel geluk gehad want ik had geen creditcard gegevens er op staan
     
  16. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Wauw, dan heb ik wel erg veel geluk gehad!
    Ik kreeg ook een message van Pro evo gamer, en had ook m'n gegevens ingevuld.. heel dom maargoed. Ik had er niet meer bij nagedacht, en zag nu deze thread, en toch maar ff heel snel mijn hotmail wachtwoord veranderd. Heb wel geluk gehad, had me vrijdag ofzo al aangemeld.
     
  17. susanne

    susanne Active Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    1
    zeker weten heb je inderdaad veel geluk gehad
     
  18. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je echt geluk gehad,hij had bij mijn gamertag naar al mijn friends gestuurd,je hebt geluk gehad,hopelijk pakken ze die gast,ik hoor deze week als ik mijn gamertag terug krijg.
     
  19. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Mijn eerste ervaringen met dit soort mensen komt vanuit Diablo II.
    Sommige mensen doen dit voor eigen gewin, soms ook gewoon om jou treurig te maken. Ik heb de volgende scams gezien:

    - Zeggen dat er een download is die je helpt in het(een) spel, ga naar site blabla en download die file. (Trojan, keylogger, andere virus rotzooi -> password kwijt).
    - Phising sites, gisteren kreeg ik nog een redelijk professioneel mailtje binnen van een engelse bank waarin staat dat mijn account geblokkeerd is en dat ik via de mail moet inloggen om mijn account te restoren.
    - Brute Force, zij weten jouw login, maar niet jouw password en zetten een programma aan het werk om je wachtwoord te kraken door alle opties uit te proberen (valt heel erg op doordat jij ziet 10000x failed login en als joouw wachtwoord niet een bestaand woord is dan is dit niet makkelijk)

    Bij Diablo II waren chat channels gevuld met dit soort aasgieren. Het is altijd sneu als mensen hier intrappen. Enige goede beveiliging is: geef nooit je naam en password.
     
  20. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    En dat bewijst maar weer kinders. Koop altijd je rommel gewoon legaal in een winkel of erkend webshop. :cool:

    Maar serieus, echt balen voor je man. Het zal denk ik behoorlijk rot voelen als je iets kwijtraakt aan een of andere no-lifer die er op kickt andere mensen het leven zuur te maken. Vooral als je daarbij ook nog eens machteloos bij toe moet kijken hoe hij je gamertag gebruikt om verdere promotie te verspreiden.

    Hou ons op de hoogte. :b:
     

Deel Deze Pagina